Ellobiopsidae schimmel bij Neocaridina


E

Emely

Guest
Hey allemaal,

Ondanks twijfelachtige reviews heb ik een week of 2 geleden toch besloten om 3 soorten garnalen te bestellen bij Rendo-Shrimp in Duitsland.

- Blue Dream (Neocaridina)
- Crystal Red (Caridina)
- Sakura Red (NeoCaridina)

Ik dacht dat ik twee Blue Dreams had ontvangen met eitjes en was superblij, maar helaas was één van de andere Blue Dreams dood aangekomen, minder mooi dus.
Maar ik was blij met de eitjes en heb mijn garnalen voorzichtig laten overdruppelen en in hun aquarium geplaatst.

Over de loop van een aantal dagen vond ik vrijwel elke ochtend dode Blue Dream, de andere twee soorten doen het wel goed gelukkig.

En toen merkte ik op dat de "eitjes" niet rond waren zoals hoort. Een korte google zoektocht laten kwam ik uit op Elliopsidae..

Rendo-shrimp weigert helaas te vergoeden omdat hun dierenarts de garnalen blijkbaar regelmatig controleert en ik de garnalen niet in hun originele zak heb teruggestuurd, maar zoals eerder gezegd, ik had de groene dingen niet als schimmel herkent.
Maar goed, mijn frustraties richting Rendo kunnen een heel eigen topic krijgen..

Mijn vraag is nu, is één van jullie de Ellobiopsidae schimmel al eens tegengekomen en konden jullie dit toen succesvol behandelen? Ik heb de twee geïnfecteerde garnalen nu al een paar dagen uit het aquarium, maar toch blijf ik dode Blue Dreams vinden. Er is vrijwel niks meer over helaas..
 
Ik heb de geïnfecteerden er inderdaad meteen uitgehaald.
Ik kon uit dat topic niet echt tips voor genezing halen dus daarom heb ik besloten een nieuwe post te maken.
Waterwaarden:
Ammonia - 0
Nitriet - 0
Nitraat - rond de 5/10
PH - 7

Is er nog iets belangrijk om te weten?
Ik kan helaas geen foto plaatsen van de bak vanwege een kapotte telefoon. Het is een Dennerle scapers tank van 35 liter. Hij draaide al 2 maanden.
 
Genezing is er volgens mij niet. Beste is om ze in de gaten te houden en eventuele besmette dieren er zo snel mogelijk uit te halen.
Waterwaardes is niet echt mijn ding dus hoop dat anderen hier op reageren.
 
Wat rot dat dit je overkomt en nu maar hopen dat het hier bij blijft, Slechte zaak dat een zaak als Rendo zo moeilijk doet.
 

Terug
Bovenaan