Wat is er nieuw

Even voorstellen, nieuw hier.

JeroenenMel

Member
Lid geworden
18 februari 2025
Leeftijd
44
Hallo allen, mijn naam is Jeroen en sinds kort gestopt met mijn zoutwaterbak. Vanwege een verhuizing later dit jaar heb ik de bak ontmantelt. Later dit jaar wil ik verdergaan en starten met een zoetwater aquarium. Dus met vragen zal ik mij hier melden.

Gr Jeroen

Dank jullie allen, straks nog kiezen welk aquarium het wordt. Twijfel tussen tussen een Oase Highline 600 met extern filter of een Aqua Medic Armatus 450 met sump.
Wat is het handigst met zoetwater?

Welkom.

Dank jullie allen, straks nog kiezen welk aquarium het wordt. Twijfel tussen tussen een Oase Highline 600 met extern filter of een Aqua Medic Armatus 450 met sump.
Wat is het handigst met zoetwater?
Hangt een beetje van je beoogde visbestand af. Grootste verschil in mijn ogen is het type aquarium, de Armatus is rimless en de Highline is een dichte bak met kap.

Persoonlijk zou ik geen openbak nemen want je hebt dan vooral in de zomer veel extra verdamping maar goed er is genoeg keus.
Ben zelf erg tevreden over de Aquatlantis bakken.

Persoonlijk zou ik geen openbak nemen want je hebt dan vooral in de zomer veel extra verdamping maar goed er is genoeg keus.
Ben zelf erg tevreden over de Aquatlantis bakken.
Ook beperkt het ontbreken van een afdekking je in de viskeuze. Bijna alle vissen die in de oppervlaktelaag zwemmen, hebben een kap nodig om te voorkomen dat ze uit de bak springen of als bescherming tegen te grote temperatuursverschillen.

Bedankt voor de reacties, het zal inderdaad wel de dichte bak worden tegen die tijd. Voorlopig moet ik het doen met de Rekord 60 van mijn dochter. Ik zit gelukkig niet helemaal zonder.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan