El gran rio Amazonas de Raoul (rjoemman)


Mijn verjaardags-cadeautje.
Super blij mee :iloveyou:

De LDA033 of L142 / Snowball Pleco.


Net als de L177/L018 Golden nugget die ik heb is ook deze Snowball van het geslacht Baryancistrus, dus die kunnen kruisen.


IMG_20200330_145936.jpg
 
Mijn verjaardags-cadeautje.
Super blij mee :iloveyou:

De LDA033 of L142 / Snowball Pleco.


Net als de L177/L018 Golden nugget die ik heb is ook deze Snowball van het geslacht Baryancistrus, dus die kunnen kruisen.


Bekijk bijlage 294892

Mooi beestje!
Gaat deze nou Siepie heten?
En goldie dan Takkie?
Is de Jip en Janneke familie compleet.
 
Erg mooi Raoul en vooral de gele vindt ik bijzonder mooi. Nu weet ik niet of dat Takkie of Siepie is ;)
 
Myriophyllum mattogrossense rood ( parelvederkruid / Amerikaans duizendblad )

Zou zo'n 30 a 40 cm moeten worden.
Is inmiddels al ruim 60cm hoog.

Zaterdag zal die aan de opp komen gok ik.
Even van onderen afknippen en opnieuw in de bodem steken.

IMG_20200402_190501.jpg
 
Aansluitend van het bericht van meksjoef vind ik het inzetten van diverse algeters ( L nrs.) iets te vroeg,het zijn vissen die o.a. ook graag alg eten of aan hout hangen,en dat is nog niet in enige/voldoende mate aanwezig.
 
Aansluitend van het bericht van meksjoef vind ik het inzetten van diverse algeters ( L nrs.) iets te vroeg,het zijn vissen die o.a. ook graag alg eten of aan hout hangen,en dat is nog niet in enige/voldoende mate aanwezig.


Ben ik het niet mee eens.
Hout zat.
En alg krijgen ze uit extra voeding.

En tot nu toe geen Territorium gevechten, het is ook niet een bakje van maar 60 liter of zo.



IMG_20200331_192640.jpg


IMG-20200331-WA0041.jpeg
 
Is het niet handiger om ze op meerdere plekken eten te geven?
Zo voorkom je dit soort taferelen en krijgt iedereen voldoende eten.
Ow, Jip de tank beukt zometeen alles uit elkaar en dan is het mooi verspreid over het aquarium.
 
Serieus he, dan heb je anderhalve kuub water maar liefst 250 cm glas en dan zitten je hoofdbewoners gezellig op een kluitje van 10 cm.
Ik doe mijn bak weg hoor, koop een 30 liter nano zet er continue verversing van 10 liter per uur op zonder filter maar wel met verwarming en gooi ze daarin.


WhatsApp Image 2020-04-20 at 11.28.39.jpeg
 
Volgens mij heb je dan aan een nano van 10 liter ook wel genoeg en dat scheelt ook weer werk en water ;)
 
Eens met John. Nergens voor nodig zo'n grote bak.
Plus dan zie je L-nummers wel. Hoef je niet te zoeken.
Je kan ze dan mooi stapelen van groot naar klein, kan Jip mooi bovenop Janneke liggen, krijgt hij eindelijk eens zijn zin.
 
Zo dan! Heb je hele dagboek doorgenomen.
Goede voorbereiding, duidelijk verhaal, fijne filmpjes.
Leest lekker weg. Hoe waren je ervaringen met de Maanvis?
Ik kom er regelmatig namelijk ;-)

Succes verder! ben benieuwd naar je waterreuzen over een x aantal maanden :-D
 
Ik denk dat het tijd is dat jij ze gaat informeren dat er een intelligente lock-down actief is, en wat dit betekent. En natuurlijk dat bij overtreding van de nu geldende regels er sancties zullen volgen......

Hoeveel L-nummers passen er probleemloos in je bak, afgaande op dit groepsgedrag?
 

Terug
Bovenaan