Ervaringen Superfish X-Pro serie?


M

Munky

Guest
Na 10 jaar geen aquarium meer gehad te hebben pak ik de hobby weer op. Ik heb een Juwel Rio 450 gekocht via Marktplaats en wil graag een nieuwe buitenfilter kopen. De huidige eigenaar gebruikt het binnenfilter dat standaard wordt meegeleverd + een Eheim Experience 250. Samen is dat dan wel goed voor 1700 l/h maar in mijn ogen niet echt een ideale set-up. Ik ga liever voor een groot buitenfilter met eventueel de Eheim Experience er nog naast.

Ik heb vroeger een Aqua pro 2 gehad op een Vision 260 die het voortreffelijk deed. Een zoektocht op diverse fora laat zien dat sommige mensen niet gecharmeerd zijn van Superfish. Dit wordt echter in geen enkel bericht verder onderbouwd. De ervaringen die ik wel kan vinden zijn positief maar die gaan over de oudere series (aqua pro 1 en 2). Toch wordt het merk veel aangeboden, en dan niet alleen bij je Pet's Place in het winkelcentrum, maar ook bij aquariumzaken. Als het echt zo slecht zou zijn, dan zou het niet meer verkocht worden lijkt me (zoals de Tetratec 2400). Aan de ene kant stemt het mij wel positief dat ik geen ervaringen kan vinden. Mensen zijn immers eerder geneigd om negatieve ervaringen online te delen dan wanneer iets voldoet. Echter kan ik ook geen promotors vinden zoals je die wel vindt voor merken als JBL en Eheim.

Dus, in het kort; wie heeft er ervaring met deze serie en wat is je ervaring?
 
Mijn mening is inderdaad een door jou verwachtte reactie. Voor de prijzen van die Superfish filters kan je beter gaan kijken bij Eheim of JBL. Maar er zijn meer goede merken. Superfish is naar mijn mening en merk dat vaak gekocht wordt door beginnende aquarianen. Waarbij ook de prijs een rol speelt. Maar het is niet voor niets dat er toch veelal, na wat ervaring opgedaan te hebben, overgestapt wordt naar een beter merk.
 
Ik ken die serie alleen vd ellende die er waren met de kranen.
Gingen zo snel stuk als je ze erop draaide dat zelfs de reserve kranen binnen no time op waren bij de leveranciers...

Spreek nu wel over 10 jaar geleden ofzo toen ik nog bij een aquarium zaak werkte....
 

Terug
Bovenaan