Even voorstellen


Y

Ynte

Guest
Goedemorgen, ik ben Ynte de Groot, ik ben een startende aquariaan .
Ik heb nu 2 aquariums lopen 1 van 100ltr met co2 en 1 van 30 (30 ltr net weer opnieuw opgestart).
De vissen die ik heb in de 100ltr zijn een paar platy's en een paar black molly's.
De 30 ltr is nu nog bevolkt met bacteriën en slijm, wil deze eerst helemaal schoon hebben voordat er vissen in gaan, deze bak draait nu bijna 3 wkn.
Ik ben hier om lekker rond te kijken en nuttige informatie op te doen die er gegeven wordt en deze evt toe te passen op mijn aqauriums.
Mijn grootste uitdaging is baardalg kwijt zien te raken , maar met de gegeven informatie op dit forum en heel veel geduld moet dit uiteindelijk lukken en een mooie en gezonde aquarium te krijgen
 
Welkom. Wat ga je in de 30ltr houden?
Wil eerst het aquarium goed hebben draaien, zoals je ziet bacterie explosie en afstervende bacteriën op spiderwood, daarna ga ik even rustig kijken wat ik er in ga doen, dacht zelf aan garnaaltjes steenzuigertjes of zoiets en paar kleine visjes, moet niet te druk worden in het aquarium.
 

Bijlagen

  • 20200124_095423.jpg
    20200124_095423.jpg
    38.7 KB · Weergaven: 90
Welkom, visjes in 30 liter is imo een nogo, visjes zijn nou eenmaal zwemmers en in 30 liter kunnen ze weinig anders dan wat rondhangen, ook die zogenaamde nanovisjes want ook die trekken graag baantjes, in het wild zwemmen die in megalange rivieren dus 30 liter is echt niks
 
  • Leuk
Waarderingen: Ynte
Daarom eerst het bakje laten draaien en daarna kijken wat het beste er in past, zullen dus waarschijnlijk garnaaltjes worden.
 
Van harte welkom op dit prachtige forum Ynte! :petjeaf: Met zo'n exclusieve naam als die van jou kun je op dit forum nog gewoon je voornaam als gebruikersnaam gebruiken. Dat zou ik ook wel willen!
Leuk dat je een tweede bakje aan het opstarten bent. Ik volg graag hoe dat zal verlopen. Open je er een topic over waar je foto's plaatst en met enige regelmaat een update kunt plaatsen? Vaak krijg je dan erg goede tips binnen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Ynte

Terug
Bovenaan