Wat is er nieuw

Eitjes Peru Altum

Cowboynl

Well-known member
Lid geworden
27 december 2011
De Peru Altums heb ik nu een jaar in de bak en ik schat dat ze 1,5 a 2 jaar oud zijn. Vorig jaar zomer en afgelopen maanden hebben ze diverse keren eitjes gelegd.
Meestal waren die binnen 3 dagen wel weer weg.

Toen ik gisteren na een paar dagen buitenland weer thuis kwam waren er weer eitjes. Deze waren duidelijk verder dan wat ik tot nu toe had meegemaakt.
De eitjes stonden denk ik op het punt van uitkomen want een aantal waren aan het trillen.
Het viel me op dat de ouders ook veel feller het nest verdedigde dan ik hiervoor gezien had.

Vanmorgen dacht ik het nest was verdwenen, maar de eitjes bleken allemaal verplaatst naar een ander stuk kienhout. Ik denk dat er nog ca 40 trillende eitjes zijn.
Hoewel ik zeker geen kweek ambitie en geen kweekbak op wil zetten zou het natuurlijk wel leuk zijn als er eens een keer een aantal vrijzwemmers zou zijn.
Ik weet dat de kansen op nageslacht tussen de rest van mijn vissen zeer klein is.

Iemand een idee hoe dat proces zou verlopen, mochten ze blijven leven en wat ik zou kunnen doen de kansen eventueel wat te vergroten?

Leuk joh. Nu maar hopen dat ze een aantal in leven houden.
Ik zou artemia gaan opzetten om de kleintjes bij te voeren. Dat is erg voedzaam namelijk.

Is maar de vraag wat er verder in de bak zit.
Kans is groot dat ze opgegeten worden.

De kans dat ze opgegeten worden is natuurlijk erg groot, maar natuurlijk zou het wel gaaf zijn om eens vrijzwemmers te hebben.
Tot op heden verdedigen de ouders de ca 30 overgebleven jonkies nog zeer fel.
Inmiddels zijn ze sinds vrijdag uit het ei.
Ze teren nog steeds op de dooierzak.

Ik ben sinds vandaag wel begonnen om liquidfry en ander opfokvoer in de bak te gooien.
Een artemiakweek gaat niet lukken ivm te onregelmatige aanwezigheid.

Hoe lang teren de jonkies op hun dooierzak voordat ze vrij gaan zwemmen?

Mooie berichten Cowboy!Kleine kans dat de jonkies het overleven maar een kleine kans is ook een kans.Succes ermee! :thumbs:

Inmiddels zijn er ca 25 vrijzwemmers over die zeer goed bewaakt worden.
Filmpje en verdere vorderingen hou ik bij in mijn fotoalbum.

Leuk hoor dat het goed gaat en dat de ouders ze goed bewaken.
Ik zal straks even in je FA kijken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan