Eheim prf 4+ 350 toch niet stil.


Hier ook gehad en bij een 2de hands dat het stukje metaal gebroken was, beiden maken redelijk geluid. Eerste toen tijdelijk opgelost door gastape ertussen (of hoe dat ook heet :DD )

Welke onderdeel bedoel je exact? Rotor zelf?
 
Als het een wat ouder pomp is kan het zijn dat de keramische as is versleten. Die zijn voor weinig bij de bouwmarkt of lfs te halen.
Bij de bouwmarkt ? Of bedoel je een boouwmarkt met visafdeling ?
Ik heb nu al 3 LFS in de buurt (ook grote zaken) afgereden voor eheim rotorstaafjes en nergens konden ze me helpen .
Bestellen deden ze ook al niet meer , zou maanden duren eer ze iets kregen van eheim .
 
Nee, als je aan de aanzuigzijde een klein lekje hebt dan hoeft daar geen water door te komen, maar een luchtbelletje vliegt er wel zo in.

En waar kan ik zowat een lek vinden? Aansluiting tussen kop en filterhuis misschien? Of ergens ander?
 
Ik moet ook zeggen dat ik een aqua medic 1000 reactor aangesloten heb
 
Bij mijn had ik jarenlang een brom in mijn eheim.
Tot eens de zuignappen van mijn aanzuigleidingen eens loskwamen en zo 90° koppelstuk onder het wateroppervlak kwam en weg was mijn brom😠 .
Af en toe moet die langs die koppeling wat lucht aangezogen hebben , je kon een kwartier kijken naar de uitstroom zonder maar 1 belletje te ontsnappen.
 

Terug
Bovenaan