Estimative index


Robdevisser

Member
Lid geworden
6 januari 2020
Berichten
12
Leeftijd
61
Hallo heb een vraag wil met ei starten hoewel moet erin voegen met kno3 en Po4 en moet er ook nog kalium sulfaat bij .En hoe met de tenso.waterinhoud is 275liter Co2 aanwezig staat nu op 30 a40PPM .heb er twee pompen onder en kan de wave er ook op zetten van 3000l Co2 wordt gestuurd met een reactor .heb er een Chichiros pro opzitten ph 5.9met co2. Kh2 gh 5 grond bestaat uit aquasoil en powersand bak draaid nu 4weken .eerst darkstart gedaan van 5weken tot er geen Ammoniak en Nitriet meetbaar was .alvast bedankt
 

Bijlagen

  • IMG20230827181556.jpg
    IMG20230827181556.jpg
    3.9 MB · Weergaven: 57
Het betreft een soil en dan kan @Cornelius je vast helpen met je vragen. Je co2 is met 23 mg vaak al ruim voldoende.
Hoe meet je die co2 waarde eigenlijk want met een soil is de tabel niet betrouwbaar namelijk.
Zover ik weet is een gewone EI icm een soil niet aan te bevelen maar Cornelius kan je dat vast beter vertellen.
 
Dan gaat ik wel met mn oude voeding verder. Heb de apt 3 en De Co2 dmv een dropchecker.die van 30PPM
 
Met deze setup zou ik zeker niet voor de ei gaan.

Beste is hier, meten, bijsturen per element, en observeren.

Beste is om dan met een automatische doseerpomp te werken. En in begin heel veel meten.
Als je de bak 1 maal kent( na goed observeren) en de doseerpomp goed afgesteld staat, kun je terug naar 1 maal per week meten ter controle
 
Hoi Rob,

APT3 AIO van dennis wong (voorheen APT complete) is een prima bemesting speciaal voor soil en/of bakken met een rijke bodem. Alleen een beetje duur
Zou dus niet gaan overstappen naar de EI. Gewoon de dagelijkse dosis van 9ml is prima.
De waarden pH en KH zijn nietszeggend bij een soil. Kleur van je dropchecker is belangrijker op dit moment

Je NO3 is te hoog dus een paar keer een extra waterwissel om dat naar beneden te krijgen.

Ik lees dat je CO2 tussen de 30 en 40 ppm is... dat getuigd niet echt van een stabiele CO2.
Wat is de intensiteit van je Chihiros en kleurverdeling?
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan