Wat is er nieuw

Enkele anaalvin bij sluierstaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lorrelies
  • Startdatum Startdatum
L

Lorrelies

Guest
Afgelopen week heb ik een nieuw sluierstaartje gekocht. Dolblij was ik toen ik een mooie en leuke uit had gezocht en hem thuis in zijn nieuwe bak kon zetten. In de winkel heb ik goed gelet op hoe hij zwom en hoe zijn vinnen er uit zagen etc etc. Bij thuiskomst viel me echter na een poosje iets op. Wat een gekke vin aan de achterkant, dacht ik. Maar ja, hoe vaak kijk je nou naar de bips van een vis? 😛 Dus ik kijken bij mijn andere sluier en ook op internet, blijkt dus dat mijn nieuwe visje een enkele anaalvin heeft in plaats van een dubbele! Was mij dus totaal niet opgevallen in de winkel en dacht meteen dat ik een vreselijke miskoop had gedaan. Na vrij lang zoeken op internet kon ik niets vinden over sluiers met een enkele anaalvin. Heb ik nu een hele bijzondere vis of echt een miskoop? Zou het kwaad kunnen? De vin zit wel netjes in het midden gelukkig en stiekem vind ik het zelfs wel mooi!

Nu vraag ik mij dus af... hebben jullie dit wel eens eerder gezien?

871484lorrelies_0_82_img_5671.jpg

We wachten op Fabienne.

Bertus zei:
We wachten op Fabienne.

......of op miss-poodle. 😀

Je hebt geen miskoop begaan omdat je een visje hebt gekocht met 1 anaalvin. Sluiers horen er eigenlijk 2 te hebben, maar je ziet het vaker dat ze er maar 1 hebben. Een soort schoonheidsfoutje 😉

In wat voor een bak zitten ze trouwens ?

Als ik dit zie:

154898lorrelies_0_82_img_5702.jpg

Helaas in een veel te kleine, want die oranje is 1 van de meest vergroeide vissen die ik ooit gezien heb. 🙁

Daarom vroeg ik er ook naar, het viel me gelijk op dat die ene vis zulke lange vinnen heeft.

Ik heb even in een ander topic gekeken en daar werd volgens mij gesproken over
een 120 liter bak zonder filter. Zit er inmiddels wel een filter op?

Ja had toch 2 oranje sluiers? Heb je ze alletwee nog of heb je er nog maar eentje van en heb je deze
zwart oranje erbij gekocht?

Wel een leuk visje en een leuke naam 😉 Houd er wel rekening mee dat dat zwarte waarschijnlijk gaat verdwijnen
en dat Willy net als de andere sluier oranje wordt.

Ok, goed om te weten!

Ze zitten inderdaad in een bak met 120 liter. Nog altijd geen filter helaas, maar ik aas op een Eheim. Nog even wachten op loon 😛
E�n van de 2 oranje sluiers is 2 weken terug ineens overleden. Zag er niets aan. Heb toen deze erbij gekocht. De oude is inderdaad erg vergroeid, hier ben ik mij wel bewust van hoor 😉 Hij komt namelijk uit een bakje van 30 liter. Dus hopelijk zit ie zo wel beter.

120 liter is inderdaad beter dan 30 liter 😉
Maar die kleine kan behoorlijk gaan groeien en heeft zo te zien wel wat Ryukinbloed,
en voor een volgroeide ryukin/ ryukin-kruising is een 120 liter bak wel aardig aan de krappe
kant. Iets om rekening mee te houden 😉

Ik hoop voor je vissen toch echt dat je snel een filter hebt, want dat is echt een must voor sluiers.

Miss-Poodle zei:
Bertus zei:
We wachten op Fabienne.

......of op miss-poodle. 😀

Je hebt geen miskoop begaan omdat je een visje hebt gekocht met 1 anaalvin. Sluiers horen er eigenlijk 2 te hebben, maar je ziet het vaker dat ze er maar 1 hebben. Een soort schoonheidsfoutje 😉

In wat voor een bak zitten ze trouwens ?

He,hoe kan ik jou nou vergeten?
:daisy:

Geeft niet hoor Bertus 😉

Ja volgende week is het filter gepland! Ik vind het alleen wel vrij lastig, al die techniek. Heb al info opgezocht en ook filmpjes, maar het allemaal opstarten vind ik nog wel spannend! Weet iemand toevallig een soort 'Buitenfilters voor beginners' topic? 😛

Hmm ik zag er zelf geen ryukin in, hoe heb je dat precies gezien?

Als ik het goed zie heeft hij een ruggetje die al aardig mooi in een redelijk hoge
boog loopt. Wil niet zeggen dat het ook een 'volle' Ryukin is/wordt, maar hij heeft
denk ik wel Ryukinbloed.

De bakmaat die bij 120 liter hoort, ik gok iets van 80cm, is te klein voor een vis die 15-25cm is/wordt.
Voor volgroeide sluiers is een 1,20 bak gewoon eigenlijk het minimum qua zwemruimte.

Goed dat het filter er aan komt! Toppie! Er zit een beschrijving bij, neem ik aan, en anders kun je hier
op het forum altijd je vragen nog stellen 😉

Klopt, de bak is 80x40x40. Groter kan hier helaas echt niet, dit was echt het maximale wat ik hier terecht kon (studentenkamer 🙁 ). Als ik over een aantal jaren groter woon, wil ik wel gaan sparen voor echt een grote bak (als ik mijn enthousiasme hou voor vissen dan natuurlijk). Voor nu moet ik het zo houden... het is toch niet echt dierenleed zoals ze nu zitten? 🙁

Ja ik ben benieuwd naar het filter, hopelijk lukt dat allemaal 🙂

Bedankt voor het meedenken en voor de reacties!

Voor je vergroeide vis is 80cm wel groot genoeg, heel veel zal hij toch niet meer groeien (maar
hij kan nog wel degelijk groter worden hoor!). Maar eerlijk is eerlijk, voor je nieuweling zal
die 80cm gewoon te klein zijn. Hij kan, met goede verzorging, over een half jaar al de 15cm bereikt
hebben of groter.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan