Wat is er nieuw

Eitjes blauwoogje?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nickey
  • Startdatum Startdatum
Hij ziet er goed uit. En voor pas 3 weken oud, lijkt ie me aardig gegroeid.

Een foto zegt 1000 keer meer dan woorden.

Heb je er een foto van?

Cory zei:
Hij ziet er goed uit. En voor pas 3 weken oud, lijkt ie me aardig gegroeid.

Dankje!
Ik heb ook het idee dat ie heel goed groeit, ik denk dat het enorm helpt dat ie in een net breeder zit waardoor en continu verst water doorheen stroomt. (EnNe elke dag tegen hem praten helpt ook wel hoor 🙄 )

Hoi,

Netbreeder is wel te doen, maar als het kan ook in het netje licht beluchten..

De kleine groeit nog steeds goed, nu net iets groter dan een net uitgekomen gup.
Ik denk dat hij/zij over een week of 2 weer terug kan bij de ouders.

Nu weer een week later;
Alles gaat mis in het aquarium behalve het blauwoogje!
1 volwassen blauwoogje is overleden.
Het aquarium waar hij/zij nu inzit is besmet met een bacteri�le infectie (op dit moment nog 1 die besmet is, zal ik die wegdoen zodat de bak weer ziekte vrij is???) Maar het baby'tje heeft er geen last van, eet goed en groeit ook heeeel erg goed! Ik keek net van de zijkant en het is nu gwn echt een blauwoogje, zwemt bovenin mooi op kleur, schitterende oogjes! Ze is nu net iets groter dan 1 cm.
Dat was het even voor nu.

Ai, dat is wat minder.

Dat het babytje het goed maakt, is dan weer beter nieuws.

Idd C�dric!
Er ligt nu weer een mannetje op sterven...
Als die dood gaat heb ik nog 1 man en 2 vrouw met een baby...
Mannetjes gaan dood Door het opjagen van de vrouwtjes en het gepronkt tussen de mannen? Gebeurt wel vaker dus...?
Zou het dan helpen om wat vrouwtjes bij te kopen? Om deze man nog te redden?

Ai,dat is niet goed, dat ze allemaal het leven laten.

Zit er misschien een ziekte in de bak?

In een andere bak zat een ziekte, maar doe is er inmiddels ook al bijna een week weer uit.
Ik ben heel voorzichtig geweest daarmee en heb geen vis netjes uit die bak gebruikt, geen andere materialen en steeds mijn handen gewassen als ik van de een naar de andere bak ging /ga
Hij leeft nog steeds, vanmorgen zwom hij weer wat met de groep mee maar nu zonder hij zich ook weer af...
Ik houd deze bak ook wel even quarantaine voor de zekerheid.
Het baby'tje zal nog even moeten wachten voor hij /zij over mag naar de ouders. (Is afgelopen donderdag 6 weken geworden! 🙂 )

Ja, hoe komt het dan?, dat weet ik ook niet ,

Haha, wel leuk dat je dat zo hebt bijgehouden, dat hij afgelopen donderdag 6 weken is geworden :d

Voorgevoel klopte... visje heb ik net aangetroffen drijvend. Te laat, de garnalen hadden er al een hapje van genomen.
Ik vin blauwoogjes een hele mooie soort maar als ze steeds dood blijven gaan weet ik niet meer op ik met de door wil gaan... 🙁

Nickey zei:
Voorgevoel klopte... visje heb ik net aangetroffen drijvend. Te laat, de garnalen hadden er al een hapje van genomen.
Ik vin blauwoogjes een hele mooie soort maar als ze steeds dood blijven gaan weet ik niet meer op ik met de door wil gaan... 🙁

Wat erg!,,

Het wil nog steeds niet, kleintje is nu 7 weken en mag van mij bij de ouders.
De bak waar ze in zit had een ziekte die 2 en halve week weer weg was...
Tot nu, ik heb weer 2 met but jes op de staart en vergroeiingen...
Maar goed dat ik die bak nog een paar weken quarantaine hield. Al word ik er wel een beetje hopeloos van.
Iemand tips?

Weer een update 🙂
Kleintje maakt het nog steeds heel erg goed! Gister is hij (ik denk dat het een hij is) 8 weken geworden (7 week uit het ei)
Ik heb hem net overgezet bij de ouders weer, het leek goed te gaan tot de dominante heer het door kreeg... De kleine werd flink achterna gezeten 🙁
Ik zal morgen eens proberen foto's te maken 🙂

C�dric Vleminckx zei:
Jeej, foto's

Ik wacht er op. :smitten:

Haha, lampen zijn nu uit dus je zult moeten wachten ja 😀

Nickey zei:
C�dric Vleminckx zei:
Jeej, foto's

Ok�, ik hoor het al, ik ga weer moeten wachten 😉 :d

Grapje,hoor.

Ben wel benieuwd naar je klein engeltje.

C�dric Vleminckx zei:
Nickey zei:
C�dric Vleminckx zei:
Jeej, foto's

Ok�, ik hoor het al, ik ga weer moeten wachten 😉 :d

Grapje,hoor.

Ben wel benieuwd naar je klein engeltje.

😀 :thumbs: 😀

Ik heb even mijn best gedaan voor foto's.
http://nl.tinypic.com/r/e8qtg0/9

Het is niet zo heel geweldig maar over het algemeen werken vissen niet echt mee...

Was ik weer
Kleintje is 10 weken en doet het nog steeds goed, wanneer kan je het geslacht duidelijk zien? Gister toen de lampen uit waren hing ie stil en heb ik het eens goed bekeken, de vinnen zijn afgerond dus het lijkt sterk op een vrouwtje maar ik weet niet of dat al te zien in na 10 weken.
De rest van de blauwoogjes doen het nu ook goed nadat een man de andere mannen heeft vermoord vermaakt hij zich prima met de 2 dames en vertoond hij veel mooiere kleuren. Eitjes heb ik helaas niet keer gezien maar dat word nu ook lastiger omdat ik heel veel Eikenbladvaren heb drijven.
Al met al het lijkt weer wat op te knappen met zijn allen

Dat een van de mannen de andere mannen uitmoord vind ik wel apart,
hier zijn het vredelievende visjes ook naar elkaar toe.
Hoeveel heb je er in de bak zitten en hoe groot is die bak?

Het baby blauwoogje was plots verdwenen en heb ik gister gevonden, of nouja dood gevonden ;( ;(
Ik heb geen enkel idee waarom, at goed enzo, waterwaarden zijn goed.
Waarschijnlijk stop ik met de blauwoogjes, ik heb er meer verdriet van dan plezier, bovendien ga/moet ik mijn visbestand omgooien en daar passen ze qua gedrag niet bij...

Oei, dat is niet al te positief.

Zonde van dit gebeuren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan