Wat is er nieuw

Eitjes ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Giegel
  • Startdatum Startdatum
G

Giegel

Guest
Vroeg me af of iemand dit weet of dit eitjes zijn van een garnaal ? heb op verschillende plekken dat zitten wat op die blaadjes zit

weet niet of je het goed ken zien ?

996293_0_82_iphone_van_george_013.jpg

Garnalen leggen geen eitjes, ze houden deze bij tussen de zwempoten. De eitjes op de foto lijken me van slakken te komen.

oke ik hou het zoiezo wel in de gaten
maar dan komen er wel heel veel slakjes
ik weet niet hoeveel ze kunnen leggen !

dat zijn poelslak eitjes. ik had ze in begin van mijn garnalen bak gehad pf plaag was het toen ben ik gaan vangen na een tijd niks meer gezien en nu weer dus ik ben weer begonnen met verwijderen van die ei zakjes

oke kunnen ze in een koudwater aquarium ? die slakjes ?

alvast bedankt

Giegel zei:
ik kan je zeggen heel veel je kom niet makkelijk vanaf als je geen middel wil gebruiken maar goed

MRG zei:
Giegel zei:
ik kan je zeggen heel veel je kom niet makkelijk vanaf als je geen middel wil gebruiken maar goed
Dat valt nogal mee. Alles staat of valt met het onderhoud en voerbeleid. Als je plantenresten niet verwijdert hebben ze veel te eten dus planten ze snel voort, veel voerresten idem dito. Daarbij leven slakjes een belangrijke bijdrage aan het ecosysteem (ze ruimen rommel op die in te grote hoeveelheden je waterwaardes kunnen verpesten).

zo dat zijn er wel heel veel. op die foto........

maar ik heb er eigenlijk geen last van..
af en toe zie ik er 1 op de ruiten.. lekker laten zitten..
heb laats paar helenas gekocht.. dus die laat ik het werk wel doen..

Jones zei:
MRG zei:
Giegel zei:
Dat valt nogal mee. Alles staat of valt met het onderhoud en voerbeleid. Als je plantenresten niet verwijdert hebben ze veel te eten dus planten ze snel voort, veel voerresten idem dito. Daarbij leven slakjes een belangrijke bijdrage aan het ecosysteem (ze ruimen rommel op die in te grote hoeveelheden je waterwaardes kunnen verpesten).
nou zoals het hoort 1x per week water wissel en 1x dag voeren klein beetje. Dus niks bijzonders.ze planten zich snel voort

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan