Wat is er nieuw

Ervaringen met drijfplanten

• Onderwerp starter Onderwerp starter e valk
  • Startdatum Startdatum
E

e valk

Guest
Beste forumbezoekers,

Ik zou graag willen weten welke soort drijfplanten jullie gebruiken en welke goed zijn bevallen! Ik ken alleen ervaringen met drijfplanten die snel verslijmen of niet goed groeien.

Bedankt voor de moeite!

Limnobium Laevegatum.

Als ze verslijmen kan door de temperatuur komen.
Niet groeien? zit er geen voeding voor ze in de bak.
Nitraat-fosfaat.
Daar krijgen ze lange wortels van.

Eikenbladvaren
Riccia

Eikenbladvaren doet het altijd goed maar vreet nitraat waardoor de andere planten het moeilijk krijgen. Die heb ik er dus ook uit gehaald en heb nu Riccia wat tot zeer grote dekens uitgroeid.

Salvinia natans, erg sterk en net onkruid en in tegenstelling tot kroos makkelijk te verwijderen.

Momenteel heb je weer potjes met drijfplanten bij tuincentra die verkocht worden voor waterschalen. Meestal zijn dat waterhyacinten, Mosselplanten en Salvinia natans. Deze laatste zijn dus prima te gebruiken voor aquaria.

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb ooit drijfplanten gehad, rood van kleur een stevig plantje qua model. Erg mooi plantje, maar het lukte niet om het goed te houden. Ik kan ook nergens meer vinden wat de naam was van dit plantje! Ik ga zeker drijfplanten gebruiken voor het licht te beperken in de bak.

kroosvarentjes neigen naar rood,voor in de vijver.
niet in aquarium.

Nee, ik heb het al gevonden. Het betrof de Trapa natans. Prachtig plantje, welke uiteindelijk rood van kleur kan worden. Waarschijnlijk is de warme veroorzaakt door de verlichting ook niet ideaal geweest. Ik ga nu voor een praktischer plantje, zoals bovenstaande opties.

e valk zei:
Nee, ik heb het al gevonden. Het betrof de Trapa natans. Prachtig plantje, welke uiteindelijk rood van kleur kan worden. Waarschijnlijk is de warme veroorzaakt door de verlichting ook niet ideaal geweest. Ik ga nu voor een praktischer plantje, zoals bovenstaande opties.
Welnee niet door e warmte, deze plant die meer geschikt is voor de vijver, is namelijk eenjarig 😉

http://www.waterwereld.nu/waternoot.php

Limnobium Laevegatum is een erg mooie en ook wel makkelijke drijfplant al zeg ik het zelf.

Botia zei:
e valk zei:
Welnee niet door e warmte, deze plant die meer geschikt is voor de vijver, is namelijk eenjarig 😉

http://www.waterwereld.nu/waternoot.php

Aha, dat verklaard een hoop! Haha..

Ludger zei:
Limnobium Laevegatum is een erg mooie en ook wel makkelijke drijfplant al zeg ik het zelf.

Dat lijkt mij ook de beste optie! Bedankt!

Het vervelende van die plant is dat hij zomaar kan verdwijnen... Ik en andere hebben dat vaak gehad. De Salvinia natans is een veel betere optie. Welke ook geen lange wortels heeft dus weinig plaats inneemt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan