Eten garnalen mulm?


DemiEllina

Well-known member
Lid geworden
20 maart 2023
Berichten
78
Leeftijd
26
Hallo allemaal,

Vraagje.. ik heb een aquarium met garnalen, Corydoras habrosus en ringbandsnoekjes. Nu heb ik een grijze zandbodem, erg mooi. Maar daar ligt heel snel weer mulm op. Ik vindt het lastig waar het vandaan komt.. de Corydoras krijgen elke dag een kwart tetra tabimin, wat op komt.. en ook het voer van de garnalen komt op. Als ik de garnalen even niks geef, eten ze dan ook het mulm op?

En nog een vraag .. het was oorspronkelijk een garnalen bakje, later zijn de andere vissen erbij gekomen. Nu heb ik het idee dat de oorspronkelijke garnalen (vooral vrouwtjes) mooi rood zijn, maar het nageslacht en dan vooral de mannetjes, maar ook wel een vrouwtje minder kleur hebben en doorzichtig zijn.. is dit door stress van de andere vissen? Soms vind ik de bak zelf ook iets te druk.. kan ik beter voor de andere vissen een ander huisje vinden?

Laatste vraag... Kunnen ringbandsnoekjes bij guppies? šŸ¤­
 
Ik heb wel eens gelezen dat als ze mooi kleuren ze klaar zijn om te 'paren'. En als dat niet het geval is ze bruin/grijzer zijn. Weet niet of het echt waar is of een mythe, maar het lijkt in mijn bak wel redelijk te kloppen. Garnalen met eitjes zijn eigenlijk altijd sterk gekleurd.
 
Wat voor garnalen zijn het want de mannen zijn bij veel Neocaridina veel minder mooi gekleurd.Bij deze soorten moet je ook flink uitselecteren omdat ze ook vaak minder mooi gekleurde nakomelingen voortbrengen.
 
Wat voor filter gebruik je? Blad en hout en takjes wat vergaat kan ook mulm geven maar weet niet of je dat in je aquarium hebt.

Garnalen eten eigenlijk alles wel wat eetbaar is incl. hun dode soortgenoten.

Zoals John al aangeeft moet je bij neocaridina altijd blijven uitselecteren van de doorzichtigste maar wel mannetjes behouden. Zo blijft een groepje het mooist.

Guppies en ringbandsnoekjes zou geen probleem hoeven zijn, zou dan wel 1 geslacht van guppies nemen aangezien ze kunnen kweken als muizen en voor je het weet je bak vol hebt.
 
Hoe groot is de bak dan want de Ringbandsnoekjes zitten bovenin en de Guppen ook best veel.
 
dat kweken zal met de ringbandsnoekjes erbij wel mee vallen: dat zijn overtuigde carnivoren en zullen dus de jongste guppen opvreten op een enkeling die wat slimmer en sneller dan de rest na. Tenzij ze het niet weggegeten krijgen natuurlijk.
 
Ze eten molm absoluut .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor garnalen zijn het want de mannen zijn bij veel Neocaridina veel minder mooi gekleurd.Bij deze soorten moet je ook flink uitselecteren omdat ze ook vaak minder mooi gekleurde nakomelingen voortbrengen
Het zijn inderdaad neocaridina garnalen. Okee dus de minder mooi weggegeven of verkopen?
Wat voor filter gebruik je? Blad en hout en takjes wat vergaat kan ook mulm geven maar weet niet of je dat in je aquarium hebt.

Garnalen eten eigenlijk alles wel wat eetbaar is incl. hun dode soortgenoten.

Zoals John al aangeeft moet je bij neocaridina altijd blijven uitselecteren van de doorzichtigste maar wel mannetjes behouden. Zo blijft een groepje het mooist.

Guppies en ringbandsnoekjes zou geen probleem hoeven zijn, zou dan wel 1 geslacht van guppies nemen aangezien ze kunnen kweken als muizen en voor je het weet je bak vol hebt.
Aqua flow 100. Heb er altijd een catappa blad erin en een spiderwood met daarom heen mos. Mijn vriendin heeft een aquarium met guppen en wilde mijn ringbandsnoekjes wel overnemen. Vandaar dat ik het vraag. Maar ik ga maandag eerst even kijken of ze geschikt zijn voor de bak.
Hoe groot is de bak dan want de Ringbandsnoekjes zitten bovenin en de Guppen ook best veel.
Weet ik niet precies. Zoals hierboven beschreven ga ik maandag even kijken of het een geschikt bakje is :)
Ze eten molm absoluut .
Tot nu toe doen ze het niet :( maar misschien verwen ik ze wel te veel met ander eten...
 

Terug
Bovenaan