Wat is er nieuw

Eheim Professionel 3e 600t, wat een .... Filter!!!!

Ja, wordt in polen verkocht.

Dus heb je niets.

Tenzij je ook poolse buren hebt, die poolse winkels hebben.
Dat is die weg naar rome. eh.Polen.

Dan bestellen ze die voor.

Als jij nou diezelfde bijl hebt als ik??

Zit ook een rubber ring in , hoor/

Kijk op Youyube. dan zie je het.

Zit ook een rubber ring in , hoor/
Het is niet zomaar een rubber ring Bertus, het is de hele prime unit die TS wilt vervangen, en al zou ie alleen het rubber willen vervangen wordt het alsnog lastig.
Die ring is zoals je kunt zien geen gewone ring maar speciaal voorgevormd voor alleen dat bewuste onderdeel, en dus niet op iedere hoek van de straat te koop.

Als ik DvD, zijn pech zo lees zou je haast gaan denken dat er iest fout gaat bij de installatie
Om eens een dwarsstraat te noemen zuigt ie geen zand of ander materiaal op
heb hier drie 2078 draaien zonder problemen 1 zeker al een jaar of 6 dan andere een jaar of 2/3 nooit geen last

Het is niet zomaar een rubber ring Bertus, het is de hele prime unit die TS wilt vervangen, en al zou ie alleen het rubber willen vervangen wordt het alsnog lastig.
Die ring is zoals je kunt zien geen gewone ring maar speciaal voorgevormd voor alleen dat bewuste onderdeel, en dus niet op iedere hoek van de straat te koopp

Ik snap het nou. Ik kan het niet vind, dom , he.

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen allemaal,

Die pomp die weet wat.
Heb inmiddels contact gehad met Eheim Duitsland en die hebben weer contact gelegd met Smulders.
Smulders heeft de kop ruim een week laten draaien en geen lekkage geconstateerd.
Smuldes stuurt kop terug naar lfs met briefje geen defect gevonden en dus niets gerepareerd.
Dit verhaal wordt botweg door de lfs verteld tegen mij en ik denk ik ben toch niet gek er zat wel degelijk water in de kop.
Nu zegt Eheim in overleg met Smulders dat waarschijnlijk de slan adapter lek is, dit kan ook voorkomen.
Sturen nu een nieuwe slang adapter op.
Ben benieuwd, maar wat ik dan niet kan volgen is dat er niet verder gedacht wordt op zo'n moment.
Moet eerst hemel en aarde bewegen.
Hoop dat dat het is.

Ja het heeft wat voeten in aarde Erik maar ja nu maar hopen dat het straks beter is want hier wordt je niet vrolijk van zeg.

Als ik DvD, zijn pech zo lees zou je haast gaan denken dat er iest fout gaat bij de installatie
heb hier drie 2078 draaien zonder problemen 1 zeker al een jaar of 6 dan andere een jaar of 2/3 nooit geen last

Ik heb alles al geprobeerd, probleem zit m echt in de priming unit. Ook als deze geheel is schoongemaakt, ingevet etc gaat hij lekken zodra er op de prime knop gedrukt wordt of in het ergste geval is het rubber zo vervormd dat er water uit blijft lopen en dus binnen no time de kop vol met water staat.

Nu kan een filter prima zonder priming unit maar het hoort gewoon niet te lekken. En als ik "internet" lees ben ik zeker niet alleen als het gaat om deze lekkage problemen.
Het is inderdaad niet een simpele rubber ring, die had ik elders wel kunnen scoren. Dit is een soort van rubber manchet, zal er binnenkort even een foto van maken.

Vandaag nog een mail gehad en het is dus idd policie van EHEIM DE dat er GEEN parts worden verstrekt die "lastig" vervangen te zijn ivm de garantie afhandelingen en reparaties.

Kortom : 2076 en 2078 aangeboden, de 2076 blijft lekken , de 2078 draait zolang je van de priming unit afblijft... wie maakt me los 🙂

Had er al een filmpje van laten zien.

Vraag mij dan 1 ding af. Gebruik jij die knop wel??

Ik heb alles al geprobeerd, probleem zit m echt in de priming unit. Ook als deze geheel is schoongemaakt, ingevet etc gaat hij lekken zodra er op de prime knop gedrukt wordt of in het ergste geval is het rubber zo vervormd dat er water uit blijft lopen en dus binnen no time de kop vol met water staat.

Nu kan een filter prima zonder priming unit maar het hoort gewoon niet te lekken. En als ik "internet" lees ben ik zeker niet alleen als het gaat om deze lekkage problemen.
Het is inderdaad niet een simpele rubber ring, die had ik elders wel kunnen scoren. Dit is een soort van rubber manchet, zal er binnenkort even een foto van maken.

Vandaag nog een mail gehad en het is dus idd policie van EHEIM DE dat er GEEN parts worden verstrekt die "lastig" vervangen te zijn ivm de garantie afhandelingen en reparaties.

Kortom : 2076 en 2078 aangeboden, de 2076 blijft lekken , de 2078 draait zolang je van de priming unit afblijft... wie maakt me los 🙂

DAn stuur jij die koppen weer terug, onder garantie.

Die kosten een gods vermogen. mogen ze de koppen omruilen.

Probleem is dan wel wel dat je een behoorlijke tijd zonder filter (kop) zit.

Vraag mij dan 1 ding af. Gebruik jij die knop wel??
Na eerdere klachten er over gelezen te hebben eens geprobeerd dat zonder problemen dus :S:juggle:
Wil niet voor verrassingen komen te staan namelijk pomp zet nog in garantie periode dus nu kon het nog zonder de knip te moeten trekken als het fout ging :engel:😀
Normaal gebruik ik hen niet staat voldoende druk achter de inlaat start zonder problemen weer op na schoonmaak 😀

Wil niet voor verrassingen komen te staan namelijk pomp zet nog in garantie periode

Dan zou ik hem lekker blijven NIET gebruiken, of nu iedere week wel gebruiken om te kijken wat er dan gebeurd, binnen je garantie periode.....

Dan zou ik hem lekker blijven NIET gebruiken, of nu iedere week wel gebruiken om te kijken wat er dan gebeurd, binnen je garantie periode.....
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die knop eigenlijk een overbodige luxe vind gebruik hem dan ook niet was puur om te proberen
Er zijn andere mogelijkheden genoeg om de zaak aan de pomp/werk te krijgen😀

Goeie reclame voor ze.

Zal op Facebook ook eens lekker babbelen. lopen ze ook reclame te maken.

Ja, uitvoer laag houden dat hij door stroomt. sleept gelijk lucht mee.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die knop eigenlijk een overbodige luxe vind gebruik hem dan ook niet was puur om te proberen
Er zijn andere mogelijkheden genoeg om de zaak aan de pomp/werk te krijgen😀

Dat dacht ik ook al.

Maar dan vind ik het niet netjes om gewoon te zeggen dat zo’n filter al zoveel jaar zijn werk doet.

Er zijn mensen die de knop wel met regelmaat gebruiken. En dan gaat het dus mis.

Ik gebruikte de knop niet veel. Maar gebruikte deze wel, om de lucht uit de rotor te duwen.

Maar goed, nu een filter zonder knop. Werkt super.

Als ik de 2026 kop eraf haal, maak ik hem schoon , en spuit siliconen in de naad.
draai hem om en druk hem een paar keer in , is de zuigerwand weer schoon.

Is ,wel ander systeem.

Dat dacht ik ook al.

Maar dan vind ik het niet netjes om gewoon te zeggen dat zo’n filter al zoveel jaar zijn werk doet.

Maar goed, nu een filter zonder knop. Werkt super.
Och kom zeg er zijn er genoeg van verkocht en in gebruik zonder de genoemde problemen in de kennissen kring zijn er meer te vinden ja die gebruiken de knop ook en dat zonder problemen.
Dat jullie nu de pech hebben dat het fout gaat met de bewuste knop das heel vervelend maar houd niet in dat het een slecht product zou zijn.
Trouwens als je gaat zoek op meneer Google heeft ieder merk wel zijn problemen toch
het is nu eenmaal zo dat vaak de problemen gemeld worden als iets goed werkt valt er weinig over te melden 😀

Zoals in een ander topic aangegeven heb ik de Eheim 2080.
Deze had ik voor een prikkie van marktplaats en deze bleek dus ook iets in de kop te lekken, duurde een dag voordat het langzaam overstroomde.
Die heb ik dus helemaal opengemaakt en daar bleek de afdichting van het primer systeem zwaar vervuild, maar het rubber was nog wel in goede staat.
Deze schoongemaakt en goed ingevet.
Sindsdien geen problemen en ik gebruik de knop ook af en toe als het nodig is.
Ik weet uiteraard niet of hij het na een jaar nog steeds probleemloos doet, maar de vervuiling is volgens mij wat hoofdzakelijk zorgt voor de lekkages.

Maar gezien de vele klachten lijkt het mij gewoon een design fout.

Kalk kan ook de oorzaak zijn, hoor.
Wat er in de tijd tussen sluipt.
Daarom ook de rubbers in Eheim vaseline houden , krijgt alk geen kans.

Steeds met water verversen ,komt er weer bij.

• Leuk
Waarderingen: FvdP
Duidelijk is wel, dat Eheim, helaas zijn goede naam en reputatie op het spel heeft gezet met de nieuwe generatie pompen. Je hoort allerwege klachten over de pompen.
Ik ben nog steeds zeer gecharmeerd van de oude series van eheim en koop zo nu en dan een exemplaar daarvan op MP. Voor mij is de keuze eigenlijk heel eenvoudig, als de water INVOER aan de onderzijde van de pot zit is het een goede filter (techniek). Ook als de watertoevoer aan de bovenzijde zit en dan vandaaruit door de bakjes stroomt en dan onderin met een STIJGBUIS weer naar de uitvoer gaat ( bv 2226 enz) is de pomp helemaal toppie.
Echter als de water INVOER via allerlei rubbers eerst helemaal onderin de filter moet lopen en dan van daaruit moet opstijgen, dan heb je de series KOMMER EN KWEL.....! NIET kopen. De krengen gaan altijd kapot, en de rubbers trekken scheef of breken na een paar maanden op de randen van de mandjes. Gewoon hopeloze constructie. Ook de verkrijgbaarheid van onderdelen voor de diverse (oudere) series pompen wordt langzaamaan sterk teruggeschroefd, tot gewoon niet meer leverbaar, of alleen leverbaar als je er een hoop anderen iet nodige onderdelen bijkoopt als "set".

De (nieuwe??) eigenaren of CEO van Eheim zijn goed op weg om het merk de nek om te draaien.:'(:sorry::'(

Helemaal mee eens.
De oude serie doe wat nieuwe rubbers in. en gaat jaren mee.

• Leuk
Waarderingen: FvdP
Daar heeft BigSmoke zeker een punt als je een oude en een nieuwe 2078 naast elkaar zet zit je duidelijk achteruitgang in het gebruikte materiaal.
Om over de nieuwe pro 4 maar te zwijgen.
Helaas zie je dat bij veel merken gebeuren.
Tja aandeelhouders en CEO lijken meer en meer te gaan voor snel geld in plaats van :S

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan