Wat is er nieuw

Eindelijk een geslaagd nest maanvissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Papabear
  • Startdatum Startdatum
P

Papabear

Guest
Ein-de-lijk, na zo'n 50 pogingen is het dan toch eindelijk gelukt om een mooi nest van mijn Pterophyllum scalare Redshoulder te krijgen!

De jonkies zijn nu 3 weken oud en eten goed. De eerste twee weken zijn ze meerdere malen per dag gevoerd met verse artemia. Momenteel krijgen ze ook diepvries cyclops, watervlooien en JBL Novo poeder-vlokvoer. Ook beginnen ze al de bovenvinnen te ontwikkelen 🙂

Dit zijn de ouders:

892648papabear_0_82_20150828_22.jpg

[video]https://www.youtube.com/watch?v=02rEvN4rsZs[/video]

Mooi ,dat het gelukt is.

Mooi zeg!

Toen de kleintjes los begonnen te zwemmen, heb ik de ouders na anderhalve week uit de kweekbak gehaald. Ze hadden toen al zelf een 'selectie' gemaakt van de sterkste jongen. Momenteel zijn er nog zo'n 30 over en deze zitten in een Juwel bak van 80X40X55.
Het water ververs ik om de twee dagen en voeren doe ik zoveel mogelijk afwisselend (Artemia, cyclops, watervlooien, fijn vlokvoer en hier en daar een muggenlarve).

Je kunt ze nu bijna zien groeien. Ik zal zo nu en dan een foto plaatsen 🙂

Gefeliciteerd met dit resultaat. Geniet er van.

Hobbygroet,
Jos Hut

Jos Hut zei:
Gefeliciteerd met dit resultaat. Geniet er van.

Hobbygroet,
Jos Hut
Dank je Jos. Ze doen het ontzettend goed. Het zijn nu al echte kleine maantjes, alleen is het vreselijk lastig om ze goed op de foto te krijgen, zo bewegelijk zijn ze.

Ik zal straks nog eens een poging wagen 🙂

Mooi hoor zoiets. Gefeliciteerd.

646883papabear_0_82_20150831_13.jpg

Heel cool! succes nog met de opvoeding! 😀 hehehe

Mausalicious zei:
Heel cool! succes nog met de opvoeding! 😀 hehehe
Hartstikke leuk toch 😛

Ludger zei:
Leuk hoor! Je ziet al duidelijk dat het maanvissen zijn.
Ja, zeker weten Ludger. En het zijn ook al echte jagertjes. Ik voer ze nu ook watervlooien en het is prachtig om te zien hoe ze die vrijwel direct aanvallen en oppeuzelen 🙂

Ik wil bij deze ook graag de ouders hier te ruil aanbieden voor een ander bewezen kweekkoppel Redshoulders. De mijne zijn nu precies ��n jaar oud en zijn afkomstig van een kweker uit het zuiden van het land. Alleen weet ik niet wie dat is, want ik heb ze zelf van iemand die 12 van deze vissen van de kweker had gekocht en daar twee koppels uit had gehaald.

De overige heb ik opgehaald en daar is dit koppel uit ontstaan. Ze vertonen uitstekende broedzorg, alleen had ik ze in de gezelschapsbak gehouden tijdens de eerste legsels. Zodra ze apart zaten ging het perfect!

753986papabear_0_82_20150903_20.jpg

Gefeliciteerd!

Geweldig gefeliciteerd!

Marcello zei:
Geweldig gefeliciteerd!
Dank je wel!

Nog maar een fotootje, zojuist gemaakt 🙂

217377papabear_0_82_sam_0440.jpg

:thumbs:

Mooi.

Ziet er leuk uit! Ook grappig een keer kleine maanvisjes te zien. Veel succes met het opvoeden 🙂

Het is ook ontzettend leuk om de kleintjes te observeren en hoe ze reageren op alles wat om hun heen gebeurt. Wel is het veel werk (hoewel 'veel' ook relatief is natuurlijk). Ik ververs om de dag het water, zo'n 70 liter op een 90-liter bak en ze krijgen nu 4 x per dag diepvries cyclops, afgewisseld met levende watervlooien en JBL vlokvoer (Novo baby).

Morgen zal ik gaan beginnen met (levende) witte muggenlarven en ook weer zo snel mogelijk artemia.

Erg leuk dat het eindelijk je is gelukt hoor.

Zeker John! Ze zijn nu 5 weken oud, dus tijd voor een nieuw filmpje 🙂

[video]https://www.youtube.com/watch?v=5OGPsr4gUcQ[/video]

Prachtige vissen, hoeveel zijn het er nu nog? Al veel uitval gehad?

Super om te zien

Nog zo'n 30/35 stuks Jef. Geen uitval gehad de laatste 3 weken, dus het gaat uitstekend 🙂

Kun je ze dadelijk ook kwijt ? ( heb je al een koper(s) ? )

Richvio zei:
Kun je ze dadelijk ook kwijt ? ( heb je al een koper(s) ? )
Nee, maar ik ben niet bang om ze niet kwijt te raken hoor. Dat komt wel goed.
En als er hier ge�nteresseerden zijn, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag 🙂

Was ik gewoon nieuwsgierig naar 🙂. Lijkt mij ook dat dat verhaal wel goed komt hoor

Waar ik overigens wel benieuwd naar ben, is de prijs die ik voor deze soort kan vragen. De ouders zijn raszuivere Red Shoulders / Red Backs.
Nu hoef ik hier natuurlijk niet aan te verdienen. Sterker nog, er gaat wekelijks voor een klein vermogen aan levend voer en diepvriesvoer doorheen.
Ik wil ze echter ook niet weggeven en minimaal per 5 of 6 stuks verkopen, gezien het feit dat het natuurlijk schoolvissen zijn.

Wat zou dan een schappelijke prijs zijn als ik ze over een maand of 4 te koop zou aanbieden?

Over een maand of 4 heb ik waarschijnlijk mijn grotere aquarium wel. Mijn bedoeling is ook er 6 te kopen. Ik woon in heerhugowaard (ken je vast wel?) en dat is erg dichtbij. Als je ze in de verkoop zet dan hoor ik het graag!

KidNatsu zei:
Over een maand of 4 heb ik waarschijnlijk mijn grotere aquarium wel. Mijn bedoeling is ook er 6 te kopen. Ik woon in heerhugowaard (ken je vast wel?) en dat is erg dichtbij. Als je ze in de verkoop zet dan hoor ik het graag!
Ik zou zeggen, kom gerust af en toe eens kijken. Ik woon in Daalmeer, dus tegen HHW aan 🙂

Schattig 🙂
Ze zien al echt als maanvissen uit, in het klein.

Bij mij is het nog nooit gelukt, iedere keer waren de eitjes weg, maar in de gezelschapbak is het moeilijk.

Tig zei:
Schattig 🙂
Ze zien al echt als maanvissen uit, in het klein.

Bij mij is het nog nooit gelukt, iedere keer waren de eitjes weg, maar in de gezelschapbak is het moeilijk.
Is ontzettend leuk om te zien inderdaad. Ik had de ouders van tevoren in een apart ingericht aquarium gezet (Juwel 80cm) en ze verder alles zelf laten doen.
Nadat de kleintjes los begonnen te zwemmen heb ik de ouders er nog een dag of 10 bij gelaten en daarna terug gezet in de gezelschapsbak.

Papabear zei:
Is ontzettend leuk om te zien inderdaad. Ik had de ouders van tevoren in een apart ingericht aquarium gezet (Juwel 80cm) en ze verder alles zelf laten doen.
Nadat de kleintjes los begonnen te zwemmen heb ik de ouders er nog een dag of 10 bij gelaten en daarna terug gezet in de gezelschapsbak.
Kan ik me voorstellen. ls je een bak over hebt is het makkerlijker.

Gisteren heb ik gezien dat mijn maanvissen ook weer eitjes hebben en dacht als het licht uit is zijn ze weg, maar van morgen heb ik gezien dat ze er nog steeds waren.
Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Jammer dat ik geen lege ingerichte bak heb.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan