eheim prof4+ 250 adapter kapot


Y

Yippeekiyay

Guest
Beste leden,

Zojuist wou ik mijn filter reinigen.
Op de adapter heb ik de schuif naar off geschoven en de rode knop om hem te ontkoppelen bleef vast zitten.
nog een keer geprobeerd om de schuif heen en weer te halen waarop hij daarna afbrak.
Heb gelijk een nieuwe besteld word maandag geleverd zolang houden mijn vissen het wel uit met een nood filtertje die ik nog had liggen.

de vraag is nu hoe ik de oude adapter moet verwijderen aangezien hij muurvast zit.
iemand dit eerder gehad?
 
Beste leden,

Zojuist wou ik mijn filter reinigen.
Op de adapter heb ik de schuif naar off geschoven en de rode knop om hem te ontkoppelen bleef vast zitten.
nog een keer geprobeerd om de schuif heen en weer te halen waarop hij daarna afbrak.
Heb gelijk een nieuwe besteld word maandag geleverd zolang houden mijn vissen het wel uit met een nood filtertje die ik nog had liggen.

de vraag is nu hoe ik de oude adapter moet verwijderen aangezien hij muurvast zit.
iemand dit eerder gehad?

Ik heb het ook al gehad (met een pro3 maar lijkt me vergelijkbaar).
In de link is het mooi uitgelegd voor de pro 3 dus waarschijnlijk is dat ook voor jou bruikbaar...

Een beetje vaseline op de bewegende onderdelen tijdens elk filteronderhoud kan dit voorkomen...
;)

https://www.aquainfo.nl/eheim-pro-3-met-gebroken-ontkoppelsysteem-repareren/

Je kan je filterbacteriën proberen in leven houden door de pot leeg te gieten, een bodempje water in laten staan, filtermateriaal erin, pot sluiten en hem dan op kamertemperatuur houden. Desnoods nu en dan eens vullen en terug leeg gieten zodat het filtermateriaal niet uitdroogt.
 
upload_2018-11-17_20-33-10.jpeg

Deze?
Probeer hem weer dicht te drukken . of met een tang op de lip .
Zou hem nu laten zitten.
 
upload_2018-11-17_20-35-46.jpeg
Deze? laat hem nu zitten. als hij niet dicht zit. Zit hij wel dicht, til de hele kop er af. Doe het materiaal in een emmer met zuurstof. dan blijft dat goed.
 
ik ga zo even een torx10 halen om hem open te schroeven. nieuwe adapter is besteld. alleen heb ik geen nieuwe rode drukknop.
Kijken of ik hem los kan krijgen zonder de rode knop te slopen.

Ik heb nog geen reactie van eheim terug.
 
ik ga zo even een torx10 halen om hem open te schroeven. nieuwe adapter is besteld. alleen heb ik geen nieuwe rode drukknop.
Kijken of ik hem los kan krijgen zonder de rode knop te slopen.

Ik heb nog geen reactie van eheim terug.

Ik kocht de apapter in een LFS en toen zat er (ik denk zelfs automatisch) een rode drukknop bij dus wie weet komen ze wel samen.
De adapter vervangen was geen enkel probleem maar de drukknop kreeg ik maar niet goed geplaatst zonder mijn geduld te verliezen...
Ik heb de kop dan maar afgesloten zonder de drukknop :juggle::rolleyes:.
Dubbele kranen op de slangen gezet zodat ik de filter makkelijk kan ontkoppelen en sindsdien heb ik niet meer aan die k*t-drukknop gedacht eerlijk gezegd.
Het is alleszins geen onderdeel dat perse moet gemonteerd worden, dat kan ik je verzekeren aangezien mijn filter al meer dan een jaar zonder draait... ;)
 
smal schroevendraaiertje lukt ook, hoor.

En hij moet ook onder het koprubber los, he.
 

Terug
Bovenaan