Wat is er nieuw

Electric Blue eitjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sasssmell
  • Startdatum Startdatum
S

Sasssmell

Guest
Hallo allemaal,

Ik en mijn vriendin hebben een aquarium sinds 3 weken ingericht en hebben sinds 2 weken een koppeltje antennebaarsjes Electric Blue. Ik vond ze zeer aggressief na een tijd en maakte me erg zorgen over hun territoriaal gedrag. Viel me op dat ze continue bij een plant bleven hangen, en vanavond tot mijn grote vreugde (kon slecht zien aangezien het blad weggedraaid is) heb ik eitjes gezien op de bladeren! Pap en mam verdedigen het gebied met hand en tand en wisselen elkaar af...

Nu we totale leken zijn en eerste keer dat we vissen hebben met eitjes weten we niet wat we moeten doen...kans van slagen is natuurlijk niet supergroot, maar st�l dat ze wel uitkomen, wat is het beste te doen?

Ik laat de eitjes voorlopig op het blad liggen natuurlijk, maar als ze snel uitkomen deze week, wat kan ik het beste doen? Apart vangen, samen met de ouders in een ingerichte kweekbak of wat raden jullie mij aan?

Ik heb wat keizertetras, corydorassen, een botia en 2 algeneters. Lijken me, behalve de tetras geen echte roofdieren?

alvast bedankt!

Algeneters snoepen soms ook nog wel wat klein grut

sinds 3 weken ingericht en hebben sinds 2 weken???

Dus, in de 1e week al vissen?
Reken maar dat ze allemaal eieren roven.

En als je echt veel wil over houden had je misschien een kweek bak klaar gezet moeten hebben. Dan kon het vrouwtje daar na de ei afzetting rustig zonder man zitten en het kleine spul op laten groeien

Indien je veel wilt overhouden zul je denk ik de eitjes of de jongen vissen straks moeten overzetten naar een apart bakje. Je zult ze dan meerdere malen per dag gericht moeten voeren met bijvoorbeeld zelf gekweekte artemia of ander fijn voer (artemia vervanger, fijn gewreven vlokvoer ect.)

Heb je wat aan je water gedaan? Is het zacht en zuur? Zo niet, komen de eieren niet uit.

Aquarium heb ik wel langer dan 3 weken - miss wel 5 weken nu...heb 2-3 weken laten indraaien. tijd vervliegt sorry Bertus...
Maargoed, ik zag het totaal niet aankomen dat ze nu al eitjes gingen leggen, dus vandaar totaal geen voorzorgsmaatregelen.
PH waarde is goed, de GH is echter veel te hoog.

Deze ochtend gekeken, maar helaas veel eitjes al weg inderdaad. Niets wat je kan doen om dit tegen te gaan...

Ik hoop dat er wellicht toch nog wat van komt, maar betwijfel het ook. Is er een bepaald signaal dat de vissen afgeven indien ze bezig zijn te 'nesten'??

Het zal met medebewoners altijd lastig zijn om wat over te houden denk ik. Hier lukt dat met de Cichlides ook haast niet. Ten eerste eten ze vaak een deel van de eitjes op en als er al jongen overblijven dan worden die als het maar enigszins kan snel weggesnoept bij het nest.
Zoals Ludger ook al aangeeft is dan een kweekbak een beter idee als je die mogelijkheid hebt.

Oke bedankt voor de feedback!

Ik hoop dat je nog wat overhoudt van het nestje.
Succes in ieder geval.

ik kwam thuis van mijn werk...helaas alles weg!

Waarschijnlijk was ik te enthousiast aangezien het eerste keer is, maar hopenlijk niet de laatste!!

Jammer, en de volgende keer beter hoop ik. Dit zie je vaak bij de eerste keren hoor.

Probeer tegen dan de GH misschien wat lager te krijgen, de eitjes kunnen zijn gaan schimmelen door een te hoge GH-waarde. De ouders halen dan vaak de eitjes met beginnende schimmel weg.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan