ervaring met vakantie tabletten voor kleine visjes 70l bak ?


vinnig

Well-known member
Lid geworden
14 mei 2022
Berichten
254
Leeftijd
39
Wij gaan 2 a 3 weken weg, en we hebben een 70L aquarium met 5 vijfstreepbarbeeltjes, 4 chinese danio's, 4 neon tetras en3 algeneters, 4 nerite slakken
Normaal gesproken voer ik ze een half blokje bevroren daphnias en een klein sprinkeltje (past tussen duim en wijsviger) tetra granulaat voer.
De hoeveelheid is echter veel en veel te klein voor al die gigantische voeder automaten.
Ik vind onze bak groot, maar ik vermoed dat onze bak over het algemeen "klein" is en in de nano sectie valt?
Aangezien bijna alles te groot is voor onze bak

Hebben mensen hier met een vergelijkbaar aquarium ervaringen met tetra vakantie voer tabletten?
En zijn er ook voeder automaten voor kleine hoeveelheden voer?

Ik ben wat huiverig voor een voer automaat, aangezien de juwel van vrienden van ons 1 keer onverwachts een stukke batterij had en nog 2 keer vast liep in 2 weken tijd.
Dat was met een grote bak van 1.5 meter of iets meer.
Ik checkte alles om de 2 a 3 dagen, dus het ging allemaal goed.. maar als dat niet zo was geweest dan hadden ze vissesoep gehad.
Ik wil het liever niet daarop aan laten komen, vandaar dat ik een voeder tablet overweeg.

Een andere gedachte is om misschien een voertablet in 4en te doen en dat degene die af en toe langs komt en om de zoveel dagen een stukje in doet?
Of zijn er voeder blok automaten te krijgen? waar je een paar blokjes in kan doen en die dan om de paar dagen eentje er in gooit?

Qua waterwaarden is onze bak na ongeveer een jaar nu voor het eerst redelijk stabiel, zeg maar 90% Alle soorten algen behalve blauwalg, maar niks loopt uit de hand. Als ik de bak een keer 2 weken niet verschoon is er niks aan de hand, behalve wat meer poepjes en wat meer plant en drijvertjes om weg te halen.
 
@jessicapilon heeft een goede oplossing. De hoeveelheid voer in envelopjes en de verzorger vragen om 1 envelopje voer per keer te geven. Kan niet misgaan met overvoeren wat nogal vaak gebeurt met mensen die geen verstand van vissen hebben. Die denken dat vissen heel veel honger hebben omdat vissen altijd om eten vragen.
 

Terug
Bovenaan