El gegevens


30 liter per 24 uur.....daar gaat je bak echt niet van afkoelen. Ik denk dat je problemen ziet die er niet zijn.
Will je EI volgen dan zal je tzt waterwissel moeten doen anders loopt alles in loop der tijd op.
Druppelwaterwissel van 10 liter per dag op 900 liter zet geen zoden aan de dijk. Dat is slechts 1% per dag en waarschijnlijk al net zoveel zijn dan wat verdampt.
Ik ga meer pd verversen. Rond de 30 liter. Ik had hiervoor een koud waterbak daarbij ondervond ik wel dat de bar koeler werd , daar had ik geen verwarming in. Ik heb nu bodem verwarming en 2 staven. Om rond de 25 graden te blijven. Dan kan ik makkelijk tot 40 l pd verversen
 
Ik heb mijn water getest.
Ph= 7.3
Gh= 9.0
Kh= 7.0
Po4 = 0.5/ 1.0
No3= 10.0
No2= 0.0
Nh= 0.0
Nieuwe ph electrode is geinstaleerd en geijkt.
De oude gaf 6.8 aan de nieuwe 7.3. De oude zat er goed naast. Ik bouw de ph langzaam af door meer c02 toe te voegen richting 6.9.
Morgen ga ik beginnen met toevoegen van all in one planten voeding met 1/4 voeding van de dosis. Klopt het wat ik van plan ben? Vandaag heb ik voor de meting 10 ml profit toegevoeg.
 
Laatst bewerkt:
Het zou nog mooier zijn als ik de plantenvoeding ook met een automaat kon toevoegen.

Dan koop je toch een doseerpompje?
Bvb:
https://zeeaquarium-winkel.nl/doseerpompen-toebehoren

En handjes geven...

Morgen ga ik beginnen met toevoegen van all in one planten voeding met 1/4 voeding van de dosis

Je hebt de voeding al gekocht dus?
Niets mis mee hoor maar met AIO (all in one) kan je fosfaat en nitraat niet apart sturen aangezien alles in één fles zit. Het is zeker niet altijd noodzakelijk maar nu en dan lees je dat het in sommige bakken zorgt voor onbalans nitraat/fosfaat (bvb wanneer de bak meer fosfaat verbruikt of wanneer er meer nitraat geproduceerd wordt of in het ververswater zit of ...).
In dat geval kan je makkelijker bijsturen als je met poeders (stockoplossingen) werkt.
En mocht je effectief een doseerpomp kopen kan je drie (of vier of ...) flessen aansluiten, kan je bvb ook micro's apart doseren.

Gebruik je ook voeding (kleibollen, bodemcapsules,...) bij de wortels van bvb de crypto's?
Daar worden ze namelijk wel blij van!
(Als je voeding in de bodem duwt doe je dat best niet vlak naast de stengel van die plant, je kan ze beter in de bodem duwen ter hoogte van het breedste punt van de bladeren van die plant. Zo stimuleer je de horizontale wortelgroei/ontwikkeling en dus betere verankering in de bodem.)
 
Dan koop je toch een doseerpompje?
Bvb:
https://zeeaquarium-winkel.nl/doseerpompen-toebehoren

En handjes geven...



Je hebt de voeding al gekocht dus?
Niets mis mee hoor maar met AIO (all in one) kan je fosfaat en nitraat niet apart sturen aangezien alles in één fles zit. Het is zeker niet altijd noodzakelijk maar nu en dan lees je dat het in sommige bakken zorgt voor onbalans nitraat/fosfaat (bvb wanneer de bak meer fosfaat verbruikt of wanneer er meer nitraat geproduceerd wordt of in het ververswater zit of ...).
In dat geval kan je makkelijker bijsturen als je met poeders (stockoplossingen) werkt.
En mocht je effectief een doseerpomp kopen kan je drie (of vier of ...) flessen aansluiten, kan je bvb ook micro's apart doseren.

Gebruik je ook voeding (kleibollen, bodemcapsules,...) bij de wortels van bvb de crypto's?
Daar worden ze namelijk wel blij van!
(Als je voeding in de bodem duwt doe je dat best niet vlak naast de stengel van die plant, je kan ze beter in de bodem duwen ter hoogte van het breedste punt van de bladeren van die plant. Zo stimuleer je de horizontale wortelgroei/ontwikkeling en dus betere verankering in de bodem.)
Ja ik heb al in one gekocht om te proberen, ik ga minimaal toevoegen en 30 liter pd verversen. Ik probeer dat de planten et genoeg hebben. Ook stop ik voeding on de bodem
 
Ik heb mijn water getest.
Ph= 7.3
Gh= 9.0
Kh= 7.0
Po4 = 0.5/ 1.0
No3= 10.0
No2= 0.0
Nh= 0.0
Nieuwe ph electrode is geinstaleerd en geijkt.
De oude gaf 6.8 aan de nieuwe 7.3. De oude zat er goed naast. Ik bouw de ph langzaam af door meer c02 toe te voegen richting 6.9.
Morgen ga ik beginnen met toevoegen van all in one planten voeding met 1/4 voeding van de dosis. Klopt het wat ik van plan ben? Vandaag heb ik voor de meting 10 ml profit toegevoeg.

Dat lijkt op een plan! Ok, veel succes!
 
Dan koop je toch een doseerpompje?
Bvb:
https://zeeaquarium-winkel.nl/doseerpompen-toebehoren

En handjes geven...



Je hebt de voeding al gekocht dus?
Niets mis mee hoor maar met AIO (all in one) kan je fosfaat en nitraat niet apart sturen aangezien alles in één fles zit. Het is zeker niet altijd noodzakelijk maar nu en dan lees je dat het in sommige bakken zorgt voor onbalans nitraat/fosfaat (bvb wanneer de bak meer fosfaat verbruikt of wanneer er meer nitraat geproduceerd wordt of in het ververswater zit of ...).
In dat geval kan je makkelijker bijsturen als je met poeders (stockoplossingen) werkt.
En mocht je effectief een doseerpomp kopen kan je drie (of vier of ...) flessen aansluiten, kan je bvb ook micro's apart doseren.

Gebruik je ook voeding (kleibollen, bodemcapsules,...) bij de wortels van bvb de crypto's?
Daar worden ze namelijk wel blij van!
(Als je voeding in de bodem duwt doe je dat best niet vlak naast de stengel van die plant, je kan ze beter in de bodem duwen ter hoogte van het breedste punt van de bladeren van die plant. Zo stimuleer je de horizontale wortelgroei/ontwikkeling en dus betere verankering in de bodem.)
Ik ga het idd met all in one proberen , kijken wat het oplevert, 1 fles gekocht. het pompje is een goede tip.
ferti sticks heb ik bij de planten in de bodem gestoken
 

Terug
Bovenaan