Ervaringen met Superfish X Pro 1500 gevraagd


Robotto

Active member
Lid geworden
21 oktober 2019
Berichten
32
Leeftijd
63
Ik wil graag jullie ervaringen weten m.b.t. de Superfish X Pro 1500. Ik heb nu een HW 302 (Sunsun/Wiltec) draaien maar die bevalt voor geen meter, is helaas een echte miskoop. Lekkage, geluid, tekort debiet dus zweefvuil...
Ik wil deze dus vervangen voor genoemde Superfish.
Ik weet het, Eheim is top of the bill maar die is voor mij toch iets boven budget, daar ga ik dus niet voor.
Wie kan mij wat meer over dit filter vertellen? Ook ervaringen met de X Pro 1000 hoor ik graag!

Bij voorbaat mijn dank ;-)
 
Die sunsun HW 302 heeft een debiet van 1000 l/u.
Als je een soortgelijk debiet wilt hebben koop dan een Eheim experience 350. (1050 l/u) Ben je 20 euro meer kwijt dan die superfish low budgetfilter en heb je betere kwaliteit
 
Ik heb een Rio 240.
De HW 302 kan deze bak niet aan, ik denk omdat het opgegeven debiet niet gehaald wordt. 1000 l/h is alleen haalbaar bij vrije stroming, dus geen filter bakjes of lagere plaatsing van het filter.
Ik vraag mij dan ook af of de Eheim Ex.350 dit dan wel kan leveren.
Het prijsverschil valt mij inderdaad 100 procent mee šŸ˜
 
Alle filters adverteren met het bruto debiet en hier gaat meestal tussen de 30% en 50% van verloren na vullen van het filter en weerstand van slangen en bochtjes ed. Zo zal dit ook bij de Eheim zijn.

Ik ben ook wel benieuwd of er mensen zijn met ervaring met dit betreffende filter.

Een SunSun HW 302 is overigens op paier geschikt voor jouw bak mits correct gevuld maar lekkages zijn natuurlijk nooit prettig. Mocht je iets vervangends zoeken maar niet de hoofdprijs willen betalen dan kan ik je een JBL filter aanraden. De 902 is in principe al voldoende maar voel je je toch zekerder bij meer debiet dan is een e1502 ook prima. Mooie potfilters voor een scherpe prijs.
 

Terug
Bovenaan