Wat is er nieuw

Eheim/Jager slaat erg vaak aan - anders plaatsen?

Lecturer in Recent Runes

Well-known member
Lid geworden
27 november 2011
Ik heb een 125watt Eheim verwarming verticaal in mijn Lido 120 hangen, precies onder de standaard uitstroompijp van mijn Eheim 2034 en mooi verborgen tussen de Valisneria.

Nu valt het me op dat hij, naar mijn idee, erg vaak aanslaat en lastig op temperatuur af te stellen is. Ook vind ik dat de temperatuur in de bak niet altijd even stabiel is.

Vooral het vele aanslaan (veel vaker dan mijn vorige Juwel 100w) vind ik vreemd en dan met name omdat hij onder de uitstroom hangt. Dat zou toch de perfecte plek moeten zijn? Zou dit kunnen komen doordat hij tussen de Valisneria hangt en kan ik hem dan toch beter naast de instroom van het filter hangen?

Ik zou zelf zeggen : Hoe vaker deze aanslaat, des te fijner is de afstelling / verwarming. Bij geringe verschillen gaat het element dus verwarmen.

Wat bedoel je precies met "niet altijd even stabiel". Over welke verschillen praten we?

Verschillen in temperatuur kan ook met warmteafgifte van de verlichting te maken hebben,komt hier regelmatig iets boven de ingestelde waarde van het element later op de dag.

Nou, dat het water opwarmt door de verlichting weet ik, maar ik heb het de laatste tijd meegemaakt dat hij de ene avond 24 en de volgende 26 was. Dat verschil vind ik zelf vrij groot, vandaar dat ik me af begon te vragen of het wel handig is om hem tussen de planten te hangen. Maar dat zal ik het eens naast de inlaat proberen en kijken hoe dat werkt.

en hoe staat het dan met de nauwkeurigheid van de temperatuur meter vraag ik mij dan af als ik dit lees

groet

jaap

Das inderdaad vreemd. In principe hang m bij de uitlaat. Bij de inlaat verdwijnt het opgewarmde water naar je filter en kan de bak dus minder makkelijk opwarmen dan wanneer het warme water eerst door de bak gaat (vanaf de uitlaat).

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan