Enorm veel uitwerpselen


F

felix

Guest
Goedemorgen!

Ik had een vraag... mijn black mollys zijn wat dikker geworden dus ik denk dat ze zwanger zijn. Zie verder ook geen witte stipjes of iets wat kan wijzen op een ziekte. Het enige waar ik mij zorgen om maak is dat ze echt continu aan het poepen zijn. Is dit normaal? Of kan dat een teken zijn van een ziekte ofzo?
Soms zijn het zo een lange slierten en dan vraag ik me toch af of dit wel normaal is.. :S
 
Ja over het algemeen valt het wel mee.. Ik geef wel 2x per dag eten.. zo van die bio bolletjes aan al mijn vissen... en dan soms tussendoor zo van die cookie flakes als tussendoortje.... voor de rest krijgen mijn garnalen en bodemvreetertjes hun eigen eten... De ontlasting is wel gwn normaal en heeft geen rare kleuren ofzo
 
Wat voor soorten voer geef je?
 
uhm van die kleine bruine droge bolletjes bio voer.. gwn vlokjes. voor de garnale vn die kleine balletjes speciaal voor garnaaltjes e van die grotere droge koekjes voor de bodemvreters... eigelijk alleen maar droog voedsel, maar de man in de winkel heeft me ook niet echt iets anders aangeraden :)
 
Lees de ingredi�nten et eens op na op de verpakking.
Molly's zijn groemvoereters en ik betwijfel sterk of ze dat wel krijgen.
Misschien komt het voer er wel grotendeels onverteerd uit.
Ik vind het ook best veel voer hoor, zoals ik je omschrijving lees.

~ Ivo
 
Geef ze eens komkommer ,en schijf.
 
nou ik heb er net een komkommer ngelegd met een lepeltje... alle visjes gaan er naartoe beginnen er van te eten... vind het wel wat stom dat die winkelier mij niet wat meer info heeft gegeven. Had er nadrukkelijk om gevraagd omdat ik niet een aqaurium wil beginnen zonder enig verstand... ze lijken er allemaal heel blij mee :D
 
Tja, als jij de namen van vissen weet, kan je ook google,n he.

www.corydora.nl

Kijk daar eens.


Doe ook eens.
Slablaadje, 2 minuten in bakje water, in de magnetron.
Gekookte spinazie.gekookte groentes.

Zelf doe ik Eiwit !!! opkloppen dat het schuim is, dat smeer ik op stukken cocosnoot. strooi er spirulina vlokken of poeder over.
Laat dat goed drogen , en hang het aan een wasknijper,en een draadje bij de sturi,s.

Nou ,zijn ze ook een tijd mee bezig.
 
Ja daar heb je ook gelijk in. Dat is dan ook watk heb gedaan en ik kwam op dit forum terecht;)
Tzal nu hopelijk beteren.. als het over 2 dagen niet geminderd is die ntlasting dan zal ik nog eens langs de winkel gaan :)
 
Meer groenvoer geven, Het zijn groenvoer eters.
bij mij gaat er elke dag een hele doorheen.

Nou,bij corydora staat niets van bij,jammer.
 
Ja de komkommer is nog altijd populair. black molly is nog altijd niet bevallen... word er zelf nerveuzer van dan de vis denk ik
 
Gekookt spruitje lusten ze ook,hoor.
als jullie die eten,en er zijn over, in een bakje,en invriezen.
Doe ik met alle gekookte groente.

En niet naar de molly kijken, gaat vanzelf.
 
ik heb wel geen drijfplantjes.... zullen ze alleen bevallen met die plantjes? ik heb zo een boomstam in mijn aquarium, groene plant die vrij groot is... 1tje met van die rood/roze bladeren en dan van die snel groeiende nog 2 ...
 
Bertus zei:
Gekookt spruitje lusten ze ook,hoor.
als jullie die eten,en er zijn over, in een bakje,en invriezen.
Doe ik met alle gekookte groente.

En niet naar de molly kijken, gaat vanzelf.

ik ga de bak nu schoonmaken... heb zo een superfish filter, naar mijn mening is die bak altijd snel vuil. heb je een tip om het super goed schoon te maken? Sorry dat ik je zoveel vraag
 
Niet teveel schoonmaken.
Hoe meer jij schoon maakt ,hoe slechter het wordt.
Filter in wat aquawater de spons uitknijpen, en terug.
Veel zuurstofplanten,een must, jonge vis moet kunnen schuilen ,he.
Had jij je bak al laten zien?
 
Van vragen word je wijs. En op een forum mag je vragen stellen. Dat je bak snel vuil is komt omdat de vissen steeds poepen. Veel poepen kan komen door veel en/of verkeerd voer. Zelf heb ik allerlei vissen die hoofdzakelijk algenvoer eten en ik heb garnalen. De garnalen in de bak worden niet extra gevoerd die eten al het voer op van de bodem. Hier ligt er zelden rommel op de bodem. De stofwisseling gaat vrij snel bij molly's en eigenlijk zouden ze alleen kort na het voederen moeten poepen.
 
Vind het ook een verkeerde bodem. Is te grof, goed voor CR garnalen, maar niet voor vissen.

Kan beter fijn grint in.

staat ook een kamerplant in/ of stond.

Zuurstofplanten erin zetten.
Hoornblad, of cabomba, en waterpest.

Als je jonge vis wilt.
 
819829_0_82_dsc_0017.jpg
 
Ook met jonge vissen, veel planten die alg aanmaken.
Bruine klont, is kokosnoot , met geklopt eiwit en spirulina . daarnaast hing komkommer, nu vrij in de ruimte.
 
oke dankje voor de info. Dan kan ik dinsdag naar de viswinkel en gewoon die dingen vragen. Ik heb het aquarium op mijn studentenkot staan in antwerpen en ik ga vanaf morgen 2 dagen weg, leek me dus een beter idee om het vandaag dan ff helemaal schoon te maken. Heb begrepen dat ik aan die filter niet te veel moet doen, net wat liggen surfen op het forum enzo. welke van mijn planten is een kamerplant als ik vragen mag? onder die grote korrels zitten van die kleine zwarte korreltjes, ik kan die ook bovenop leggen? Maar dan wordt et water wel enorm vuil van dat gewoebel met die stenen
 
Lijkt mij die linkse,met die nerven.
Doe dan alleen het filter.


Zou er verder niets aan doen. tot jij er weer bent.
Dan eerst 3/4 water eruit, dat grover eruit, zwart laten liggen.
Zo min mogenlijk opstuiven.

Dan nog wat uitzuigen, en rustig het afgetapte water terug in de bak, met aanvulling.
 
Dus zodat ik et zeker goed begrijp : Nu niks doen, ook niet poetsen ook niet de steentjes omwisselen? Of het nu wel doen ? :D
 
Alleen het filter, verder nog niets.
Hij staat toch in Antwerpen?
 
Ja... ik ben nu zelf ook in antwerpen tot morgenmiddag. Dan vertrek ik naar limburg.. oke dan ga ik de filter ff doen
 
Dan geen risico nemen ,en doen wat nodig is.
Ga je weg, weet je niet wat er gebeurt,he.

Zeg maar, met waterverversen (ik) met vrouw, even naar de markt.
Laat de kraan zachtjes druppelen.
Kom terug,loopt er water langs de muur.
bedoel maar.
 
Nou oke dan ga ik in actie schieten en ff tante kaat uithangen. kzal een foto sturen van et resultaat en dan ook meteeen zonder die grote stenen
 
1/3 waterverversing eh?
 
laatste vraag voor ik eraan begin... wat is de beste werkwijze? Eerst steentjes eruit.... dan ramen wassen en dna water eruit? Anders lijkt et me dat dat water zo bruin blijft? Jaja echt een leek :(
 
Het 3/4 water wat je eruit haalt,in een of 2 emmers.
vissen uitvangen, de emmer in.
bodem schonen , restwater eruit.

Het water met vissen terug, niets aan je filter doen,als hij nog stroomt.
Anders teveel bacterie kwijt.
 
Hoi hoi, lees het nu pas dus wat te laat :p achja heb de bodem dus geprobeerd op mijn manier maar toen werd het dus helemaal bruin en vol zand en weet ik veel wa. Dus heb de bodem gelaten en gewoon de rmen goed gewassen, het compartinentje waar de filter in zit... was al helemaal zwart.. heb (omdat ik teveel vissen heb ik die bak) vooor die zwangere molly een soort van prive hoekje gemaakt met een kuiltje in de grond en een eigen plantje erbij... zodat als ze wilt bevallen ze dat lekker op haar gemak kan doen. En dan zal ik morgen die grond veranderen! & ze maakt er al meteen gretig gebruik van
 

Terug
Bovenaan