Ervaringen Juwel Smartfeed?

JelleLo

Well-known member
Lid geworden
15 apr 2020
Leeftijd
25
Ik heb zojuist mijn Juwel Smarfteed binnengekregen voor mijn RIO 125. Meerdere mensen die erwaring hebben met dit product? Als voer geef ik micro pellets van Hikari. Het lijkt echter alsof er teveel voer gegeven wordt, zelfs op de minimale stand.

Ligt dit aan het voer en kan ik beter grotere korrels geven voor dit apparaat? Of is jullie ervaring dat de laagste stand van dit apparaat überhaupt teveel geeft?

Alvast bedankt

Jelle

LalaLaraSophie

Well-known member
Lid geworden
22 okt 2019
Mijn ervaring is dat je gewoon beter met de hand kunt voeren. Die machientjes alleen bij hoge nood zoals vakantie zonder welwillende buurman gebruiken.

Topicstarter
J

JelleLo

Well-known member
Lid geworden
15 apr 2020
Leeftijd
25
Mijn ervaring is dat je gewoon beter met de hand kunt voeren. Die machientjes alleen bij hoge nood zoals vakantie zonder welwillende buurman gebruiken.
Dat is ook de reden dat ik hem heb aangeschaft. Echter wil ik wel zeker weten dat ik de bak met voederautomaat een week of 2 veilig achter kan laten.

LalaLaraSophie

Well-known member
Lid geworden
22 okt 2019
Oké. Heb je wel de juiste schroef erin zitten voor kleinere vlokken/pellets?

benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Leeftijd
69
Website
aquaforum.nl
Er was destijds iemand hier op het forum die hetzelfde probleem had maar in het bezit was van een 3D printer. Hij maakte de juiste schroeven voor dit apparaat.

Topicstarter
J

JelleLo

Well-known member
Lid geworden
15 apr 2020
Leeftijd
25
Oké. Heb je wel de juiste schroef erin zitten voor kleinere vlokken/pellets?
Ja. Deze zit er al in. De pellets zijn denk ik echter te klein waardoor er teveel naar voren worden gedrukt.
Heeft niet mijn voorkeur, maar wellicht toch maar vullen met vlokken mocht dit beter werken..

Er was destijds iemand hier op het forum die hetzelfde probleem had maar in het bezit was van een 3D printer. Hij maakte de juiste schroeven voor dit apparaat.
Mocht iemand beschikken over een 3d printer ben ik geïnteresseerd. Uiteraard tegen betaling ;)

tuinkabouter

Well-known member
Lid geworden
18 jan 2010
Leeftijd
31
Ja. Deze zit er al in. De pellets zijn denk ik echter te klein waardoor er teveel naar voren worden gedrukt.
Heeft niet mijn voorkeur, maar wellicht toch maar vullen met vlokken mocht dit beter werken..

Mocht iemand beschikken over een 3d printer ben ik geïnteresseerd. Uiteraard tegen betaling ;)
Staat ergens in deze sectie van het forum, zijn er zelfs al verkocht.
Zijn ook meerdere mensen hier met een 3D printer, ff rondvragen en zoeken en het gaat helemaal goed komen ;)

Spartapiet

New member
Lid geworden
23 aug 2020
Leeftijd
50

Beste JelleLo,
Heb je al iemand kunnen vinden welke jouw probleem heeft op kunnen lossen?
Ik zit namelijk met hetzelfde probleem.
Er gaat namelijk te veel voer mijn Lido 120 bak in.
Alvast hartelijk dank voor de moeite.
Groet Michel

Spartapiet

New member
Lid geworden
23 aug 2020
Leeftijd
50
Beste Benvo,
Weet u misschien nog wie dit was?
Ik zou er graag 1 bij hem bestellen.
Alvast bedankt.
Groet Michel

benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Leeftijd
69
Website