Eheim thermocontrol wifi


pukky83

Well-known member
Lid geworden
4 september 2012
Berichten
164
Locatie
steenbergen nb
Hoi ik heb pas 'n nieuwe eheim thermocontrol e+wifi gekocht.
Je kunt deze doormiddel van je telefoon instellen. En je zo dat overal moeten kunnen doen via WiFi en 'n email krijgen als ie te warm of te koud word, Nu krijg ik dat dus niet voor mekaar. Ik kan er alleen in komen als ik pal naast de thermostaat sta. En krijg hem dus niet verbonden met onze wifi router thuis.

De temperatuur heb ik ingesteld op 24 graden maar m'n thermostaat verwarmt (terwijl het rode lampje uit is) het water rechts waar de thermostaat hangt op 29.2 en links is 't 27graden. De thermostaat is ook constand warm. Heeft iemand ervaring met deze thermostaat en kan iemand mij helpen want m'n bak is constand te warm.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230419_112008_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230419_112008_Samsung Internet.jpg
    60.7 KB · Weergaven: 56
Weet niet of je een duidelijke handleiding er bij hebt maar zag op aquaplantsonline.nl wel een uitgebreide handleiding staan.
Verder helaas geen ervaring met deze heater.
Hopelijk lukt het je alsnog.
 
Weet niet of je een duidelijke handleiding er bij hebt maar zag op aquaplantsonline.nl wel een uitgebreide handleiding staan.
Verder helaas geen ervaring met deze heater.
Hopelijk lukt het je alsnog.
Er zit niet echt 'n duidelijke handeleiding bij vind ik. Ik zal daar eens kijken of ik wat kan vinden.

Het rare is gewoon dat als ik inlog in de thermostaat zeg maar dat ik hem op 24graden heb ingesteld maar hij verwarmt op 'n constante 29 graden.
 
Is het nog gelukt ?
Nee helaas niet. Hij blijft m'n bak stabiel verwarmen op 27 en 29 graden. M'n vissen doen het nog goed maar de temperatuur moet toch echt omlaag. Er zitten malawi cichliden in. Ik snap er echt helemaal niks van.
 
En anders maar terug naar de winkel gaan als het niks word .
kan natuurlijk ook best zijn dat de thermometer misschien niet goed werkt dan moet de winkel hem maar eens gaan testen.
 
Als je de temperatuur kan veranderen dan zou ik deze wel wat lager zetten zodat je bak ook wat minder warm word.

En hoe zit het met de stroming in je bak?
 
En anders maar terug naar de winkel gaan als het niks word .
kan natuurlijk ook best zijn dat de thermometer misschien niet goed werkt dan moet de winkel hem maar eens gaan testen.
Heb hem gekocht via bol.com. Kan hem idd nog terug sturen. Als ik er echt niet uit kom
 
Als je de temperatuur kan veranderen dan zou ik deze wel wat lager zetten zodat je bak ook wat minder warm word.

En hoe zit het met de stroming in je bak?
Heb hem kouder ingesteld. Hij staat op 24 graden maar op de 1 of andere manier blijft hij verwarmen tot 29 graden. En stroming is geen probleem. Er draait een fluval fx6 en 'n jbl 1902 op. Dus stroming genoeg.
 
Het is mij nooit duidelijk geworden waarom je een WiFi thermometer zou moeten hebben. Wanneer er al eens iets mis dreigt te gaan met de temperatuur, wat echt hoogst zelden voorkomt, kan je er op afstand weinig aan doen.... En een thermometer met meer interne elektronica geeft dan wél weer een hogere kans op problemen.
 
Het is mij nooit duidelijk geworden waarom je een WiFi thermometer zou moeten hebben. Wanneer er al eens iets mis dreigt te gaan met de temperatuur, wat echt hoogst zelden voorkomt, kan je er op afstand weinig aan doen.... En een thermometer met meer interne elektronica geeft dan wél weer een hogere kans op problemen.
ik heb onlangs een WiFi thermometer gekocht.(alleen thermometer dus geen heater). Vind het zelf leuk dat ik zo de boel kan monitoren op mijn Telefoon. Buiten de ingestelde waardes geeft deze een signaal in huis en een melding op mijn telefoon.
Verder houd die alles over de gehele dag bij in een grafiekje.
Mijn heater zou ik eventueel uit kunnen zetten via mijn telefoon.
Of je het nodig hebt dat denk ik niet maar het is wel leuk. Het ging mij voornamelijk om de display die continue verlicht blijft.
 

Terug
Bovenaan