Eheim professionel 4 350T Of Oase biomaster 350 thermo


ron35

Well-known member
Lid geworden
10 september 2017
Berichten
139
Leeftijd
42
Locatie
Barendrecht
Bests forumleden,

Vanwege een aankomende verhuizing komt er een ook een nieuw aquarium. (Eheim 250, met 5 sluiers)
Ik ben heel erg aan het twijfelen voor welke filter ik moet gaan en was benieuwd naar jullie ervaringen.

Me eerste keus was de oase biomaster met thermostaat zodat er in het aquarium geen techniek te vinden is en het voorfilter een pluspunt is.

Tegelijk zie ik de Eheim welke duurder is maar naar mijn idee wel goede kwaliteit is met een betere stroming.

Van verschillende winkels krijg ik te horen dat de eheim thermostaat gauw verkalkt en dat deze snel stuk gaat. In dat geval ben ik me filter kwijt voor reparatie.

Bij Oase heb je een staaffilter en deze kan je zo omwisselen.
Ik krijg wel de indruk dat de verschillende winkels Oase wel heel erg van promotie voorzien ten opzichte van andere filters

Wat is jullie ervaring met Eheim en Oase?

Heel hartelijk voor jullie in aandacht in deze. Dit wordt zeer gewaardeerd!
 
De Eheim verwarmer verkalken? Het is geen waterkoker. Wat een onzin.

Het spiraal lijkt wel op dat van een waterkoker. Echter deze hoeft het water niet te koken, maar slechts op 25 graden houden.
Dus daar komt geen kalk op.

Eheim verwarmer.
997353DF-F09F-461C-A2EA-DB620F112E46.jpeg


Het enige wat bij Eheim (en misschien wel alle merken) is de druk knop voor ontluchten.
Deze moet je wat mij betreft zo min mogelijk gebruiken.

De oase is een degelijk merk voor vijvers. Het zwakke punt blijft de manier waarop hun staafverwarmer in het filter zit.

De voorfilter is wel heel makkelijk.

Maar voor een bak met sluiers zou ik wel een biomaster 600 of Eheim 600 nemen. Eventueel met verwarmer.
Maar voor sluiers is maar een hele kleine verwarmer nodig. Ongeveer 22 graden. Dus een staafje in de bak achter een plant kan ook heel goed.
 
Heb hier al een aantal jaar een 600T draaien van Eheim, geen spoortje kalk op het element. :) Persoonlijk zou ik voor Eheim gaan. Zelfs na tien jaar nog onderdelen voor te krijgen.
 
Maar voor een bak met sluiers zou ik wel een biomaster 600 of Eheim 600 nemen. Eventueel met verwarmer. Maar voor sluiers is maar een hele kleine verwarmer nodig. Ongeveer 22 graden. Dus een staafje in de bak achter een plant kan ook heel goed.[/QUOTE zei:
Dat is ook een goede optie. Dus een zwaardere filter eheim 600 met een losse thermostaat. Inderdaad mijn verwarming staat op 21 graden. Meer is niet nodig voor de sluiers.
Goede tip heel hartelijk dank.

Wat voor verwarming is nodig voor een eheim incipiria 250?
 
Omdat er heel weinig bekend is over de Biomaster in het aquarium, je zou hem kunnen testen, maar ja is dat de gok waard.......

De grote van de verwarming is een beetje afhankelijk van de omgeving. Wat is de slechtste kamer temperatuur in de winter waar je rekening mee moet houden. En hoe kleiner je verwarming, hoe langer deze brand. Een groot wattage heeft niet direct een negatief gevolg op je gebruik, alleen is deze wat lastiger weg te werken.

Een compacte oplossing is een Aqua Medic titanium staaf met een externe controller, dan zie je niet veel........
 
Of ik neem de biomaster thermo 600. Dan ben ik gelijk klaar! Niemand een filter van oase wie zijn ervaring wilt delen?

Dank je wel?
 
Oase is een relatief nieuw merk in de aquariumwereld.. zover ik weet heeft nog niemand op het forum deze filters in gebruik.
 
Ik zou toch voor de Eheim kiezen want als de Oase niet bevalt om 1 of andere reden dan moet je alsnog naar de Eheim en dan word het op zich wel een (dubbele) dure aankoop.
 
Of ik neem de biomaster thermo 600. Dan ben ik gelijk klaar! Niemand een filter van oase wie zijn ervaring wilt delen?

Dank je wel?

Ik weet dat @funkz een biomaster heeft. Hij is er wel tevreden mee. Vond alleen wel dat de voorfilter erg snel dicht zat. Maar de standaard voorfilter is 45ppi maar je kunt ook 30ppi kopen. Dat was een tip van mij.

Ik stond op het punt er een te kopen. Maar kon heel goedkoop aan een jbl 1501 komen.
Hier voor 130 euro thuisbezorgd.
https://www.dierenwinkelxl.nl/Aquar...lter-E1501?price[0]=0&price[1]=0&f45233[4]=4&

Ik vind de Eheim wel een stuk stiller.
 
Ik heb ook enkele filmpjes gezien waaruit toch blijkt dat de oase na een jaar meer herrie maakt. Ik heb nu een eheim pro 250 en die is na 2 jaar echt stil.

Jammer, wordt het toch een staafverwarming in de bak. Nu zoeken hoe ik deze kan wegwerken! Mijn gevoel is nu ook dat Eheim op langere termijn meer kwaliteit is!
 
Mooie filter fluval. Wel behoorlijk duur!
Wordt toch een Eheim.

Dank je wel
 
Mooie filter fluval. Wel behoorlijk duur!
Wordt toch een Eheim.

Dank je wel
Op zich een goede keus.

Let wel bij de Fluval komen geen extra kosten zoals filter materiaal wst vervangen moet worden.
 
Ik vind de fluval heel erg mooi. Alleen hij is niet goed te verkrijgen in nederland. Alleen via veldhuis en dat vindt ik een risico gezien de kosten.
 
Ik vind de fluval heel erg mooi. Alleen hij is niet goed te verkrijgen in nederland. Alleen via veldhuis en dat vindt ik een risico gezien de kosten.
Ik heb hem bij de Rombergd in Delft gekocht. Dus niet alleen Veldhuis.
 
Oase biomaster ervaring op de langere termijn:

 
Ik heb hem bij de Rombergd in Delft gekocht. Dus niet alleen Veldhuis.

Die winkel ken ik niet. Kan van de week wel even kijken. Wat is jou ervaring met de fluval?
Kan je in de kokers filtermateriaal doen? Of moet je deze compleet vervangen? Zit er ook verwarming in?
 
Oase biomaster



Ik heb al meerdere video’s van die jedi gezien. Ik vind hem op zijn zachts gezegd een beetje clumsy overkomen.

Hij heeft ook video over zijn oase heater, dat die gebroken is.

Maar oase zegt zelf, dat de verwarmer er EERST uitgenomen moet worden voordat je de filterpot open maakt.

Omdat oase met een voorfilter werkt, zou in theorie die potfilter bijna niet open hoeven. Als je de sponzen in de potfilter vervangt door bijv siporax.
 
Denk niet dat het filter hier schuld aan heeft geeft het zelf al aan begon in de elektra
Dus waarom nu het filter hier bij moet is mij volstrekt onduidelijk
Tja plastic smelt nu eenmaal als het te warm wordt dat heeft niets met de kwalitijd en de werking van het filter te maken
 
@Dirk Bazuin , leuk hoor die fluval filters, maar 25 euro voor een vervangende filter? Ik kom toch meer negatieve als positieve reacties tegen op internet.

Bevalt hij jouw wel?
 
Toch leuk zo’n forum met alle verschillende meningen.
Omdat ik nu en in de toekomst sluiers heb kwam ik dit filter tegen.

Ik was bij Wesdijk ook geweest en vanwege de sluiers was de capaciteit belangrijk. Deze 1400 liter per uur. Dit is wel goed voor een bak van 250 liter.

Geen Oase, misschien geen Eheim maar een .... Jbl cristalprofi e1502 greenline
Tuv gecertificeerd. 4 jaar garantie, fluisterstil.

Iemand ervaring met jbl?
Dank jullie wel
 
Toch leuk zo’n forum met alle verschillende meningen.
Omdat ik nu en in de toekomst sluiers heb kwam ik dit filter tegen.

Ik was bij Wesdijk ook geweest en vanwege de sluiers was de capaciteit belangrijk. Deze 1400 liter per uur. Dit is wel goed voor een bak van 250 liter.

Geen Oase, misschien geen Eheim maar een .... Jbl cristalprofi e1502 greenline
Tuv gecertificeerd. 4 jaar garantie, fluisterstil.

Iemand ervaring met jbl?
Dank jullie wel
Ik lees over JBL toch 90% goede ervaringen en heb zelf een e1501 waar ik tevreden over ben.
Misschien is de e1901 of e1902 een optie voor jou.
 
Toch leuk zo’n forum met alle verschillende meningen.
Omdat ik nu en in de toekomst sluiers heb kwam ik dit filter tegen.

Ik was bij Wesdijk ook geweest en vanwege de sluiers was de capaciteit belangrijk. Deze 1400 liter per uur. Dit is wel goed voor een bak van 250 liter.

Geen Oase, misschien geen Eheim maar een .... Jbl cristalprofi e1502 greenline
Tuv gecertificeerd. 4 jaar garantie, fluisterstil.

Iemand ervaring met jbl?
Dank jullie wel

Ik heb daar hier reeds naar gelinkt. Kwestie van een los combifilter mandje kopen en het is een 1502.
Ik vond hem niet zo stil als Eheim. Maar de filter werkt wel heel goed!!

Ik stond op het punt er een te kopen. Maar kon heel goedkoop aan een jbl 1501 komen.
Hier voor 130 euro thuisbezorgd.
https://www.dierenwinkelxl.nl/Aquarium/Pompen-en-Verwarming/4014162602121-JBL---CristalProfi-Greenline-buitenfilter-E1501?price[0]=0&price[1]=0&f45233[4]=4&

Ik vind de Eheim wel een stuk stiller.
 
Ben het met Marcel eens de jbl e1502 greenline prima filter maar fluister stil zeker niet
Heb ze hier staan dan wel de 1501 maar zoals aangegeven ander mandje er in is een 1502.
In vergelijking met de pro 3 e 2078 maakt de jbl meer herrie en vervuilt sneller als de eheim.
 
Die winkel ken ik niet. Kan van de week wel even kijken. Wat is jou ervaring met de fluval?
Kan je in de kokers filtermateriaal doen? Of moet je deze compleet vervangen? Zit er ook verwarming in?
Romberg is een van de beste.

Ik heb in de ene bak die al jaren draait niks geen chemische filtering.
Dus alleen de prefilter cardridge en daar heb ik er twee van zodat ik snel kan wisselen en die dan op mijn gemak schoon kan maken.

Er zijn voor het chemische gedeelte lege cardrige te koop maar daar is lastig aan te komen lijkt het. Ik heb in de nieuwe bak (G3) een fosfaat verwijder cardrige die kan open en de fosfaat korrels zijn vervangen door turf granulaat.
 
Mijn ervaring is zo positief dst ik na vier tevreden gebruik nu voor de nieuwe bak er weer een heb gekocht
 
Ik heb ervaring met JBL, Eheim en Oase. Ik zou altijd een maatje groter nemen dan ideaal (liever een 600 als je twijfelt).
De voorfilter van de Oase doet zeer goed zijn werk bij mij. Dat samen met de prijs was voor mij reden om die te houden.
In vergelijking met de 350 van Eheim (niet thermo) welke hij verving, is hij net zo stil/niet stil.
De JBL maakt in mijn ervaring meer geluid (deze hoor je ook echt brommen).
De "knop" van de oase werkt beter dan deze van de Eheim en voelt meer soliede aan. Bij JBL werkt hij maar half in mijn ervaring.
 
Ben van mening dat ze die knoppen op alle filters mogen weglaten... Werken amper en geven alleen maar meer kans op lekkage.

even zuigen en t loopt :juggle:

maargoed dat even tussendoor :D
 

Terug
Bovenaan