Esha 2000 en anti-alg samen?


Z

ZapTap

Guest
Hallo,

Ik heb een tijdje niet goed mijn aquarium kunnen verzorgen en nu zijn er twee dingen aan de hand:
Er zit behoorlijk veel alg op de planten
En tenminste ��n vis heeft vinrot

Ik heb hiervoor esha 2000 en algumin gehaald.
Ik ben al begonnen met esha 2000. Mijn vraag is nu:
Hoelang moet ik wachten voor ik algumin gebruik? of kan ik het tegelijkertijd gebruiken?

Alvast bedankt,
Vincent

(Ik ben nieuw op dit forum dus ik heb geen idee of ik dit goed het geplaatst)
 
Welkom Vincent :)

Esha 2000 is niet sterk genoeg om vinrot te genezen en de meeste bacteri�n zijn al resistent voor dit middel. Je kan beter voor een antibioticum als Sera Bactopur of Colombo bactyfec gaan.
 
welkom

dat spul tegen algen is eigenlijk niet goed
je pakt hiermee de gevolgen van een probleem aan ( de algen )
niet de oorzaak van de het probleem en de algen dus
 
Hallo allemaal,

bedankt voor de reacties!
Ik heb de reactie van Jones gelezen, maar betekend dit dat ik esha 2000 voor niks heb gekocht? Waar moet ik het dan voor gebruiken?
Wat het alg betreft denk ik dat het aan de lamp ligt. Om redenen die ik niet meer weet heb ik een lamp die licht afgeeft wat vooral op daglicht lijkt en plantengroei stimuleert. Is het dus een slim idee om de lamp te vervangen en algumin te gebruiken om het alg wat er al in zit weg te krijgen? En wat voor lamp moet ik dan hebben?

bedankt,

Vincent
 
als je een lamp hebt van tussen de 3500 en 4500 kelvin zit je goed

en hoe lang verlicht je nu
 
Al erg lang, aangezien ik niet eens meer de rede weet waarom ik deze lamp heb. In het begin had ik nooit last van alg maar de laatste tijd groeit het sneller dan dat ik het eruit kan halen.

Ik heb nog een vraag: Is het mogelijk in te stellen dat ik een e-mail te ontvangen als ik een reactie krijg? Dan kan ik namelijk sneller reageren.
 
nee hoeveel uur per dag



en je kan bovenaan bij de onderwerpinstellingen
topic toevoegen aan favorieten
 
De timer voor de lamp staat op 13,5 uur aan.
Ik heb bij onderwerpinstellingen gekeken en daar staat alleen 'verwijderen van favorieten' ik krijg nog geen bericht.
 
Dan heb je waarschijnlijk ook bij mijn instellingen de vraag (Wil je dat alles wat op je favorietenlijst staat, ook naar je toe wordt gemaild?) met nee beantwoord...kan je wijzigen in ja...
 
Ik had (en heb nog steeds) last van bruine draadachtige algen.

Wat ik heb gedaan tegen de algen, is een otocinclus soort (Chinese algeneter) gekocht. Dat hielp echt supergoed.
Ook heb ik het aantal lichturen drastisch naar beneden bijgesteld.
13,5 uur lijkt mij erg lang. Ik zat op tien uur en dat was teveel van het goede. Ik heb het teruggebracht naar drie uur en nadat het grootste deel ervan verdwenen was ben ik het langzaam aan weer aan het opschroeven, met een half uurtje per week. Bij mij zijn ze nog niet helemaal weg, maar het wordt ook niet echt meer erger, dus het helpt wel in mijn geval.
 
De Otocinclus komt uit Zuid-Amerika, hoort in een groep gehouden te worden en wordt op dermate wijze gevangen en getransporteerd dat het sterfte-cijfer buiten proportioneel hoog is.

Geen aanrader dus.

@ ZapTap
Esha2000 werkt nog wel tegen schimmel dus daar kan je het voor bewaren, maar persoonlijk zou ik daar zout voor gebruiken. Werkt even goed en brengt minder schade toe dan medicatie.
 

Terug
Bovenaan