eikenbladvaren in de grond


B

blafwaf

Guest
ik heb een hele tijd geleden een bos grof eikenbladvaren gekocht. na een probleem gehad te hebben met verlichting wegens kapotte lampen heb ik dus een dag of 3-4 zonder licht gezeten. toen is de eikenbladvaren voor 98% zowat dood gegaan. toen leek het alsof 2 jonge stengeltjes nog te redden waren dus heb ik die toen eraf gehaald en in de grond gezet, de rest weggegooid. nu een week of twee later lijkt het alsof de stengeltjes het niet meer gaan doen maar ze zien er niet verslijmd uit. moet ik ze toch met rust laten en de tijd geven of eruit halen en nieuwe halen. of hebben jullie andere tips?
 
Waren deze stengeltjes met wortels, of kale stengels? Met wortels zullen ze wel aanslaan, zijn het kale stengels, dan kan je deze beter laten drijven tot er zich nieuwe wortels hebben gevormd
 
Dat zal ik zometeen even moeten controleren, weet het niet zeker.
 
Er zaten enkele wortels aan. en er leken nieuwe stengeltje aan te komen, slechts enkele milimeters groot. ik heb ze over gezet in de kleine gezelschapsbak die goed draait. heb hetzelfde een tijdje terug gedaan met een knolletje van de rode tijgerlotus die het ook moeilijk had die het nu wel goed schijnt te doen in die bak. daar zit grind in dus ik denk dat de wortels dan ook beter zullen ontwikkelen. en omdat het een goed draaiende bak is, zullen er ook waarschijnlijk voldoende voedingsstoffen aanwezig zijn.
 

Terug
Bovenaan