Wat is er nieuw

Elke dag een dode garnaal

Ook hier eten ze met de vissenpot mee. Wat ik wel ben gaan doen is op de plekken waar ze veel zitten (onder het kienhout) een paar stukjes van een algentablet of garnalenvoer neerleggen zodat ze hun eigen voer hebben. Dat gaat eigenlijk zo goed dat ik nog weinig dode garnalen gevonden heb. Inmiddels heb ik een 60 liter bak ingericht als garnalenbak en daar heb ik een aantal garnalen ingezet. Mijn 170 liter bak is behoorlijk bevolkt aan het raken met garnalen want ze zitten overal. Ik geloof ook helemaal dat verkeerde voeding in mijn geval de oorzaak van de dode garnalen was.

Voeding kan de oorzaak zijn van uitval, maar vaak lees je bij erg ervaren garnalenhouders ook behoorlijke uitval.
Dan is de reden zoals zo vaak niet bekend. Op dit moment probeer ik het ook weer eens met een groep van zo n 2 cr s. Is weer afwachten dus.

Inmiddels heb ik nog heel af en toe een dode garnaal. De populatie is zo groot geworden dat ze door mijn hele aquarium zweven/zwemmen en ik een tweede alleen garnalenbak opgestart heb. Ik vermoed dat de guppen hier de oorzaak waren omdat ik door kruisbesmetting bijna alle guppen kwijt ben geraakt op een paar kleintjes na en het nu prima gaat. Ook mijn appelslakken overleefden het nl niet. Iedere keer gingen ze dood, de laatste keer zag ik dat er steeds aan ze geknabbeld werd als ze hun huisje uitkwamen. Ik heb de slakken apart gezet maar het was helaas te laat, ze zijn toch nog dood gegaan.

Gebruik je carbo? Voor de planten?

Een kennis van mij had wat garnalen van mij over genomen, maar gebruikte carbo met metalen, waar garnalen erg slecht tegen kunnen.

Zelf gebruik ik hs schrimp carbo en bevalt mij erg goed.

Bertus zei:
Tja, ik geef de Ancistrussen een mossel.
Wie zijn er als de kippen bij, vuurgarnalen.

In de natuur zal dat ook zo zijn, valt wat in het water, Hun zitten er als eerste op.

Kook je deze mossel eerst, of hoe werkt dat?

Tot voor kort gebruikte ik niks voor mijn planten. Deze gingen behoorlijk achteruit en daar heb ik easy life profito voor gekocht. Hier op het forum las ik dat dat goed kon met garnalen.

Ja bij de een gaat het goed met plantenvoeding en van sommige anderen hoor je andere verhalen.
Ligt denk ik ook aan de dosis en welke garries je hebt.

Maar ja af en toe een dode is denk ik wel normaal hoor. Ze komen soms niet door de vervelling heen en je hebt ouderdom denk ik wat meespeelt.

Geen idee wat hier de oorzaak was maar op een populatie van 30 stuks was elke dag een dode garnaal wel erg veel. Nu heb ik er honderd (minimaal) en zelden een dode.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan