Wat is er nieuw

Eten garnalen visjes?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Alexandergijsen
  • Startdatum Startdatum
A

Alexandergijsen

Guest
Ik heb vorige week 6 Corydoras Pygmeaus in mijn aquarium gedaan. Dat ging goed, ze zwommen vrolijk in het rond. Een paar dagen later heb ik er ook 3 van deze garnalen in gedaan: Macrobrachium Lanchesteri (glas-garnaal). En sinds die dag ligt er iedere ochtend een dood Corydorasje op de bodem! Ik snap er niks van, die garnalen zullen ze toch niet aanvallen? De avond daarvoor is er geen vuiltje aan de lucht... Weet iemand of het die garnalen kunnen zijn die dat doen?

Macrobrachium lanchesteri is dol op vis. Heb je je wel ingelezen over deze soort voor je ze aanschafte? Er wordt namelijk overal voor gewaarschuwd.

Ik ging af op de woorden van de verkoper...dan was dus naief. Ik voel me nu wel dom, met vissen keer ik zowat de hele bibliotheek om om er zeker van te zijn dat ze in een goed onderkomen terecht komen en nu laat ik van die moordenaars los. Ik hoop dat ik ze vanavond te pakken krijg, dan kunnen ze weer terug naar de winkel (de garnalen dan h�).

Als ik iemand kromme tenen heb bezorgd, excuses...

Vooral ook vissen als Corydoras moeten het ontgelden bij dit soort garnalen. Het staat ook in je eigen link.

Medebewoners: Niet te grote vissen. Zorg er wel voor dat het geen bodemslapers zijn of vissen met een sluier.

Ik vind dat de verkopende partij je wel tegemoed kan komen doorje wat nieuwe Corydoras gratis mee te geven.

Die link las ik pas n�dat ik die beestjes had gekocht...Dure les, baal er wel van, maar vooral van mezelf!

Ik heb de garnalen terug gebracht en geld terug gekregen. De verkoper had veel spijt en beloofde me zich goed in de materie te verdiepen!

Als die dat dan ook werkelijk gaat doen is dat noeg een positieve uitkomst.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan