Wat is er nieuw

ernstig stip

• Onderwerp starter Onderwerp starter q&q
  • Startdatum Startdatum
Q

q&q

Guest
ik constateerde gisteren ernstige stip in mn bak..

drie van mn bloedvlekjes zijn al dood.

ik heb er esha2000 in gedaan...
maar daar worden mn manen niet goed van

vandaag flinke waterwissel gedaan en de temperatuur naar 30 gr gebracht.

Is er nog iets wat ik kan doen of is het nu machteloos afwachten ???

esha2000 werkt bij mij weten niet bij stip, hiervoor is exit.

Ik heb een tijd terug ook stip gehad, geen medicatie gebruikt alleen de temp verhoogd tot 30 graden
zag het met de dag minder worden.

de temperatuur heb ik omhoog gedaan...

maar een deel van mn bestand is al dood, hoop dat het op tijd is voor de rest....

Heb dit laatst ook gehad. Twee kuren Exit geprobeerd, zonder succes. Toen temperatuur 3 a 4 dagen op ongeveer 31 graden gehad. Enkele vissen hebben dit helaas niet overleefd, maar de rest is voor zover ik kan zien wel genezen. Witte stippen zijn weg. Hoop dat dit voor jou ook zal helpen..

hoop het ook...

vooral mn mooie maantjes...

we wachten af..

Ga duimen voor je. Hoop dat de temperatuurverhoging werkt.

JBL Punktol Ultra werkt vaak perfect. Esha2000 en exit worden al vanaf de jaren 70 zonder gewijzigd recept gebruikt en vrijwel elke ziekteverwekker is er resistent voor.

Da's betere hulp/advies van Botia dan dat geduim van mij!

Ben het niet helemaal eens met Bart als het om de Exit gaat, maar alla. In Amerika en de UK zweren ze op dit moment bij Esha hahahaha
Ik snap overigens niet dat er altijd maar klakkeloos Esha 2000 in wordt gegooid. Volgens mij bestaat er iets zoals een verpakking en handleiding waarop staat waar het tegen werkt.

4 dagen de temperatuur omhoog klaart deze klus pertinent niet. Da's te kort om alle vrijzwemmende parasieten te doden. Hou 'm langer op 31 graden !
Als die toch gedood zijn dan heeft Exit toch z'n werk gedaan.

Ik heb altijd Femsee gebruikt van Colombo. Sinds ik dat gebruik zijn er bij mij geen slachtoffers meer gevallen 😀

AAD...

long time no see....

pffff blij je er bent

Heb de medicijnen er ook gauw weer "uitgespoeld" temperatuur is nu idd 31 gr....en voorlopig blijft ie zo...

Kan alleen nog maar duimen....zo'n stomme fout hier, niet opgelet

Ahhhhh zie nu pas wie er zo dom doet woehahahahaha !!! Tijdje terug idd.

Esha 2000 kan overigens wel helpen tegen de eventuele secundaire infecties die Witte Stip kan veroorzaken.

Je weet wel zeker dat het Witte Stip is he???

Groet,
Aad

nou daar hoeven we niet �an te twijfelen hahahaa

dat was toch met die spikkeltjes op hun lijfjes hey ..?? whahahha

Ben bang dat.ik er weinig meer aan kan doen en dat ik dit bestand als verloren kan beschouwen...helaas, shit happens..

Huh meen je dat nou? Witte Stip is niet supersnel dodelijk, als je maar snel ingrijpt. Anders idd Sera Costapur of JBL Punktol gebruiken.

tis te laat....alles is dood.

alleen de panda's nog. De manen leven ook nog, maar daar vrees ik ook voor.

;( ;( weet het nu even niet )

waar doe ik nou verstandig aan ??

de rest even met rust laten ??

Waterwissel doen, filter schoonmaken enzo ??

En die zitten niet onder de Witte Stip ?

ja echt heus..

is niet de eerste x. Kevin had het in zijn begin ook...ook stip.

misschien vissen_ebola....

nee zonder gekheid, echt stip. Zo ongevaarlijk is het dus niet. ..

Je las mn vraag niet helemaal goed volgens mij. Zitten de overgebleven vissen niet onder de stip.
Zo ja, haal dan a.j.b. een ander middel (Pandas kunnen slecht tegen een langere temperatuurverhoging) en behandel opnieuw.

nee dat is het rare...de manen niet..

de panda's worden even in een ander aqua onder gebracht en evtl de manen

daarna ga ik alles schoonmaken en opnieuw opstarten.
Daarna (gewoonlijke opstart) gaan die weer terug en beginnen we opnieuw.Manen hebben denk ik optater van de medicijnen gehad. Hoop ze met vers water opknappen en normale temperatuur

zal zorgen dat ik apotheek klaar heb staan voortaan.

Maar blijft een raar verhaal toch ??

dus panda's en manen niet nee

combi met nitriet misschien geweest ??

Dit is een heeeeeel raar verhaal idd.

Als eerste zou ik problemen met Pandas verwachten (schubloze vissen, die ook nog eens onder in de bak zwemmen en supergevoelig zijn voor nitriet e.d)
Als tweede is zo snel sterven van vissen ook ongewoon.

Hou de apotheek paraat en je fototoestel !!

dan is het op zeker geen nitriet...dan hadden ze als eerste het loodje gelegd...

zal idd van hetgeen wat over is vanavond eens foto maken. Misschien komen we er dan uit.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan