Endlers + garnalen + ...?


G

Garnaalkardinaal

Guest
Goede avond, als ik endlers zou willen houden, maar geen overschot aan deze visjes wil, wat zijn de mogelijkheden? Ik weet dat rouwtetra's aangeraden worden omdat deze actief op de jongen jagen, maar het lastige is dat ik een mooie populatie vuurgarnalen heb die ik in stand wil houden. Af en toe een jong garnaaltje die niet op tijd weg is opeten, prima, maar niet dusdanig dat ik straks amper een garnaal over hou. Zijn er vissoorten die wel de endlerpopulatie in toom houden, maar van de garnalen afblijven? Alleen mannen nemen van de endlers lijkt me ook weer wat sneu. Zijn er hier nog goede ideeën?
 
guppen eten hun eigen jongen als de bak vol wordt.
en zijn ook niet vies van een jonge vuurtje overigens.

rovers die wel guppen eten maar geen garnalen ga je niet vinden denk ik vrijwel elke vis eet kleine garnaaltjes als ze die te pakken kunnen krijgen.
 
Ik denk dat alles wat in de bek past in principe als prooi wordt aangezien.
 
Ik heb gemerkt dat dit sterk afhangt van waar je ze vandaan hebt en wat ze te eten krijgen.
guppen uit de winkel die nooit levend voer hebben gehad en daarna ook alleen droogvoer krijgen doen nauwelijks iets.

maar guppen die uit een redelijk dichtbevolkte bak komen en regelmatig levend voer krijgen
kunnen echt actieve jagers zijn. ook als de bak helemaal niet meer zo vol is.
 

Terug
Bovenaan