Eheim prof 4 600 of Oase BioMaster Thermo 600?


kloenus

Member
Lid geworden
5 maart 2020
Berichten
22
Leeftijd
43
Hallo allen,

Wij willen graag over naar een nieuw aquarium van ca 720l. Nu twijfel ik welke pomp we erin moeten doen. (2 maal dan). Van Eheim kan ik geen pomp vinden met verwarmingselement erin voor een aquarium tot 600l. Wel tot 350l.... Van Oase wel. Oase is goedkoper maar ook goed? En ook stil? Mijn voorkeur gaat naar Eheim maar daar zit geen verwarmingselement bij..
Groeten Ilona
 
ik gebruik een oase thermo 600 sinds ong.9maanden hiervoor had ik een eheim prof 4-600.ben blij met de overstap onderhoud is makkelijk en het geluids niveau is iets stiller.zou niets anders willen
 
oke, Oase is bij jou dus stiller dan de Eheim?
 
jawel,maar kan natuurlijk toeval zijn geweest dat de eheim meer geluid maakte
 
Hoi Kloenus,

Er bestaat wel een Eheim met verwarmingselement die gemaakt is voor grote aquaria. Dat is de Professionel 3 1200 XLT linkje. Nu ben ik zelf in ook in de markt voor een groot filter en heb ik de afgelopen dagen de websites van alle fabrikanten bekeken, reviews gelezen, op fora gezocht naar ervaringen en op YouTube reviews bekeken. Ik ben tot de conclusie gekomen dat er best vaak wat kapot gaat aan de Professionel series. Het zal niet voor niets zijn dat de Classic-lijn onder veel aquarianen nog heel populair is. Die komt ook in een grote variant, de Classic 1500XL, maar die heeft geen thermostaat. Op basis van wat ik heb gelezen en gezien raad ik je de Professionel 4+ 600 niet aan. Bekijk anders deze review eens van de Eheim Professionel 4+ 600. Die video bevestigt wat ik heb gezien. In diezelfde playlist komt de Oase BioMaster 600 Thermo ook aan de beurt. Daar is deze vent stukken enthousiaster over. Tuurlijk, dit is ook maar één man met een mening. Maar het bevestigt wel wat ik op internet heb kunnen vinden over beide filters.

Succes met je keuze!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb dezelfde keuze gehad voor een 450L aquarium. Voor Oase gekozen al weet ik niet of ik dat zou durven met 720L met 300w verwarming, heb voor 450L al mijn twijfel uitgesproken over 300w maar dit moest geen problemen geven. De 1200XLT heeft een 500W verwarming er werd mij wel gewaarschuwd dat de pomp MEGA is en dus maar net onder mijn aquarium paste. Wat natuurlijk veel gerotzooi geeft.
 
De Professionel 4+ 600 heb ik zelf draaien icm een Professionel 4e+ 350. Mocht een van deze het ooit begeven dan komt er een Jbl 1502 of 1902 voor in de plaats. Die zijn toch wat beter met de kwaliteit vd korven. Heb eerder altijd de JBL 901 op een meterbak gehad zonder problemen.
 
Ik heb hier ook een Prof 4+ 600 draaien en mij bevalt hij prima. Het is inderdaad even opletten bij het plaatsen van de mandjes, maar verder vind ik het een uitstekend filter.
 
De Professionel 4+ 600 heb ik zelf draaien icm een Professionel 4e+ 350. Mocht een van deze het ooit begeven dan komt er een Jbl 1502 of 1902 voor in de plaats. Die zijn toch wat beter met de kwaliteit vd korven. Heb eerder altijd de JBL 901 op een meterbak gehad zonder problemen.
Is die e versie wat ? Ben benieuwd wat je met de electronica kon ?
 
Bedankt iedereen voor de reacties. Ben ondertussen you tube ook verder afgegaan en zag Idd wat negatieve dingen over die mandjes voorbijkomen. Denk zelfde filmpje als hierboven genoemd is. Dat voorfilter van die oase lijkt me ook ideaal. En als ik dus twee pompen neem (wat echt nodig is) heb ik ook twee keer die 300w aan verwarming. Ik denk dus dat de keuze op de oase biomaster 600 valt
 
Hi Kloenus,
Ik ben benieuwd hoe de oase je bevalt tot nu toe. Ik heb een biomaster thermo 600 gekocht ter vervanging van mijn Eheim pro 4+ 600. Die laatste heb ik al teveel gedoe mee gehad. Die mandjes blijven gewoon heel als je er normaal mee omgaat, maar dat schuifje om de flow te regelen is een ramp. Al 2 x afgebroken, terwijl ik echt voorzichtig doe met de spullen. Ook het ontkoppelen van deze adapter (waar het schuifje dus in/aan zit) gaat niet echt makkelijk en ook over de primer ben ik niet te spreken. 1 x heb ik, terwijl ik zat te wachten op een nieuwe adapter en te twijfelen of ik niet voor een ander filter zou gaan, een EHEIM 1200 XL te leen gehad. Beest van een ding, maar op mijn 200L bak een overkill. Iets meer geluid dan de 600, maar veel meer solide. Na de zoveelste keer gedoe met de 600 maar besloten voor een ander te gaan. De biomaster dus.
 
Hi Kloenus,
Ik ben benieuwd hoe de oase je bevalt tot nu toe. Ik heb een biomaster thermo 600 gekocht ter vervanging van mijn Eheim pro 4+ 600. Die laatste heb ik al teveel gedoe mee gehad. Die mandjes blijven gewoon heel als je er normaal mee omgaat, maar dat schuifje om de flow te regelen is een ramp. Al 2 x afgebroken, terwijl ik echt voorzichtig doe met de spullen. Ook het ontkoppelen van deze adapter (waar het schuifje dus in/aan zit) gaat niet echt makkelijk en ook over de primer ben ik niet te spreken. 1 x heb ik, terwijl ik zat te wachten op een nieuwe adapter en te twijfelen of ik niet voor een ander filter zou gaan, een EHEIM 1200 XL te leen gehad. Beest van een ding, maar op mijn 200L bak een overkill. Iets meer geluid dan de 600, maar veel meer solide. Na de zoveelste keer gedoe met de 600 maar besloten voor een ander te gaan. De biomaster dus.
Hoi Thomas,
Nou we hebben eerst wat problemen gehad met de twee biomasters. Ze bleven maar lucht aanzuigen en ik had werkelijk alles geprobeerd dit te verhelpen. Bleek een slechte batch te zijn en we hebben nieuwe gekregen. Bij deze merk ik ook dat er af en toe een stoot lucht uit komt maar oké. Hij doet verder prima zijn werk! Vanaf dag 1 is mijn aquarium kraak helder en groeit alles perfect en het water altijd zuiver👍Die voorfilters vind ik ook heel erg fijn! Die maak ik elke week of twee schoon en komt dan behoorlijk wat af wat dus niet in het biologische filter komt👍Nu ben ik dus wel tevreden al is die lucht soms wat vreemd. Doet verder dus niets te kort aan de zuivering van mijn water.
groeten ilona
 

Terug
Bovenaan