Wat is er nieuw

Eheim Professional vraagje

• Onderwerp starter Onderwerp starter menno838
  • Startdatum Startdatum
M

menno838

Guest
Ik heb een eheim Professional type nummer 2224 over gekocht van iemand nou zag ik dat hier wst dekselklemmen waren afgebroken kan ik hem nu wel gebruiken of moet ik eerst niruwe bestellen en waar moet ik nog meer opletten bij deze buitenfilter?

Ik weet niet hoeveel van de 4 klemmen je mist, maar de kans op lekkage is zo groot, dus ik zou zeker nieuwe deksel klemmen adviseren

Ik weet niet hoeveel van de 4 klemmen je mist, maar de kans op lekkage is zo groot, dus ik zou zeker nieuwe deksel klemmen adviseren
Oke top ga ik ze bestellen

Ik heb ze zelf ook altijd als spare liggen voor het geval dat, dus zou er 1 of 2 meer nemen dan nodag

Ik heb ze zelf ook altijd als spare liggen voor het geval dat, dus zou er 1 of 2 meer nemen dan nodag

Twee zijn er nog goed maar bestel er nu 4 die zet ik er op en dan gaan we een buitenfilter voor het eerst uitproberen heb alles al liggen heeft iemand ergens een handeleiding voor het gebruik van deze filter?

Twee zijn er nog goed maar bestel er nu 4 die zet ik er op en dan gaan we een buitenfilter voor het eerst uitproberen heb alles al liggen heeft iemand ergens een handeleiding voor het gebruik van deze filter?
Op de site van Eheim staan alle handleidingen.

bedankt dan heb ik nog een vraag want ik heb iets gekregen zonder slang een eheim 100 luchtfilter wst ksn ik hiermee waar is het goed voor had al wat op internet gelezen maar kwam er nog niet hellemaal uit

Luchtpompjes zijn eigenlijk alleen fijn in de zomer als je water te warm wordt dat je vissen naar zuurstof gaan happen. Dan kun je er een luchtpompje inhangen om extra het oppervlak te breken en zorgen voor een snellere zuurstofuitwisseling. De luchtbubbels zelf zorgen namelijk niet voor extra zuurstof. Deze zijn te snel aan het oppervlak om op te lossen.
Let er wel op dat dit ook betekend dat je co2 sneller uit de bak is, wat weer nadelig is voor planten. Vandaar dat afgeraden wordt ze continue te gebruiken

Luchtpompjes zijn eigenlijk alleen fijn in de zomer als je water te warm wordt dat je vissen naar zuurstof gaan happen. Dan kun je er een luchtpompje inhangen om extra het oppervlak te breken en zorgen voor een snellere zuurstofuitwisseling. De luchtbubbels zelf zorgen namelijk niet voor extra zuurstof. Deze zijn te snel aan het oppervlak om op te lossen.
Let er wel op dat dit ook betekend dat je co2 sneller uit de bak is, wat weer nadelig is voor planten. Vandaar dat afgeraden wordt ze continue te gebruiken

Ben nu van plan vloeibaren co2 te halen voor de planten is er nog iets wat echt noodzakelijk is?

Nog een vraagje ik heb de eheim professional type nummer 2224 nu heb ik het filtermateriaal gekocht maar wat moet onder en wat moet boven heeft iemand een duidelijke afbeelding daarvan?

Ligt aan de volgorde van de stroming in het filter. Je hebt verschillende meningen. Ik heb een filter waar het water door een buis vanaf de onderkant van je filter naar boven door het filtermateriaal gaan.
Ik heb eerst mechanische filtering in de vorm van een;
Mand 1
Grove mat eerst
Fijne mat
Filterwatten als laatst

Mand 2 en 3
Biologische media; bioballen (had ik nog en heb voldoende ander materiaal. De een zegt dat die prima werkt, de ander niet). En keramische pijpjes

Op deze manier is het vuil uit het water voordat het biologisch gefilterd wordt. Zo blijft je biomedia schoner

Edit; wat uitgebreider met foto's; klikkerdeklik

De ponp draaid nu 1.5 week ongeveer en toen ik hem vandaag wouw schoonmaken stond er een laagje water in de bak die ik er voor de zekerheid onder had gezet voor het geval dat (maar goed ook) ik alles grondig nagekeken en heb de rubberen ring los gehaald ingesmeerd met vaseline pomp opnieuw opgestart en gekeken wat hij deed zie geen water druppels lopen. Wel heb ik vandaag wat misschien mogelijk de oorzaak kon zijn in het eheim instalatie set nummer 1 dus de waar het water in komt voor de zekerheid wat oud filter materiaal geknipt en in de kop gedaan waar het water afzuigt zodat garnalen en baby visjes er niet in zouden kunnen verdwijnen zou dit een oorzaak kunnen zijn of zijn er nog andere dingen waar ik op zou moeten letten?

of zijn er nog andere dingen waar ik op zou moeten letten?
Vat het niet verkeerd op, maar punten en komma's zou op zich fijn zijn :sorry:

Verder zou ik je zo niet kunnen zeggen waar de lekkage eventuel vandaan komt. Slangen zitten wel goed aan de koppelingen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan