Wat is er nieuw

eleocharis montevidensis vraag over planten

anomalie

Well-known member
Lid geworden
10 juni 2019
Ik heb een tijdje geleden eleocharis montevidensis geplant, maar ze zijn allemaal verslijmt en doodgegaan.
Mijn andere planten doen het prima!
Ik wil toch nog een poging wagen met een nieuwe plantronde. Zou ik het gras af moeten knippen als ik ze ga planten?
Of juist de wortels een klein stukje afknippen?
Of gewoon planten zoals ik ze koop?

bij voorbaat dank!

Eleocharis montevidensis, ik heb de plant ook in mijn bak, is een hoger wordende naaldgras soort. De soort vraagt licht maar ook bodemvoeding. Qua waterhardheid heeft het een redelijk grote tolerantie. Om goed te wortelen is een wat zanderige bodem eigenlijk het meest geschikt maar deze uitspraak wordt in mijn eigen bak meteen gelogenstraft want daar staat ze in het grind. Je moet dit gras niet afknippen. Deze soort is namelijk gevoelig voor algen, vooral baardalg(!), die meteen op de de afgeknipte toppen gaan zitten. De plant vormt uitlopers die je kan verwijderen maar ook weer kan her-planten. Snoeien kan wel maar doe dit boven het wateroppervlak i.v.m. de eerder aangegeven alg vorming. Je kan ook delen verwijderen door ze onderaan de plant weg te halen. Je temperatuur in je bak moet niet te hoog zijn. Tot zo'n 25 graden is aan te bevelen.

Dank je voor het advies. 👍
Dan ga ik niks afknippen en gewoon nog eens een poging wagen.
Ik had ook veel last van alg in de weken dat ik de eleocharis geplant heb, dat is nu een stuk minder!
Mijn temperatuur staat op 23 graden.
Ik heb een tropica bodem. maar ik ga het toch proberen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan