Eigen canister filter bouwen


Dat is een hele goede. Het lukte helaas niet om water aan te zuigen via een slang. Hoe word het normaliter gedaan in eheim pompen? Daar zitten 2 pompen in dacht ik zo.

Ik ben ook bezig met de achterwand van mijn nieuwe aquarium. Ik zal dit posten in een nieuwe topic.
 
Heb ook wel de pomp IN het vat gezien, en daar grof schuim overheen.
Dus hij zuigt het, hetwater het vat in.
De onderste in het vat langer maken. en op de pomp aansluiten.
 
Vraagje, wat is handiger in dit geval.

1. Het water aanzuigen van binnenuit (zuigen aan de inlet)
2. Het zuigen van water dat in het filter zit de outlet in (dus schoon water de outlet in duwen)

Ik heb een gat gemaakt in het filter waar ik een draad van de pomp, met handige schakelaar nu, doorheen kan voeren.
 
Pomp in het vat.

Het gat, waar de draad naar buiten komt, met 2 schijven dicht zetten. dus rond, met sleufje.

1 binnen over de kabel en dicht kitten, dan 1 buiten , tegenover gesteld, ook dicht kitten.

Zet er wat rvs parkers in.

Dan is hij waterdicht afgesloten.
 
Oke top! Maar waar moet ik nu aanzuigen of wegpompen.
 
Weer een update over het 3d achtergrondje.
NUZeGKS-x5uR3Aqv5vbVwwjYe5oUypDI.jpeg

NUZeGKS-x5uR3Aqv5vbVwwjYe5oUypDI.jpeg

NUZeGKS-x5uR3Aqv5vbVwwjYe5oUypDI.jpeg

NUZeGKS-x5uR3Aqv5vbVwwjYe5oUypDI.jpeg
 
Goed nieuws! Het canister filter werkt perfect. Ik heb de pomp in de inlet van de filter.
De buizen moeten vol water staan en daarna werkt het perfect.

Er zit een klein lekje in de doorvoer van het stroomdraad maar dit komt goed met wat kit en improvisatie.

Wat hierna komt is de vulling van het filter. Ik hoor hier graag ook reacties op zodat ik de juiste materialen kan aanschaffen.

Ook heb ik wat verf gekocht bij de Action (dit zag ik in andere posts ook voorbij komen)
 
Vandaag de laatste onderdelen aangeschaft.

- actief kool
- filtermatten
- bioballen

Hij staat nu in te draaien op een extra bak die ik heb met niet heel gevoelige visjes en genoeg zuurstof.

yByQQaW2vKBcx7HNY3y2LaMiJ_YOPfW9.jpeg

2qs8cp4.jpg

yByQQaW2vKBcx7HNY3y2LaMiJ_YOPfW9.jpeg

yByQQaW2vKBcx7HNY3y2LaMiJ_YOPfW9.jpeg
 
Kijk, dat is goed nieuws.

Zou nog wel een sproeibuis in de instroom maken, wordt het water over het schuim verdeelt.
gaatjes in v vorm boren.


Kan je lang mee vooruit,he.
10 x goedkoper dan het grootste filter.
 

Terug
Bovenaan