Eitjes of niet? Help!


Z

Zharloed

Guest
Hi allemaal, ik ben net nieuw op het forum en hoop een beetje hulp te krijgen!

Eerst en vooral, mijn naam is Charlotte, aangenaam!

Ik heb sinds een half jaar geleden 2 fantail sluierstaart vissen gekocht, op de omschrijving in de winkel zouden de visjes tot max 5cm groeien, wel, ze zijn intussen groter dan 10cm... dus ik heb in spoed naar een grote visbak gezocht en ze zijn nu erg gelukkig. Zo gelukkig dat ze, na de eerste dag van het overplaatsen in het grotere aquarium, hevig begonnen te paren! Een hele avond lang werd het vrouwte de lucht in gegooid en het grind ingeboord, van de ene naar de andere kant heen en weer, het ging er erg hard aan toe...

De volgende ochtend nam ik een grondige kijk en zag ik plots vreemde doorzichtige, heel kleine bolvormige dingetjes aan een plant hangen (zie foto, het is een zielig overblijfsel van het vorig aquarium in de hoop dat ie wat zou groeien)

Nu zijn we 4 dagen later en er gebeurt niet echt veel met de vreemde dingetjes... ze zien er nog steeds hetzelfde uit.

Mijn vraag is: zijn dit wel degelijk eitjes en zo ja, wanneer komen ze uit?

Verder heb ik mijn reserche gedaan over dat ze opgegeten kunnen worden, schimmels,... enzo :)

Dank jullie!
20191015_062824.jpg
20191016_082710.jpg
 
O ja en de bubbeltjes zijn reeds verwijderd omdat ik gelezen heb dat dit niet zo goed is voor sluierstaartjes
 
Die plant is ene javavaren en mag niet in de grond staan dan gaatie dood, moet op een steen of hout gebonden worden. Over je eitjes kan ik niks zinnigs zeggen helaas
 
O ja en de bubbeltjes zijn reeds verwijderd omdat ik gelezen heb dat dit niet zo goed is voor sluierstaaetjes
Die plant is ene javavaren en mag niet in de grond staan dan gaatie dood, moet op een steen of hout gebonden worden. Over je eitjes kan ik niks zinnigs zeggen helaas
Dankje voor de tip!! Vraagt een heleboel kennis, het onderwaterleven
 
O ja en de bubbeltjes zijn reeds verwijderd omdat ik gelezen heb dat dit niet zo goed is voor sluierstaaetjes

Dankje voor de tip!! Vraagt een heleboel kennis, het onderwaterleven
Gaandeweg word je door vallen en opstaan wijs, 99% van de forumleden zijn fout begonnen (ik ook) dus voel je niet bezwaart
 

Terug
Bovenaan