Electric blue antennebaarsje is dun


vdemijay

Member
Lid geworden
6 mei 2023
Berichten
15
Leeftijd
18
Hallo,

Mijn Antennebaarsje is nu al een tijdje heel dun. Weet iemand hoe het komt? En wat ik het beste kan doen? Ik heb hieronder foto’s geplaatst.
 

Bijlagen

  • IMG_8618.jpeg
    IMG_8618.jpeg
    60.6 KB · Weergaven: 57
  • IMG_8616.jpeg
    IMG_8616.jpeg
    52 KB · Weergaven: 52
  • IMG_8615.jpeg
    IMG_8615.jpeg
    59.1 KB · Weergaven: 54
Ja magertjes en hoelang heb je hem en hoelang is dit al zo? Hoe is het gedrag verder en eet hij wel?
Wordt hij lastig gevallen en heb je er meer van zwemmen?
Zover mijn ervaring strekt is het geen makkelijk visje om te houden.
 
Ja magertjes en hoelang heb je hem en hoelang is dit al zo? Hoe is het gedrag verder en eet hij wel?
Wordt hij lastig gevallen en heb je er meer van zwemmen?
Zover mijn ervaring strekt is het geen makkelijk visje om te houden.
Hij is al ongeveer 2 weken zo. Hij eet wel, maar niet heel goed. Ook word hij aangevallen door de rest. Er zit ook nog een Ramirezi wildkleur in de bak.
 
Ja magertjes en hoelang heb je hem en hoelang is dit al zo? Hoe is het gedrag verder en eet hij wel?
Wordt hij lastig gevallen en heb je er meer van zwemmen?
Zover mijn ervaring strekt is het geen makkelijk visje om te houden.
Ik heb hem iets langer als een maand.
 
Zorg voor wat hout in je bak zodat ze een eigen territorium kunnen maken.
 
Zorg voor wat hout in je bak zodat ze een eigen territorium kunnen maken.
Ik heb al een groot stuk houd erin zitten en ook veel verstop plekken.
 

Bijlagen

  • IMG_8627.jpeg
    IMG_8627.jpeg
    73.4 KB · Weergaven: 55
Euhm dat nep ding rechts voor?
Voor de vis zie ik 1 grote ruimte totaal geen territorium en dus agressie naar elkaar.
Ook vind ik de bak te klein voor 2 soorten ramirezi.
 
Ik wil niet lullig doen hoor maar ook in mijn 250cm bak is het houden van meerdere mannetjes ramirezi een hele uitdaging. Veel hout helpt om g vechten te voorkomen.
Ze moeten elkaar gewoon niet zien.
 
Euhm dat nep ding rechts voor?
Voor de vis zie ik 1 grote ruimte totaal geen territorium en dus agressie naar elkaar.
Ook vind ik de bak te klein voor 2 soorten ramirezi.
Ik bedoel die lange links achter. Ook zitten er veel planten in die ik goed bijhoud en er zitten ook heel veel verstop plekken in dus genoeg plaats voor territoriums en mijn andere Ramirezi is geen man maar een vrouw.
 
Ik wil niet lullig doen hoor maar ook in mijn 250cm bak is het houden van meerdere mannetjes ramirezi een hele uitdaging. Veel hout helpt om g vechten te voorkomen.
Ze moeten elkaar gewoon niet zien.
Mijn andere vissen vechten niet met elkaar ze hebben alleen iets tegen mijn Ramirezi omdat hij waarschijnlijk ziek is. Mijn vraag was wat deze Ramirezi misschien kan hebben.
 
Ja magertjes en hoelang heb je hem en hoelang is dit al zo? Hoe is het gedrag verder en eet hij wel?
Wordt hij lastig gevallen en heb je er meer van zwemmen?
Zover mijn ervaring strekt is het geen makkelijk visje om te houden.
Ik heb even goed gekeken of ie wel at en hij eet misschien 1 of 2 korreltje. Het is wel een beetje raar want als ik er vier in gooi gaat hij er naartoe en hij zwemt erachteraan maar hij ziet het dan niet meer ofzo en het is niet dat andere vissen het voor hem opeten maar hij gaat er echt een stukje achteraan en dan doet ie hetzelfde bij een ander korreltje.
 
Zorg voor wat hout in je bak zodat ze een eigen territorium kunnen maken.
Is het nu genoeg hout en genoeg verstopplekken?
 

Bijlagen

  • IMG_8661.jpeg
    IMG_8661.jpeg
    61.1 KB · Weergaven: 48
  • IMG_8660.jpeg
    IMG_8660.jpeg
    72.7 KB · Weergaven: 44
“Als een vis stress ervaart, is er een kans dat de vis mager wordt. Door stress zal een vis minder trek hebben, dus minder voedsel binnenkrijgen“

De stress komt waarschijnlijk door 2 ramirezi in een te kleine bak. Ook man vrouw kan stress geven, niet automatisch een koppel. Ik had 2 koppels in een 150 cm bak, stress gevechten etc. Het kan goed gaan, maar het zijn geen gemakkelijke visjes.
 
“Als een vis stress ervaart, is er een kans dat de vis mager wordt. Door stress zal een vis minder trek hebben, dus minder voedsel binnenkrijgen“

De stress komt waarschijnlijk door 2 ramirezi in een te kleine bak. Ook man vrouw kan stress geven, niet automatisch een koppel. Ik had 2 koppels in een 150 cm bak, stress gevechten etc. Het kan goed gaan, maar het zijn geen gemakkelijke visjes.
Oke bedankt voor uw antwoord. Ik denk eigenlijk niet dat het aan de Ramirezi ligt aangezien ze vaak ook samen zwemmen. Ik heb wel een koppel kersenbuikjes met baby’s in de bak. Zou daar de stress misschien vandaan komen?
 
Tja…, stoel voor het aquarium, kop thee erbij en observeren. Vissen liegen niet. Het zou goed kunnen dat de kersenbuikjes agressief zijn vanwege hun jongen.
 
Nou zoals ik de Kersenbuiken heb ervaren kunnen die de medebewoners doodpikken met kleintjes dus het zou me niet verbazen dat dit veel stress oplevert. Het zijn leuke vissen maar ik zou ze niet in een gewone gezelschapsbak houden.
 
Nou zoals ik de Kersenbuiken heb ervaren kunnen die de medebewoners doodpikken met kleintjes dus het zou me niet verbazen dat dit veel stress oplevert. Het zijn leuke vissen maar ik zou ze niet in een gewone gezelschapsbak houden.
Zo beschermen mijn kersenbuikjes hun kleintjes. Ik vind dit niet heel argressief.
 

Bijlagen

  • ips-2A9288D6-9A85-4CC1-B466-277D064FE07D.mp4
    15.9 MB
  • ips-2A9288D6-9A85-4CC1-B466-277D064FE07D.mp4
    15.9 MB
Nee dat valt reuze mee. Bij mij hebben de ouders een grote Zwaarddrager man samen de dood ingejaagd toen die te dicht in de buurt kwam.
 
Nee dat valt reuze mee. Bij mij hebben de ouders een grote Zwaarddrager man samen de dood ingejaagd toen die te dicht in de buurt kwam.
Oh oei dan heb ik nog geluk gehad.
 
Ja zoals zovaak zal het karakter ook een rol spelen net als het formaat van de bak en de schuilmogelijkheden. Ik had ze in een 80cm dus al met al misschien niet de juiste maat bak met de bewoners die ik had.
 
Ja zoals zovaak zal het karakter ook een rol spelen net als het formaat van de bak en de schuilmogelijkheden. Ik had ze in een 80cm dus al met al misschien niet de juiste maat bak met de bewoners die ik had.
Welke vissen zaten er dan nog meer in uw bak?
 
O jee het is al heel lang geleden en dat weet ik zo niet meer maar ik had een redelijke bezetting voor een 80cm bakje. Ik denk dat de Zwaarddrager man actief op de kleintjes heeft gejaagd en daar is hij voor gestraft.
 
O jee het is al heel lang geleden en dat weet ik zo niet meer maar ik had een redelijke bezetting voor een 80cm bakje. Ik denk dat de Zwaarddrager man actief op de kleintjes heeft gejaagd en daar is hij voor gestraft.
Oh zo. Mijn vissen proberen niet op de baby’s te jagen. Misschien was dat bij jou dan het probleem.
 
Ja dat denk ik wel want ik heb dat niet eens gezien behalve het moment dat pa en ma de Zwaarddragerman boven in de hoek van de bak aan het slopen waren.
Maar goed je hoort wel vaker dat het met jongen niet de allerliefste vissen zijn en je dit gedrag kan verwachten. Ik hoop dat het goed blijft gaan bij je en dat je er wat van over kan houden.
 
Ja dat hoop ik ook. Bedankt!
Ja dat denk ik wel want ik heb dat niet eens gezien behalve het moment dat pa en ma de Zwaarddragerman boven in de hoek van de bak aan het slopen waren.
Maar goed je hoort wel vaker dat het met jongen niet de allerliefste vissen zijn en je dit gedrag kan verwachten. Ik hoop dat het goed blijft gaan bij je en dat je er wat van over kan houden.
 
Excuses voor negatief bericht .

Je bak is een werkelijke doodskist met water in . Ik zie van wat ik kan tellen al 5 terretorium vormende vissen in een te kleine bak . Zoals @jessicapilon aangaf "kunnen" kribben enorm agressief zijn , wat ikzelf ook heb ervaren , de moment opname zegt niets van hun gedrag . Wilt niet zeggen dat men niet verwond dat er geen stress word ervaren door je mede vissen . Daarbij een koppel met broed zijn je rams niets tegen en gaan ze onder lijden ....
Als uw bestand in een 150 cm bak zou zitten is het zelfs nog opletten .

Ik zou toch even bekijken of je niet wat vissen op marktplaats kunt zetten of weggeven want hoe het nu is zal niets positief uitkomen .


Mvg
 
Excuses voor negatief bericht .

Je bak is een werkelijke doodskist met water in . Ik zie van wat ik kan tellen al 5 terretorium vormende vissen in een te kleine bak . Zoals @jessicapilon aangaf "kunnen" kribben enorm agressief zijn , wat ikzelf ook heb ervaren , de moment opname zegt niets van hun gedrag . Wilt niet zeggen dat men niet verwond dat er geen stress word ervaren door je mede vissen . Daarbij een koppel met broed zijn je rams niets tegen en gaan ze onder lijden ....
Als uw bestand in een 150 cm bak zou zitten is het zelfs nog opletten .

Ik zou toch even bekijken of je niet wat vissen op marktplaats kunt zetten of weggeven want hoe het nu is zal niets positief uitkomen .


Mvg
Nevermind , ik bekijk de video en tel meerdere kribben , jha niet verder zoeken wat het probleem is......... Je hebt een ware MMA kooi als aquarium , je kribben zijn mike tyson en je rams zijn joe biden ...
 
Het feit dat je zoveel dwergen hebt zitten vermoed ik dat je enorme interesse hebt in gedrag van dwergen en vooral het gedrag van jonkies beschermen etc ?

Je moet maar eenz opzoeken naar blackwater aquariums met bijvoordbeeld appistogramma cacatuoides f1
Of een degelijke apisto uit de lf's
80 cm met botanicals , takken , bruin water met een koppeltje a.borelli en dither fish , ga je veel meer genot uit krijgen als je ziet dat er een balans onstaat .

Visjes gelukkig = jij gelukkig
 
Het feit dat je zoveel dwergen hebt zitten vermoed ik dat je enorme interesse hebt in gedrag van dwergen en vooral het gedrag van jonkies beschermen etc ?

Je moet maar eenz opzoeken naar blackwater aquariums met bijvoordbeeld appistogramma cacatuoides f1
Of een degelijke apisto uit de lf's
80 cm met botanicals , takken , bruin water met een koppeltje a.borelli en dither fish , ga je veel meer genot uit krijgen als je ziet dat er een balans onstaat .

Visjes gelukkig = jij gelukkig
 

Terug
Bovenaan