Wat is er nieuw

Eitjes blauwoogje?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nickey
  • Startdatum Startdatum
N

Nickey

Guest
Hallo allemaal,
Net toen ik een plantje uit mijn bak haalde zag ik dit:
http://i67.tinypic.com/atslkw.jpg
Is dat een eitje van een blauwoogje?
Alles wat er verder in zit zijn vuur garnalen en een paar slakken.
Dit is het enige eitje dat ik tot nu toe heb gevonden.
Alvast bedankt!
Groetjes nickey

Dat is inderdaad een eitje van blauwoogjes.

Yes! En ze zitten er sinds gister in!
Ik heb het in een net breeder gedaan. Kan het goed met rechtstreeks licht? En is het normaal dat het er 1 is?
Heb ik weer wat om me in te verdiepen

Yes! En ze zitten er sinds gister in!
Ik heb het in een net breeder gedaan. Kan het goed met rechtstreeks licht? En is het normaal dat het er 1 is?
Heb ik weer wat om me in te verdiepen
Hoo sorry voor 2 keer het versturen

Zouden de eitjes tegen rechtstreeks licht kunnen? En kan ik de jonkies voeren met infuus voer?

Zouden de eitjes tegen rechtstreeks licht kunnen? En kan ik de jonkies voeren met infuus voer?

Ja, blauwoogeitjes kunnen tegen het licht; Infus is idd de beste voeding in het begin, of liquifry.

Oke bedankt, dat zal ik even een potje volstoppen met Waterpest en wachten tot we infuus hebben!

Geen idee als het beschimmeld zou zijn, maar je kan het nog wel even laten zitten, om te zien wat er van komt.

Ik volg dit topic mee en ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn!

Succes!

Ik ben ook benieuwd,
Het witte eitje van gisteren is 2 x zo groot geworden! En heeft totaal niks weg van een blauwoog eitje heb ik het idee. Er lijkt Wem iets in te gebeuren ofzo. Maar ik kan het ook weer niet heel goed zien.
Het andere eitje Is helemaal transparant, hoe daar wat uit gaat komen is voor mij echt een raadsel 😀 de blauwoogjes zijn elkaar nog steeds aan het verlijden, heel moOi om te zien.
En mocht iemand het nog interessant vinden, de eitjes zijn afgezet op Rotala Bossii en op Waterpest de precieze soort durf ik niet te zeggen.
Ik heb de eitjes met een stukje oud catappa blad in een net breeder zo ver mogelijk weg van het filter gezet.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden, kan haast niet meer wachten 😉

Het witte eitje is overduidelijk beschimmeld en het andere eitje lijkt ook wat wit te worden maar weet ik niet zeker 🙁

Tijd voor een update,
Het witje dat ik dacht dat beschimmeld was is gelukkig niet zO en ik kan de oogjes al heel duidelijk zien, het ligt er nu een week in.

Ik heb net gekeken en hij is aan het uitkomen!!!!! Het staartje bungelt er al uit! Wanneer moet ik beginnen te voeren?

Nickey zei:
Tijd voor een update,
Het witje dat ik dacht dat beschimmeld was is gelukkig niet zO en ik kan de oogjes al heel duidelijk zien, het ligt er nu een week in.

Wat leuk! Geen idee wanneer je moet beginnen te voeren,,,

Het eitje is uit, waar het visje is? Geen flauw idee, die is veel te klein. Ik heb er een stuk oud catappa in liggen, is dat voorlopig genoeg eten? Of zijn er nog andere tips voor mij?

Voor mij is het vooral bekend dat je kan voeren met artemia, maar wanneer weet ik ook niet.

Zou er nu wel mee beginnen want de dooierzak raakt vrij snel op namelijk.

Van de site van Aquavisie:

De kweek is vrij eenvoudig. De eieren worden op de planten afgezet en als de bak groot genoeg is met voldoende schuilgelegenheid, kunnen de jongen in de bak groot worden. Het eerste voer zijn pantoffeldiertjes en artemia-naupli�n.

Bedankt! Ik heb het visje gespot en doe heeft nog een hele dikke dooierzak om van te smullen.
Ik wou een infuus kweek gaan opzetten, maar ik ben bang dat dat niet snel genoeg klaar is?
En waar kan ik dat het beste mee doen? Ik lees verschillende ervaringen.
Is het slim om er een (toren) slak bij te zetten om de overige voedings resten weg te halen?
Ik ging ervan uit dat ik nog een week de tijd had om me in te lezen... maar na een week dacht ie "ik wil eruit!" 😀

Het visje zwemt nu bovenin, voor ju heb ik stof voer opgelost in water en hoop dat ie dat wil eten...

Leuk dat hij al zo rondzwemt. Je kan ook met een spuitje wat stofvoer gericht bij het visje spuiten.
Artemia is het meest voedingsrijk denk ik maar ja dat heb je ook niet voorhanden denk ik.
Als het echt fijn stofvoer is dan zal dat denk ik ook wel kunnen.

Btw, je kan ook vloeibaar voer kopen. Maar goed ik weet niet of dat kan bij jou in de buurt.
Je hebt diverse soorten Liquidfry.

ArteMia heb ik niet...
Ik spuit inderdaad in de buurt bij het visje een aantal drupjes. Hoe vaak per dag moet ik dat doen?
Dat vloeibare liquidfry hebben ze hier helaas niet in de buurt, ik heb al gekeken.

Kleintjes mag je wel 4x daags voeren hoor.

Vanaf nu wil ik een beetje bijhouden Hoe het gaat,
Het kleintje is nu 5 dagen uit het ei en eet al heel goed, ik voer (bijna) opgelost vlokvoer ongeveer 4X per dag.
De volwassen blauwoogjes blijven elkaar achter elkaar aanzitten maar eitjes heb ik niet gezien, kan komen Door de extra planten en mos ik erin heb gedaan dus dat ik de eitjes gewoon niet zie. Alles gaat helemaal goed tot nu toe!

Leuk dat je het gaat bijhouden. En bijzonder dat ie het zo goed doet. Binnenkort misschien weer een foto?

Cory zei:
Leuk dat je het gaat bijhouden. En bijzonder dat ie het zo goed doet. Binnenkort misschien weer een foto?

Dankje, ik kan jammer genoeg niet foto's rechtstreeks op het forum zetten want ik zit altijd op mijn mobiel oo het forum, dus op deze manier maar een foto
Het is een hele slechte foto maar de net breeder hangt een beetje briek in het aquarium waardoor het bijna onmogelijk is 😀 gaat binnenkort verrandert worden
http://nl.tinypic.com/r/2vkdjx2/9

Ff een update,
Het visje is er nog steeds en groeit goed, heel erg nieuwsgierig ook!
Ik zag net weer een eitje maar Ik weet niet zeker of deze van een blauwoogje is, het heeft namelijk ook wel veel weg van een slakken ei (er zitten puntslakke bij) ook zit het niet aan een "draadje".
Dat word dus gewoon afwachten denk ik...

Het eitje is op dit moment weg... het zal dus wel een slakken ei zijn geweest al laat ik het nog lekker ff liggen.
Het baby blauwoogje heb ik gister verplaatst en vandaag heb ik wel redelijke foto's kunnen maken, ook een filmpje!
http://nl.tinypic.com/r/kc6ir/9
En het filmpje
https://youtu.be/7WGzLVoW1c4
( een beetje doorspoelen naar het midden ongeveer, dan probeert ze te eten)

echt super klein nog, zit maar te turen op de foto...
eindelijk gevonden 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan