Ervaring bolbitis heudelotii


sannick

Well-known member
Lid geworden
2 maart 2021
Berichten
139
Leeftijd
38
Weet er hier iemand wat onze bolbitis te kort komt of wat er aan de hand is? Wij hebben 2 bolbitisen, beide geven ze nog nieuwe bladeren en deze bladeren zijn mooi en ok.

De oudere bladeren krijgen overal bruine puntjes van beide planten verder staan er nog 3 verschillende soorten anubiassen in en deze doen het super goed.

Wij geven geen co² en ook geen plantenvoeding. De bolbitis zijn beide op stenen gelijmd dus zitten niet in de bodem. Verder krijgt de bak 9 uur licht per dag en heeft hij geen tot zeer weinig lichtinval van de zon.

DSC_1940_1680x945.JPG
DSC_1939_1680x945.JPG
DSC_1938_1680x945.JPG
 
Onze ph zit wel op 7.2 iets te base. Maar als hij er niet tegen kan zou ik verwachten dat hij niet groeit of slecht groeit maar de rizoom is ongeveer x4 of x5 op nog geen half jaar tijd ( zonder extra voeding of co² )
 
Hier wil dit plantje ook niet zo, maar die bruine plekken krijg ik niet. Mijn water is ongeveer dezelfde pH (7.0 ~ 7.2). Ik geef wel plantenvoeding (de vloeibare basisvariant van aquariumbemesting.nl) en ze staan redelijk in de stroming. Maar het hier een gevalletje van "groeit amper, gaat ook niet dood" haha.
 

Terug
Bovenaan