Wat is er nieuw

Even een noodgevalletje...

KevinMi

Well-known member
Lid geworden
29 december 2014
Ik weet niet of dit topic hier wel hoort maar oke..
Ik heb groep jonge corydorassen (Corydoras Aneus), ze zijn denk ik een kleine 3 weken oud.. Nu merkte ik nu net op dat er 1 a 2 een soort van drijven, waarbij het lijkt alsof er een luchtbel aan hun lichaam hangt die ze dan natuurlijk naar boven stuwt.
Iemand die enig idee wat dit is? is dit misschien de befaamde darmademhaling? of is het zwemblaas probleem?
De visjes lijken wel gewoon Fit

Laatst bewerkt:
Hoe gaat het nu met ze? en heb je er een filmpje van? en wat voer je ze zoal?

Hoe gaat het nu met ze? en heb je er een filmpje van? en wat voer je ze zoal?
Hey dankje voor je antwoord. Ik kwam net terug en er drijft er geen 1 meer. Ik zie gelukkig ook geen dode, dus dat is dan positief 😀. Ik voer ze fijn gemalen vlokvoer wat ik vervolgens even roer zodat het naar beneden dwarrelt. Ik weet dat het niet ideaal is, maar ik heb bijvoorbeeld geen Artemia voor handen...
Andere mogelijkheden zijn natuurlijk altijd welkom! 😀

Zinkende tabletten kopen 🙂

Zinkende tabletten kopen 🙂
Die heb ik staan voor m'n grote cory's kan dat al? ik dacht dat dit voer nog te grof zou zijn

Lost vanzelf wel bietje op en dan knabbelen ze er gewoon van. Ik gebruik die van Hikari voor m'n dwergcory's, werkt prima.

Lost vanzelf wel bietje op en dan knabbelen ze er gewoon van. Ik gebruik die van Hikari voor m'n dwergcory's, werkt prima.
Ik heb de Tetra wafermix staan zijn vrij kleine tabletjes. Ik zal er binnenkort eens 1 in gooien.
Het restant moet ik er dan wel weer uit halen want denk dat het te veel is hahaha

Hey dankje voor je antwoord. Ik kwam net terug en er drijft er geen 1 meer. Ik zie gelukkig ook geen dode, dus dat is dan positief 😀. Ik voer ze fijn gemalen vlokvoer wat ik vervolgens even roer zodat het naar beneden dwarrelt. Ik weet dat het niet ideaal is, maar ik heb bijvoorbeeld geen Artemia voor handen...
Andere mogelijkheden zijn natuurlijk altijd welkom! 😀
Gewoon voertabletten geveven, dat voer ik hier ook (ook aan de baby's) al dat gemier met stofvoer/artemia en andere meuk is totaal overbodig en slaat nergens op

Zou me dr niet te druk om maken hoor. Anders breek je ze in stukjes.
Bij mij duikt alles in de bak zo'n beetje op die tabletjes dus op komt het wel

Gewoon voertabletten geveven, dat voer ik hier ook (ook aan de baby's) al dat gemier met stofvoer/artemia en andere meuk is totaal overbodig en slaat nergens op
Oke, en hoeveel voer je dan ongeveer? De restanten verwijder je dan later? sorry voor alle vragen

Oke, en hoeveel voer je dan ongeveer? De restanten verwijder je dan later? sorry voor alle vragen
Geeft niks hoor al die vragen, ik voer eigenlijk vrij veel maar heb dan ook druk bezette bakken, dus afhankelijk hoeveel je er hebt zitten maar zou minimaal 2 tabletjes doen per keer, als ze er niet meteen op afkomen op het voer, sla je een dag over met voeren

Ik mik er 3 in voor 8 cory's, deels omdat de rest er ook van eet. Is nooit wat van over.

Ik mik er 3 in voor 8 cory's, deels omdat de rest er ook van eet. Is nooit wat van over.
voor de volwassen cory's weet ik het wel, maar deze zijn 3 weken oud en het zijn er wel 40 denk ik haha. Ik denk dat het dan iets anders is, maar ik begin desnoods gewoon met een halve en dan zie ik wat er gebeurd

voor de volwassen cory's weet ik het wel, maar deze zijn 3 weken oud en het zijn er wel 40 denk ik haha. Ik denk dat het dan iets anders is, maar ik begin desnoods gewoon met een halve en dan zie ik wat er gebeurd
Een halve op 40 opgroeiende cory's lijkt me HEEL weinig. Ik ben geen kenner, maar meestal hebben opgroeiende vissen meermaals per dag voer nodig. Ik weet niet of ze al van tabletjes gaan snoepen, anders even artemia naupliën enzo halen.

Ondervinding is de beste leermeester, gaandeweg leer je het vanzelf

Artemia quick en stofvoer geven. Kun je perfect doseren en de jonge Cory's groeien erg goed van. Hier in alle kweekbakken uitval van < 0,5%.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan