Ervaringen Oase Biomaster Thermo 600 en Hydra Ocean Free


ron35

Well-known member
Lid geworden
10 september 2017
Berichten
139
Leeftijd
42
Locatie
Barendrecht
Beste Forumleden,

Na diverse vragen aan jullie inzake advies heb ik 3 maanden geleden een nieuwe aquarium aangeschaft na de verhuizing. Dit is de Eheim Proxima 250 geworden.
Ik was heel erg aan het twijfelen over welk filter vanwege me sluierstaart en dat deze heel erg vervuilen.

Keuze was uiteindelijk toch gevallen op de OASE biomaster Thermo 600 en een Hydra Ocean Free.
Na indraaien van het aquarium voor een periode van 8 weken toch weer gevallen voor de tropische vissen en gekozen voor de maanvis in combinatie met platty.

Na 3 maanden ben ik nog steeds zeer te spreken over mijn Oase filter en de twijfels zijn tot nu toch onterecht.
Via de website van Oase heb ik nog extra garantie over het filter.
Ik heb de filter nog niet geopend en alleen het voorfilter spoel ik wekelijks af.

De voordelen mijn inziens zijn:
+Goeie stroming.
+Degelijke kwaliteit
+Voorfilter is echt top
+Heel stil (vergelijkbaar met Eheim)

Het filter is wel behoorlijk groot en zwaar en na schoonmaken blijft er lang lucht in zitten en dit hoor je. Dit los je echter op door het filter even scheef te houden waar de resterende lucht er uit gaat.

Ik heb geen last van alg, planten groeien enorm snel (blijf snoeien) en de waterwaardes zijn heel erg goed.
Hieronder enkele foto's van mijn aquarium.

Ik wilde jullie hiermee kort informeren over mijn bevinden en bedanken voor jullie adviezen in het verleden.

Volgende uitdaging is wat rode planten in het aquarium en deze rood houden.

IMG_0006.jpg


IMG_0006.jpg


IMG_0007.jpg


IMG_0008.jpg


IMG_0009.jpg
 
Leuk! Bedankt voor de info ik heb ook over dit filter nagedacht maar kon hier nog weinig gebruikerservaringen over vinden dat ik het toch niet aandurfde..
Ik had wel filmpjes gezien en het zag er allemaal stevig en degelijk uit ook de ingebouwde thermo is wel handig!
Misschien een domme vraag maar ik zit 3 slangen uit je filter komen wat is dat blauw zwarte ding waar die slang ingaat en dan weer terug je filter in? Er brand ook een blauw lampje op zie ik.. is dit UV ofso?

Veel plezier van je nieuwe filter
Groet olaf
 
Leuk! Bedankt voor de info ik heb ook over dit filter nagedacht maar kon hier nog weinig gebruikerservaringen over vinden dat ik het toch niet aandurfde..
Ik had wel filmpjes gezien en het zag er allemaal stevig en degelijk uit ook de ingebouwde thermo is wel handig!
Misschien een domme vraag maar ik zit 3 slangen uit je filter komen wat is dat blauw zwarte ding waar die slang ingaat en dan weer terug je filter in? Er brand ook een blauw lampje op zie ik.. is dit UV ofso?

Veel plezier van je nieuwe filter
Groet olaf


Er komen maar 2 slangen uit met filter, de andere slang loopt langs me filter.
Dat zwarte ding is een hydra ocean free welke door middel van gepatenteerd water ontgiftend zuiveringssysteem werkt. De ene is er enthousiast over en de ander minder. Mijn korte ervaring tot nu is zeer positief!
 
Dat wou ik ook net vragen benieuwd of je bevindingen na een tijd nog steeds positief zullen blijven.
 
Ik heb zelf sinds kort de biomaster thermo 600 draaien en moet zeggen dat het een mooi stil filter is met een behoorlijke flow. Temperatuur mooi constant op 25.3.

Het systeem met het voorfilter lijkt mij ook heel fijn. Makkelijk en snel schoon te maken. Nog niet hoeven doen in een opstartende bak, maar gewoon een slim systeem.

Hoe het filter over een jaar nog bevalt.....
 
Ik heb zelf sinds kort de biomaster thermo 600 draaien en moet zeggen dat het een mooi stil filter is met een behoorlijke flow. Temperatuur mooi constant op 25.3.

Het systeem met het voorfilter lijkt mij ook heel fijn. Makkelijk en snel schoon te maken. Nog niet hoeven doen in een opstartende bak, maar gewoon een slim systeem.

Hoe het filter over een jaar nog bevalt.....


Ik ben ook nog steeds tevreden. Filter nog niet geopend. Wekelijks maak ik alleen het voorfilter schoon. Flow is bij mij ook goed. Goed filter, onderhoudsvriendelijk.
 
+1

Hij draait bij mij nu ook een aantal maanden, voorfilter is super handig. En hij is inderdaad heel stil. Ik heb de 350T-versie.
Wel vind ik de aansluiting van de slangen wat minder dan van mijn JBL filter. Of de slangen zijn wat minder...ik heb al een keer gehad, na wat experimenteren met in- en uitstroom, dat ik een slang niet meer waterdicht op het bochtje kreeg. Dat ging pas weer toen ik een stukje had afgesneden en als het ware een niet eindje had aan de slang. Maar verder top!
 
Ik heb sinds een klein jaar een 350 thermo versie in een slaapkamer staan en je hoort hem bijna niet (al is de kast geïsoleerd).
Voorfilter werkt zeer handig. Ik heb hem afgelopen week voor het eerst echt helemaal open gemaakt om de filtermatten uit te knijpen.
Hoewel mijn aquarium laag in bezetting is, en nog geen 100 liter, was hij eigenlijk nog perfect schoon van binnen.
De flow is wel aanzienlijk afgenomen tov eerste gebruik. Achteraf gezien was de 600 versie beter geweest op mijn bakje (kan ook komen door in-line CO2).
Enige wat bij mij tot nu toe de geest heeft gegeven is een verwarmingselement. Het werkt nog wel, maar intern leek het gebarsten dus gebruik het niet meer.

Over slangen en in/uitstroom kan ik geen uitspraken doen (glazen lily pipes, heldere slangen).
 

Terug
Bovenaan