Wat is er nieuw

Eten neon tetras garnalen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tjeerdt
  • Startdatum Startdatum
T

Tjeerdt

Guest
Hoi,
Ik heb sinds kort een aquarium met garnalen en neon tetras. Mijn vrouw zag zonet dat de tetras een garnaal hebben opgegeten. Ze wist alleen niet of de garnaal al dood was.
Is het mogelijk dat neon tetras gezonde en levende garnalen, of was het waarschijnlijk een dode garnaal? Ik hoop het laatste. Als ze levende garnalen eten, moet ik dan mijn tetras extra eten geven (plus extra schuilruimte garnalen)?

Dank!

Volgens mij heb je Kardinaaltertra s hoor😉. Een gezonde volwassen garnaal zie ik ze niet zo snel pakken maar de jongen tzt wel tenzij je de bak lekker flink beplant zodat de kleintjes voldoende schuilplekken hebben. Garnalen moet je eigenlijk ook met minimaal 10 houden omdat het groepsdiertjes zijn.

Ja neontetra's eten garnalen, en past het niet meteen, dan scheuren ze de garnaal levend en wel in stukken, niks aan te doen, alle vissen hebben garnaal op het menu

Ja en nee
Als je voldoende voer geeft zullen er best veel garnalen over blijven.
Ook indien je genoeg schuilplaatsen maakt is de kans van slagen groter.
De baby's zijn wel snelle snacks maar ook die kunnen overleven.
Ik heb zelf in mijn Rio 180 een kolonie vuurgarnalen zitten die langzaam groter en grote aan het worden is.
Voordeel als je de vissen combineerd is dat de garnalen in mijn gaval de vuurtjes beter kleuren om minder intressant te worden voor de vissen.

Het is geen garantie maar zelf mij Goeramies laten de garnalen met rust en de Cory's hebben ze op de rug zitten.

Voordeel als je de vissen combineerd is dat de garnalen in mijn gaval de vuurtjes beter kleuren om minder intressant te worden voor de vissen.

Ik zou juist denken dat een mooier gekleurde garnaal eerder opvalt en dus aantrekkelijker is voor een vis.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan