EI calculator


iTzu

New member
Lid geworden
16 januari 2022
Berichten
4
Leeftijd
29
Hallo,

Ik wil ervaring opdoen met EI en heb de poeders van aquariumbemesting.nl besteld (K2SO4, KH2PO4, KNO3, Tenso).
Ik las hier dat er op de site een calculator te vinden is op de site maar deze doet het bij mij niet, ik heb PC en mobiel geprobeerd.
Ik weet nu niet hoeveel poeders ik aan het water moet toevoegen.
Is dit de juiste calculator? https://www.aquariumbemesting.nl/nl/background-information/estimative-index/calculator
Is er nog een andere (niet te ingewikkelde) manier om uit te vinden hoeveel poeders ik moet toevoegen? En welke er bij elkaar moeten. Ik ben een beginner met EI en plantenbakken in het algemeen.


Dank
 
Ik los 83 gram kaliumnitraat op in 500 ml en dan voeg je per 100 liter 20ml toe en dan voeg je 20mg toe. Van de kaliumfosfaat los ik 8 gram op in 500ml en dan voeg ik ook 20ml toe per 100 liter om met 2,0 te verhogen.
De link die je laat zien werkt ook hier niet.
 
Op het moment dat ik dit plaatste deed de calculator het niet, dit lijkt nu opgelost, ik ga aankomende weken met de EI aan de slag, ben benieuwd naar het resultaat!
Dank voor je reactie @jessicapilon
 
Zelf werk ik niet met de calculator want met de hoeveelheden die ik noemde kun je simpel wekelijks de voeding toedienen na het verversen. Ik doe het ook in 1x zodat ik het niet tijdens de week kan vergeten maar goed ieder heeft zijn eigen methode en het belangrijkste is om te voorkomen dat er tekorten zijn.
 
Hallo,

Ik wil ervaring opdoen met EI en heb de poeders van aquariumbemesting.nl besteld (K2SO4, KH2PO4, KNO3, Tenso).
Ik las hier dat er op de site een calculator te vinden is op de site maar deze doet het bij mij niet, ik heb PC en mobiel geprobeerd.
Ik weet nu niet hoeveel poeders ik aan het water moet toevoegen.
Is dit de juiste calculator? https://www.aquariumbemesting.nl/nl/background-information/estimative-index/calculator