Even Voorstellen


A

ArnoV

Guest
Hallo allen,

Ik ben Arno, 33 jaar en al 20 jaar in het bezit van meerdere aquaria (momenteel nog maar 1). Zelf ook werkzaam op een tropische vissenafdeling van een tuincentrum, wat ik daar zelf heb mogen opstarten, inmiddels dus ik dat al 10 jaar. Als 15 jarig jochie via stages in het wereldje terecht gekomen en als bijbaantje bakken gaan schoonmaken. Nadat ik eigenlijk altijd maar een beetje standaard gezelschap aquaria heb gehad met hier een daar wat kweek probeersels, komt nu mijn grootste uitdaging op mijn pad. Een 200x60x60 bak. Dit brengt toch weer een andere kijk op de hobby dan de gemiddelde bakjes die ik standaard zelf verkoop. Dus via informatieve vragen kwam ik hier regelmatig "stiekem" meelezen. Dus vandaar nu dit account.

Bakje gaat donderdag opgehaald worden. Als hij de verhuizing overleeft zal ik de voortgang een beetje in kaart gaan brengen.

Gr,
Arno
 
Welkom, grote bakken zijn aanzienlijk makkelijker in onderhoud dan kleine bakken omdat je een veel groter buffer hebt
 
Ah precies ja dat is wel een goed punt maar neem aan qua onderhoud de grote bak toch wel lastiger is.

Omdat een grote bak stabieler is heb je minder waterwissels nodig en heb je minder last van alggroei en andere narigheden die je wel vrij snel in een kleine bak heb
 
Het is idd zo dat een grote bak in theorie makkelijke moet zijn dan een kleine bak, als voorbeeld zeg ik altijd, giet maar een blik cola in het aquarium, weer zal het effect het grootst zijn, in een bakje van 30 liter of een aquarium van 100 liter
 
Ah precies ik heb zelf twee bakken van honderd liter maar het leek me juist qua algen meer een probleem bij groter ivm de oppervlakte die je zou moeten schoonmaken
 
ja als je dan toch algen krijgt, moet je meer schoonmaken ja :p
 

Terug
Bovenaan