ervaring met apistogramma Juruensis


Apistogramma juruensis - FishBase

Etymology: Apistogramma: Greek, apisto = uncertain + Greek, gramma = graphic signal (Ref. 45335); juruensis: Named after the Juru� river system, which is it's ...
www.fishbase.org/summary/26699
 
Batfish Aquatics | Freshwater Fishes

Aguaytia Apistogramma allpahuayo, Juruensis Apistogramma Apistogramma juruensis $9.99. Aguaytia Apistogramma allpahuayo, 'Aguaytia' Apistogramma
www.batfishaquatics.com/freshwater.php
 
Ervaring met Juruensis zal vrij weinig aanwezig zijn zeker op dit forum maar in zijn algemeen in Nederland. Waarom ook die soort er zijn veel meer soorten die misschien qua kleur nog wel interessanter zijn en iets meer verkrijgbaar.

Misschien handig het bij 1 topic te houden nu word er hierop gereageerd door jou maar niet op je andere topic waar qua het houden van veel meer informatie in staat.
Nogmaals ben absoluut bereid je informatie te geven heb zelf nu 6 jaar dwerg cichliden ervaring en x aantal apistogramma's gehouden voordat ik me hier aanmelden denk Elizabethea,allpahuayo.

en wat betreft Bertus ;) zo is hij nu eenmaal lol
 
Okee, bedankt voor het kijken en het antwoord.
Jammer dat Veldhuis dus de verkeerde benaming geeft. Zal wel door de foutieve info zijn van de groothandel vermoed ik.
 
Dat is inderdaad vaak het geval.
De claim dat ze binnen een week leverbaar zijn is daarbij trouwens ineens heel re�el.
Ze zijn wel prijzig (10 - 15 euro per exemplaar moet kunnen) en dat het per paar is, is jammer want het is een haremvormer.
 
Dat vond ik ook...nogal duur en per koppel!?
 
Ivo, Heb jij een duidelijke foto dan?. Want die op de site van Martin en Tom lijkt er toch wel op hoor qua kleur en bouw (enkel slechte foto van hun kant).
 
De twee verschillen waar ik het eerder over had (kleur lippen en patroon staart) zie je goed terug, ondanks matige foto, op de site van Martin en Tom:
- juruensis: blauwe onderlip, meer rode en blauwe strepen in staartvin
- allpahuayo: geel tot oranje lippen, minder blauwe en rode strepen in staartvin

Plus: dit zijn exemplaren die Tom zelf in het wild heeft gevangen en in de vangstlocatie van beide soorten kun je je alleen vergissen met een h������l slechte kaart (honderden kilometers uit elkaar) ;)

allpahuayo (vh. black chin/schwarzkinn):

sp_Schwarzkinn.jpg


juruensis:

juruensis.jpg
 
Jongens sorry dat ik zo bot reageerde!!
Dit kwam doordat ik voelde alsof ik niks mocht vragen omdat ik een een aquarium zaak werk. Ik heb dit verkeerd begrepen hopelijk snappen jullie dit :)
 
En alvast bedankt voor deze goeie info hier heb ik echt wat aan!
Ik denk dat die juruensis dan niks word hij staat wel op de lijst van de import maar denk dat ik dan de allpahuayo krijg (die zeer zeker ook niet lelijk is).
Welke dwergen zijn volgens jullie uitdagend en niet zo standaard??
 
Dit is wat op de lijst staat :
Apistogramma Juruensis 3 - 4 cm
 
ik zal eens kijken wat leuke soorten zijn die waarschijnlijk wel te krijgen zijn maar niet veel worden gehouden :)
 
abacaxis of xingu??
mider/weinig gehouden maar mooie vissen
 
Xingu vind ik wel erg mooi heeft er hier iemand ervaring met deze vis?
 
Xingu heb ik nog nergens aangeboden gezien. A. barlowi vind ik een geweldige soort, ook Dicrossus maculatus is een mooi soortje.
 
Xingu is af en toe eens verkrijgbaar.

Jelle kan je wel helpen met de Barlowi ;).
 

Terug
Bovenaan