B
BrittS
Guest
Hallo,
Afgelopen dinsdag ben ik gestart met het inrichten van mijn aquarium. Dit is de set-up tot nu toe:
-Superfish home 40
-Intern filter: superfish aqua flow 100
Plantenbestand:
Anubias nana
Heteranthera zosterifolia (sterrenkruid)
Cryptocoryne parva
Staurogyne porto velho
Ludwigia mullertii
Plantenvoeding: Ik voeg iedere dag easycarbo toe, en wekelijks profito. Ook heb ik wat kleibolletjes bij sommige plantenwortels gestoken.
Ik heb nog geen waterwaardes kunnen meten helaas.
Ik heb echter enkele korte vraagjes:
-Ik zie dat er een soort van witte waas op mijn spiderwood groeit. Ik heb al gelezen dat dit in principe weinig kwaad kan, maar ik zou hier graag nog bevestiging over willen.
-Ik laat het licht nu zo'n 7 uur per dag aan. Op de Superfish home 40 kun je instellen met welke intensiteit je het licht kunt laten branden, ik heb hem de afgelopen dagen op de hoogste stand staan. Kan dit kwaad? Of kan ik dit beter aanpassen?
-Ook vroeg ik mij af of het filter en het warmte elementje volledig onderwater geplaatst kunnen worden? Zo ja, is het verstandig het aquarium wat meer tot de rand te vullen.
-Hebben jullie nog advies of opmerkingen over mijn plantenbestand?
-Hebben jullie nog algemene adviezen, over de inrichting, etc?
Ik hoor het graag!
Groetjes Britt
Afgelopen dinsdag ben ik gestart met het inrichten van mijn aquarium. Dit is de set-up tot nu toe:
-Superfish home 40
-Intern filter: superfish aqua flow 100
Plantenbestand:
Anubias nana
Heteranthera zosterifolia (sterrenkruid)
Cryptocoryne parva
Staurogyne porto velho
Ludwigia mullertii
Plantenvoeding: Ik voeg iedere dag easycarbo toe, en wekelijks profito. Ook heb ik wat kleibolletjes bij sommige plantenwortels gestoken.
Ik heb nog geen waterwaardes kunnen meten helaas.
Ik heb echter enkele korte vraagjes:
-Ik zie dat er een soort van witte waas op mijn spiderwood groeit. Ik heb al gelezen dat dit in principe weinig kwaad kan, maar ik zou hier graag nog bevestiging over willen.
-Ik laat het licht nu zo'n 7 uur per dag aan. Op de Superfish home 40 kun je instellen met welke intensiteit je het licht kunt laten branden, ik heb hem de afgelopen dagen op de hoogste stand staan. Kan dit kwaad? Of kan ik dit beter aanpassen?
-Ook vroeg ik mij af of het filter en het warmte elementje volledig onderwater geplaatst kunnen worden? Zo ja, is het verstandig het aquarium wat meer tot de rand te vullen.
-Hebben jullie nog advies of opmerkingen over mijn plantenbestand?
-Hebben jullie nog algemene adviezen, over de inrichting, etc?
Ik hoor het graag!
Groetjes Britt