Ervaringen gevraagd!


Ancistruz

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2019
Berichten
4,186
Hallo allen,

Ik hoor gemengde meningen van veer LFS en Aquarianen.

Ik ben op zoek naar jullie ervaringen met Dr. Bassleer en Oceannutrition (pellets) droogvoer.

Wat is qua voedingswaarde naja beter in de zin voor de groei en weerstand.

iemand enig idee?
 
Ik gebruik nu bassleer pellets ipv sera/tetramin flakes. Ik merk geen verschil. Maar ik voer daarnaast natuurlijk wel veel diepvriesvoer
 
moete effe kijke hoeveel vis meel er in zit
 
Ik heb sinds 2 wk een pot vlokken van Bassleer gekocht want dat was eigenlijk niks duurder dan Tetra en men is er lovend over. Tja of het beter is kan ik je niet zeggen maar ze lusten het in elk geval net zo graag.
 
Maar geen ervaring met Oceannutrition? @janjdk jij ervaring met de pellets van ON?
 
Hoe bevalt die?
 
Dat Basleer voer is zwart en zinkt.
Tetra is bij mij rood en dwarrelt.
Een keer raden welke meer bevalt.
 
Behalve de Geophagus die eet alles.

IMG_20201016_143719__01.jpg


IMG_20201016_143756__01.jpg
 
Ik heb de Regular en die is bruinig van kleur.
 
Allen. Ik zie dat iedereen terug valt op tetra. maar mijn vraag ging over Bassleer en Oceannutrition

1602858166894.png
 
Ik gebruik Dr. Bassleer, heb regular en chlorella en shrimp sticks in huis.

Sinds gisteren de eerste vissen (12 kardinaaltjes in de bak gedaan) Ze zijn nog niet zo happig :) Zal nog even wennen zijn.
Maar het schijnt super voer te zijn dus ben ook heel benieuwd.

Diepvriesvoer heb ik van Dominique Maes uit België maar dat heb ik dus nog niet gegeven.
 
Ik heb hier altijd wel 2 a 3 soorten Bassleer staan, ik geef het zowel aan de zoetwater als aan de zeevissen. Ze zijn er dol op. Wel niet te veel van voederen, er zitten volgens mij meer voedingstoffen in als in het gemiddelde droogvoer waardoor de vissen met minder toe komen
 
Ik gebruik beide.
Volgens mijn ervaring kan je de Bassleer regular en de ON community granulaat naast elkaar zetten.
Maar Bassleer heeft meer dan enkel de regular.
Enkel is de ON hierin de winkel enkel te verkrijgen in kleine potjes, daar heb ik niet veel aan.
Nu gebruik ik Bassleer voor de volwassen vissen en voor ze kweekklaar te zetten en de ON (speciale breederline met veel kleurboosters) voor het jongbroed.
 

Terug
Bovenaan