Wat is er nieuw

Eheim professional 3 problemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jack van Nispen
  • Startdatum Startdatum
Het grote nadeel van filters welke de invoer en uitvoer naast elkaar hebben zitten.

Is dat er snel kortsluiting optreed. De pomp gaat dan intern rondpompen.
Dit gebeurd als er intern in het filter een rubber ontbreekt of niet goed afsluit.

Je krijgt dan geen lekkage in je kast.

Maar de pomp gaat intern het uitvoer water weer aanzuigen. Dus er komt minder water uit het filter.

Dat de gootsteen test dit niet laat zien, komt omdat dan de pomp drukloos werkt.

Ook de slang in de emmer houden, werkt drukloos (hevel, pomp hoeft dan geen druk te leveren) dus geeft ook volle uitvoer.

Dus ik zou zeer goed kijken of alle manden en vooral het voorfilter mandje goed aansluit op de pompkop. En de rubbers goed afsluiten.

Je kunt de rubber er uit halen. Insmeren met vaseline en weer terug plaatsen. Lieft omgekeerd.
Dan zijn ze weer wat dikker.

Ik ben terug gegaan naar de winkel en heb direct een nieuwe gekregen zonder problemen.

Thuis aangesloten en doet alles het weer prima wat het nu was weet ik niet maar ben blij dat ik nog garantie had.

Ik heb ooit gehad met mijn professional 3 dat er tanden van de tandwielen binnen in de adapter waren afgebroken, waardoor de kogels in de adapter niet goed meer open gingen en uiteindelijk de adapter ook niet meer los kwam (zonder destructief geweld).

Aan de zijkant van de bakjes zit een driehoek waardoor het water naar beneden gaat, die zijn niet heel breed, zijn die niet dichtgeslibd?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan