Even voorstellen


A

Ayla

Guest
Hallo allemaal,

Mijn naam is Ayla en ik ben nieuw op dit forum.
Wij hebben op 04-10-2019 onze Juwel vision 180 opgestart. Inmiddels is ons vissenbestand als volgt:

- Sherry barbelen, 2 mannen, 4 vrouwen en 3 baby's van verschillende leeftijden (onbedoelde eigen kweek)
- Kegelvlek barbelen, 6x, geslacht vind ik erg lastig te zien
- Diamant gourami's, 1 man, 1 vrouw
- Ancistrus super red, 1x, geslacht nog onbekend
- Waarschijnlijk 1 Ancistrus man, hij heeft borstels maar ik weet niet zeker of het een Ancistrus is
- Garra rufa, 1x, geslacht onbekend maar heeft een aantal jaar al bij iemand in een bakje gezeten, is dus al een oudere vis
- Afrikaanse Waaierhandgarnaal, 2x, zijn nog kleine dieren van een centimeter of 5

Het is een aquarium wat goed in balans is op dit moment. Alle dieren leven goed en rustig met elkaar. Natuurlijk is de Garra rufa de drukste van het stel. En er moet nog even een zwarte poster achter, dat geeft wat meer rust aan het oog.
Maar wij zouden nog graag een stel Indische Modderkruipers (Pangio kuhlii) en 2 Aziatische Waaierhandgarnalen aan ons vissenbestand toe willen voegen. Wat zeggen jullie? Wordt dat te veel of kan dat prima?
Hieronder een foto van hoe het aquarium er op dit moment uit ziet. We hebben donderdag de hele bak op de kop gehad vanwege herinrichting. We hadden een bak met veel mooie planten erin, helaas had onze Blue Phantom alle planten helemaal aangevreten. Dus helaas hebben we de beslissing moeten maken om hem weg te doen.

IMG_20200124_202901210.jpg


Graag zie ik de tips tegemoet.

Groetjes Ayla
 
Wat een prachtig beest, zonde om weg te doen.
Ja dat vond ik ook inderdaad, maar een mooie gezonde bak vind ik ook wel belangrijk. Want ondanks de komkommer bleef hij zo goed als alleen maar planten eten..
 
Van harte welkom op dit forum Ayla! :petjeaf:
Jullie bak ziet er inderdaad erg mooi uit maar er zijn twee dingen die ik mij afvroeg/opvallen. Er lijkt wat zweefvuil op de bodem te liggen en met name in het plantje in het midden (laag bij de grond) te zitten. Als je met een slang het water af hevelt kun je het vuil meteen mee zuigen zodat het er weer wat schoner uitziet. En ik vroeg mij af wat het dingetje links bovenin aan het raam is. Zit vast met een zuignap. Ik vermoed een thermometer?

Nogmaals een hartelijk welkom en ik volg jou en je bak graag!
 
Ja dat vond ik ook inderdaad, maar een mooie gezonde bak vind ik ook wel belangrijk. Want ondanks de komkommer bleef hij zo goed als alleen maar planten eten..
Welkom, dat je vis van d eplanten knaagde kwam juist door o.a. die komkommer. Komkommer bestaat voor 98% uit water dus zit totaal geen voeding in en vult alleen maar, ancistrussen knagen ook om diezelfde reden (tekort aan goede voedingstofjes) aan je planten, dat is vrij simpel op te lossen door gevarieerder te voeren (geblancheerde spinazie, gekookte bloemkool, gekookte brocolli, gekookte spruiten, courgette, repashy soilent green, maar GEEN komkommer)

Over je vraag van de borstelneus, alleen het genus ancistrus heeft een borstel, echter bestaat dat genus uit tientallen soorten, een foto helpt te bepalen welke soort je hebt
 
Welkom, dat je vis van d eplanten knaagde kwam juist door o.a. die komkommer. Komkommer bestaat voor 98% uit water dus zit totaal geen voeding in en vult alleen maar, ancistrussen knagen ook om diezelfde reden (tekort aan goede voedingstofjes) aan je planten, dat is vrij simpel op te lossen door gevarieerder te voeren (geblancheerde spinazie, gekookte bloemkool, gekookte brocolli, gekookte spruiten, courgette, repashy soilent green, maar GEEN komkommer)

Over je vraag van de borstelneus, alleen het genus ancistrus heeft een borstel, echter bestaat dat genus uit tientallen soorten, een foto helpt te bepalen welke soort je hebt
hoe heet dat ding weer waar je ijsblokjes van maakt?
 

Terug
Bovenaan