Eitjes?


G

Guppy101

Guest
hallo

Net deze gespot in mijn aquarium. Zie foto. lijkt mij eitjes. Indien eitjes, zou dat al kunnen zijn van mijn rasbora kubotai?

Ze zijn de enige bewoners buiten een poelslak nog.

IMG_4233.JPG
 
Lastig te zien maar vind het meer op een dood visje met schimmel lijken.

Ik denk dat dit geen optie kan zijn. Ik heb maar 8 visjes en ze zijn er nog alle 8.
Ik heb gisteren wel mijn filter gekuist, meschien daarmee iets te maken. Gisteren was het er nog niet.
 
Nee dan kan het niet idd maar herken het totaal niet als eitjes.
Kan je duidelijkere foto's maken?
 
Nee dan kan het niet idd maar herken het totaal niet als eitjes.
Kan je duidelijkere foto's maken?

Ik zal morgen eens proberen om duidelijkere fotos te nemen. Is met mijn gsm nu.

Maar ik zit hier aan iets te denken, kan dat een van die voedingcapsules zijn van backplay die terug boven de grond is gekomen? Dat is daar niet zo diep en ik geloof dat er daar ergens een was.
 
In geval het eitjes zouden zijn, hoe snel zouden deze eruit moeten komen? Dan hou ik het gewoon in de gaten en anders doe ik het gewoon weg, voor de zekerheid
 
Vandaag ging ik dus terug een foto nemen van het "ding". Maar deze is volledig verdwenen :eek:

Ik denk dat ik er dus mag van uit gaan dat dit een plantencapsule van backplay was en dat deze dus volledig opgelost is nu. Ik zie niet echt wat het anders had kunnen zijn.
 
De kubotai leggen zeer kleine eitjes, misschien een halve mm groot, en bij voorkeur onder drijfplanten of onder/tegen plantjes.
De substantie op je foto is sowieso veel te groot (vergeleken met de soil-korrels) en heeft niet echt de vorm van een eitje ;).

Ik had een paar keer kleintjes maar zag maar één keer een eitje (echt zeer klein). Deze zijn fotofobisch dus meestal worden ze ergens onopvallend gelegd maar niet los op de bodem denk ik...
 
Ik heb waarschijnlijk gevonden wat dat ding was. En het is niet de capsule van backplay.

Vandaag was het grote kuis in mijn aquarium en al een steen te verplaatsen was er iets, razendsnel. Eerst dacht ik dat het een van mijn visjes was die gekneld was tijdens de werkzaamheden maar toen ik die weer te zien kreeg werd het mij duidelijk wat het was. Een libelle larve! Ik heb deze onmiddelijk gevangen en buiten in de vijver gezet.

Hoe is dat beest erin gekomen? Mijn aquarium is afgesloten met een kap.
 
Als het zo n capsule was dan zou je nu al die kleine balletjes moeten zien liggen want die lossen niet zomaar op. Ik zou ook denken een dode vis want ik herken de kop een beetje namelijk. Die capsules heb ik ook en die zien er anders uit en die beschimmelen niet zomaar.

Die larves kun je meekrijgen met bv nieuwe planten en de komende tijd het even goed in de gaten houden of je er meer ziet.
 
Als het zo n capsule was dan zou je nu al die kleine balletjes moeten zien liggen want die lossen niet zomaar op. Ik zou ook denken een dode vis want ik herken de kop een beetje namelijk.

Een dode vis kan niet. Ik heb er maar 8 en die zijn er nog allemaal.

Wat die larve betreft het is al meer dan 1,5 maanden dat er nieuwe plantjes gekomen zijn. Kan dat zolang duren eer die uitkomen? Het enige die veranderd is, is over 2 weken de nieuwe visjes die erbij gekomen zijn.

Groetjes
 
Ik heb de foto nogmaals goed bekeken en herken er geen capsule in en mede omdat hij niet over de hele lengte even breed is en je geen voedingsballetjes erin ziet zitten. Wat het dan is dat is voor mij een raadsel maar ik denk geen capsule van Backplay.

Hoe snel die larven uitkomen weet ik niet maar wellicht is die op een andere wijze erin gekomen.
 
En kan dat niet zijn dat die Libelle larve of waterjuffer daar uitgekomen is? Vind het raar dat dat omhulsel plots weg was en dat ook plots die Libelle daar was.
 
Tja, wie weet maar het is net of ik bovenin dat "ding" een oog/kop herken en de vorm van een vis maar ja dat ligt misschien dan aan mij.
 
Ik herken dat ook in een zekere zin maar dan zou ik 9 vissen moeten gehad hebben ipv 8. Ik tel ze praktisch dagelijks en heb er nooit 9 geteld lol.

Wat een mysterie in mijn bakje :D

Ik heb ook ergens gelezen dat libel larven ook kunnen meekomen met levendvoer. Die heb ik gegeven 2 weken geleden
 
Dit is de larf. Ik kan wel niet vinden op het net in wat voor ei die zit. Ze was 2 cm groot toen ik ze gevonden heb

IMG_4253.JPG
 
Tja, ik denk dat je vraag niet echt beantwoord gaat worden met de info die ik hier lees. Het enige wat je moet hopen is dat er geen andere libellelarven in de bak zitten en daarom even dit goed in de peiling houden;)
 
Foto gevonden van een bijna volgroeide embryo van waterjuffer/libelle

Ik denk dus dat het best wel zou kunnen dat dat "ding" het cocon van de waterjuffer/libelle was

Ik ga alleszins zeer alert zijn en als ik nog zulke "dingens zie" gaan die er gelijk uit .

Alvast bedankt voor het meedenken ;)

IMG_3952.JPG
 
Daarnet weer een libellelarve gevangen. :eek:. Deze was wel een stuk kleiner dan de vorige.

Hopelijk is het nu de laatste.
 
Evntjes terug updaten.

Mijn 4 de libellelarve gevonden. Zucht :rolleyes:. Daar komt geen eind aan.

Maar deze lag dood op mijn planten. Kan dat dat mijn kubotais die aangevallen hebben? :S Zie anders niet hoe die aan haar dood is gekomen eigenlijk.
 

Terug
Bovenaan